“Naily pergi mana ? "Spa abinya di muka pintu ."Lepak" Sepatah jawapan yang diberikan oleh Naily ."Naily ,Naily tu perempuan .Tak elok balik lewat macam ni .Kalau apa apa jadi macam mana ?Abi risau tau .Abi sayangkan Naily .Jangan lah buat abi risau "Keluhan kedengaran Naily hanya diam mendengar bebelan dari abinya ."Abi tahu abi bukan abi yang terbaik .Abi tak mampu jaga Naily setiap masa .Abi busy dengan kerja .Urusan rumah pun abi serahkan sepenuhnya pada orang gaji .Tapi abi taknak Naily jadi mcam ni .Abi suruh duduk dengan kakak tapi Naily tolak .Kalau ada kakak dia boleh tengok tengok kan Naily .Kat sini Naily nak berkawan dengan siapa .Selalu umi la tempat Naily bermain ,mengadu kasih .Sekarang abi tahu Naily sunyi .Abi tahu Naily rindukan umi ,kan sayang ?" Matanya berkaca .Ya dia sangat merindui uminya .Dia rindukan senyuman uminya ,gelak tawa ,masakan ,pelukan ,dia rindukan segalanya .Semuanya sudah hilang .Begitu juga dengan jiwanya .Bukan dia tidak kasihankan pada abinya tapi dia buntu .Dia perlukan uminya meskipun cuma beberapa saat ."Abi bukan nak buat Naily nangis .Abi rindukan umi juga .Sangat rindu tapi abi tetap teruskan hidup sebab abi tahu umi bahagia sekarang .Umi sedang lihat kita sekarang ." Abinya merapatinya 'Naily sayangkan umi kan ?Naik pergi mandi ya sayang lepastu solat .Naily nak masuk syurga kan ?Umi tengah tunggu tu ." Ujar abinya sambil menyeka air mata yang gugur di pipi tua itu .Dia memandang sayu wajah sayu abinya .Senyuman dihadiahkan .Abinya selalu melayan kerenahnya ,selalu sabar menasihatinya .Abi tidak pernah berputus asa untuk meminta Naily menyambung pelajaran .Keputusan Sijil Pelajaran Malaysia Naily cemerlang tetapi akibat pemergian uminya semangat untuk teruskan pelajaran hilang begitu saja .Sehingga lah datang hari yang tak dijangkakan .Sesuatu yang amat mengejutkn berlaku .Terasa nafas berhenti seketika .Satu keputusan yang membuatkan dirinya dalam dilemma .
YOU ARE READING
Kasih Qaleesya
Short StoryWilda Qaleesya Sinar mentari menerangi ruang kamar .Kegelapan beransur pergi perlahan .Tika di pagi hari kicauan burung kedengaran .Keindahan alam yang dicipta maha kuasa jelas menceriakan suasana . *tok tok * Ketukan di pintu kedengaran .Terjen...