قال رسول الله (ص) : ( إن أفضل عباد الله يوم القيامة الحامدون )فالحمدلله على ما سر من حالي وساء
اللهم لك الحمد دائما وابدا
اللهم لك الحمد حمدا كثيرا طيبا مباركا
اللهم لك الحمد حتى ترضى ولك الحمد إذا رضيت ...﷽
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴿۱﴾ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿۲﴾ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﴿۳﴾ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿٤﴾ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿٥﴾ اهْدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ ﴿٦﴾ صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّالِّينَ ﴿٧﴾
صدق الله العظيم
اللهم صل على محمد وال بيت محمد
🥀🍂🌾🌱🍂🌾🌾🌱🍂🌱🌾🥀
thirty-four💐
🥀🍂🌾🌱🍂🌾🌾🌱🍂🌱🌾🥀في شركه ماسه 🌱
توقف جون امام الشركه مستعد لنزول ولكن جذب انتباهه صمت فرح وتركيزها على نقطه معينه ، انحنى برأسه ناظرآ الى ماتنظر إليه وسرعآ ماعقد بين حاجبيه بتعجب فلايوجد شي مختلف به عن غيره لتركز به هكذا فدقق النظر بكل اتجاه مع ابتسامه ساخره جانبيه تعلو شفتيه.
جون : فضولي زاد اووي عشان افهم ايه الي عجبك اووي كده خليكي سرحانه فيه !
فرح : اكيد مش البناء بس من الدوله دي بشكل عام ، عارف ايه هيه الحاجه الوحيده العدله في البلد دي ؟
ارجع جون ظهره للخلف ملتفت براسه إليها : الي يشوفهم من بره يقول ياااا أدى ايه عايشين بهدوء وراحه بس جواهم عكس كل المظاهر دي ، وانا متأكد همه بيحسدوا الناس الي بيحسدوهم بس ميقدروش يعيشوا زيهم خلاص ده تعويد زي الدم والاوكسجين الي بيمشي بجسمهم لو قل يموته .
فرح : بلظبط وده يختلف جذريآ عن باقي الدول العربيه بتشوفهم اعصارات وتجمعات من صغيرهم لكبيرهم وكله عاوز يظرب ومتعصب من أقل حاجه بس كل ده نفخ عشان جواهم حاجه نظيفه وحلوه اووي بس بيخرجه كل غضبهم وتعبهم بصوتهم وساعات بيستخدمه القوه وده الي سمح للباقي يتمادى مع الأسف.
جون ببتسامه : الي يسمعك وانتي بتتكلمي بلثقه دي هيقول انك وحده منهم وعايشه كل عمرك هناك مش مجرد لحمه حمره اتولدت وهاجرت لمكان مختلف كليآ من كل حاجه .
فرح : حب ليهم مالوش علاقه اني بعيده او قريبه عشان كل كلامهم وتصرفاتهم تعجبني جدا ويمكن زي ماقلت ممكن لأني اتولدت هناك بقيت روحي متعلقه بلبلد دي بلذات اووي ودايمن بحس اني ناقصني حاجه ومش حاسه برضا تام .
أنت تقرأ
*💕*آنفآسي*💕*
Humor🌿وان أماتو زهرة في جوفك فأبستانك مازال حيا🌿 🌟هم أربعة اخوه متمثلين بفصول السنه فلكل واحد منهم يملك نفسّ يميزه عن الاخر🌟 يعشقون بعضهم بعشق من نوع خاص ! يزيد من دقات القلب 🌟