Di daam pekat malam ,dia berjalan lemah .Kedengaran keluhan berat dari bibir mungilnya .Penat .Dia terasa penat dengan dunia ,penat dengan kehendak hatinya .Bermacam cara dia cuba demi mendapatkn ketenangan namun semuanya sia sia .Dia jadi hamba pada nafsu .Dia terasa hidupnya kosong .Sedang dia asyik melayan perasaannya ,sebuah kereta Audi hitam berhenti di sebelahnya “nak tumpang tak ?” Naily memandang empunya kereta .Oh mamat kat kelab tadi .Naily memikir sejenak ,dia memandang sekeliling .Gelap ,sunyi ,menakutkan .”Why not” balas Naily selamba .Rayyan tersenyum .Perjalanan mereka hanya ditemani oleh lagu yang dimainkan di radio .Masing masing mebisu .Rayyan malu untuk membuka bicara jadi dia mengambil keputusan untuk berdiam diri .
“Eh dia ni tak bagitahu pun duduk kat mana .Aduh kat mana rumah dia ni? “ Rayyan memandang Naily yang telah lena di sebelah .Rayyan memegang dahinya .Dia buntu .Langit semakin pekat .Dia tidak tahu di mana hala tujunya .Dia behenti di tepi jalan .Rayyan ingin mengejutkan Naily .Baru sahaja dia ingin mebuka mulut ,dia lihat air mata di tubir mata Naily .Rayyan terkejut .Dia diam tidak berkutik “Umii .sya nak umi .sya rindu umi “ Rayyan merenung Naily tidak berkelip .Jelas kesedihan di wajah Naily .Pelbagai soalan bermain di benak Rayyan .Kenapa wajahnya seakan menanggung derita yang amat berat ? Kenapa aku rasa sakit melihat air mata dia gugur ? Rayyan mengambil tisu dan mengelap perlahan sisa air mata di pipi Naili .Naily teredar .Rayyan gelabah'////// dan membetulkan duduknya .Dia bermain dengan telefon bimbitnya .”aku kat mana ni ?” tanya Naily .”aku pun taktahu .Kau tidur tadi ,aku tak tahu rumah kau .Jadi aku berhenti kejap “ Naily memandang sekeliling .Rumahnya tidak jauh dari situ “aku turun sini lah .Thanks tumpangkan .Bye “ Belim sempat Rayyan membalas dia sudah berlalu pergi .Rayyan ralit memandang Naily yang semakin menghilang .Entah kenapa dia terasa bagaikan ingin mengenali Naily lebih rapat .Rasa ingin tahu membua buak .Rayyan tersenyum .She is something .Kereta meluncur laju .
YOU ARE READING
Kasih Qaleesya
Short StoryWilda Qaleesya Sinar mentari menerangi ruang kamar .Kegelapan beransur pergi perlahan .Tika di pagi hari kicauan burung kedengaran .Keindahan alam yang dicipta maha kuasa jelas menceriakan suasana . *tok tok * Ketukan di pintu kedengaran .Terjen...