البارت الثالث والعشرون 🧚‍♀️

812 72 231
                                    

🥀

اللهم افتح لي أبواب حكمتك،

وآوني إلى واحة رحمتك، وأسبغ عليَّ سحائب الهدى، واملأ قلبي ببرد الرضا، وسدد رميتي وبلِّغ كلمتي، وابسط في المهديين ذكري واكتب في عليين أجري وبلغني منازل الصديقين والشهداء والصالحين واجعلني ممن يأتوك بقلب سليم...

آمين يارب العالمين

🥀

اللهم صل على محمد وآل بيت محمد

🥀🍂🌟🥀🍂🌟🥀🍂🌟🥀🍂🌟🥀

                          twenty third

🥀🍂🌟🥀🍂🌟🥀🍂🌟🥀🍂🌟🥀

في الفيلا بأمريكا...

مجرد ماشاهدت ندى دخول جون من البوابة ركضت إليه  بسرعة بملامح شاحبة خائفة للغاية.

تحسست ندى (الأم ) جسد جون بأكمله متحدثة بتوتر ولهفة قلب أم مرعوبة من فقدان  ابنها : انت كويس ياقلبي ، طب حصلك حاجة ،، في حاجة بتوجعك ..

ابتسم جون ابتسامة مطمئنة متحدثا بحب وهدوء بعد أن احتضن والدته بحنان : اهدي ياقلبي أنا كويس والله مفيش حاجة ماهو أنا زي الحصان قدامك .

تنفست ندى بتعب وهي داخل أحضانه  : كنت فين اليوم كله وليه مبتردش على اتصالاتي .

جون : آسف ياماما  بس كان عندي شغل كتير  ومنتبهتش على اتصالاتك

ندى ببعض الحده : طبعا شغلك أهم من  حياتك وأختك ومامتك  الِّي مرعوبة عليك وهي بتشوف خبر حريق بضاعتك وحضرتك همك الشغل وبس . بس تفكر تطمن قلب أمك لا. قولي انت شايفني قدامك طفلة عشان معرفش بيحصل إيه لولادي .. سؤال واحد ياجون  مين عمل كدا وليه !!! ومن غير كذب .

أدركك جون أن والدته عرفت كل شىء فرفع  نظره ملقي نظره على فرح الَّتي كانت خلف ندى رافعة يديها باستسلام وبراءة  ، تنهد  حينها بيأس من كل شىء وعلم أنه الآن محاصر .

جون بهدوى وتفهم :  انتي قلبي وأحلى وأعظم أم بالدنيا كلها أنا شايفك كدا ياماما . وأنا بعتذر عشان قلقتك عليه بس فعلا الموضوع مش مستاهل،

ندى بانفعال وخوف : حد يحرق بضاعتك وتعبك  وتقول مش مستاهل .

أحاط جون كتفي والدته متقدم من إحدى الأرائك جالسا معها متحدثا بهدوء : ومين قال حد حرق البضاعة كل الي صار إن واحد من العمال كان بيشرب شجاير وكان بلقرب منه  كمية قطن كبير ودي الِّي بنغلف فيه مواد ومنتبهش وصار الِّي صار يعني عادي ياماما قضاء وقدر والحمد لله ان محدش حصله أذى وكمان البضاعة الِّي اتضررت قليلة جدا عشان كدا مفيش داعي لكل خوفك دا

ندى  : فعلا ياابني إن  داى كل الِّي حصل يعني مكنش حد كان ناوي يئذيك .

جون بابتسامة مطمئنة وبنبرة مرحة : محدش يفكر يقرب مني عشان عندي أم قمر كدا وممكن بأي لحضه القطة تقلب أسد عشان ولادها.

*💕*آنفآسي*💕*حيث تعيش القصص. اكتشف الآن