Perjalanan ke lapangan terbang dibiarkan berlalu dengan bunyi di radio .Masing masing diam .Rayyan mahupun Naily .Naily terpaka menerima permintaan abinya supaya sambung belajar di Turki dan menetap di sana .Memand dia sedikit teruja apabila ingin menjejakkan kaki ke Turki semula .Pernah dulu uminya berhasrat untuk melihat dia menyambung pengajian di Turki dan kini hasrat uminya tercapai .Walaupun tiada di mata ,tetapi dia yakin uminya pasti sedang tersenyum gembira .Abi menolong mengangkat beg .Kakak tidak dapat menahan air mata lalu menangis teresak esak sambil memeluk Naily .Abang mengelap air mata yang keluar dari tubir matanya ."Naily duduk negara orang elok elok .Jaga adab ,jaga maruah keluarga ,maruah sebagai seorang perempuan .Dengar cakap suami ,taat dan jadi isteri solehah .Solat jangan lupa " Panjang lebar kakak menasihati Naily .Abang memeluk ku erat .Dia berlalu ke arah Rayyan ."Jaga Naily elok elok .Jangan buat dia nangis lagi .Abang yakin Ryyan boleh jaga dia "Rayyan hanya mengangguk .Naily memandang abi .Matanya berkaca namun bibir terukir senyuman .Pelukan diberikan .Abi mengucup dahi Naily ."Umi pasti sedang tersenyum sekarang kan ,Naily?" Naily mengangguk sambil menyeka air mata .Kami bergerak ke balai pelepasan .Mata tidak lepas memandang abi yang tidak henti memberikan senyuman .Rayyan memimpin tangan Naily .Dia membiarkannya .Kami berlepas .Setitik air mata jatuh .Selamat Tinggal abi .Rayyan menoleh .Dia menyeka air mata Naily .Naily memandangnya ."Terima kasih " Ujar Rayyan ."For what ?" Balas Naily ."Sayang terima abang seadanya tanpa mencela keburukan diri abang " Naily terdiam .Ya Tuhan kenapa engkau kurniakan orang sebaik ini kepadaku ."Boleh abang buat satu permintaan ?" Naily menangguk ."Boleh abang panggil Naily Qaleesya ?" Naily terpana ."Kenapa ?" Naily menahan getar ."Seba Naily adalah Wilda Qaleesya dalam hati abang yang Allah hadirkan hanya untuk abang" Persoalan tentang mimpi itu akhirnya terungkai .Naily yakin Rayyan lah jodohnya .Bersyukur dia ke atas kurniaan Illahi yan tidak ternilai itu .Rayyan menggenggam tangan Naily erat dan menyandarkan kepalaku di bahunya .Bahgia terasa .Perlahan lahan air mata diseka .Umi ,Terima kasih .
YOU ARE READING
Kasih Qaleesya
Short StoryWilda Qaleesya Sinar mentari menerangi ruang kamar .Kegelapan beransur pergi perlahan .Tika di pagi hari kicauan burung kedengaran .Keindahan alam yang dicipta maha kuasa jelas menceriakan suasana . *tok tok * Ketukan di pintu kedengaran .Terjen...