Bölüm 16

50K 2.4K 314
                                    

Attığı çığlık herkesin ağzını yüreğini getirirken tam düşeceği sırada kendini kocasının kollarından buldu

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Attığı çığlık herkesin ağzını yüreğini getirirken tam düşeceği sırada kendini kocasının kollarından buldu.

"Destan sen manyak mısın?" Kocasının çatılan kaşları ve yüzündeki sinirli ifade ile Derince yutkundu Destan.

"Böcekti ya beni soksaydı?" Avazın gömleğinin yakalarını sıkı sıkı tutmuş  kara gözleri ise kocasının Ela gözlerindeydi.

Avaz Bıkkınca nefesini dudakları arasına bırakırken nefesi genç kadının yüzünü yalayıp geçmişti Destan hala sıkı sıkı tutunurken Avaz kadının belindeki ellerini gevşetti.

"Tamam sokmadı hadi topla kendini herkes bize bakıyor." Dedikten sonra Destan hafif kızarmaya başladı.

Kocasının kolları arasında çıkarak yüzüne düşen saçlarını geriye atıp yüzüne yarım bir tebessüm kondurdu. Bakışlarıyla kendisini izleyen insanlara tek tek baktı.

Meydan da toplayanan çocuklar bile genç kadına bakıyordu. Alt tarafı yanından bir arı geçmişti panikleyince olanlar oldu.

"Ben iyiyim sorun yok." Hevidar hanım başını aşağı yukarı salladı. Herkes yavaşça dağıldığında Avazlar hep beraber çadıra girdi.

Seyran yengesine bir bardak su verip yerine otururken Destan suyu içip kendine gelmeye çalıştı.

Ah rezil olmuştu hala utançtan yanakları kızarıyordu. Alt tarafı bir arıydı niye böyle bir tepki verdiğini kendisi de anlamadı boşluğuna gelmişti.

"İyisin gelin hanım?" Halim beyin yumuşak sesiyle başını sallamakla yetindi. büyüklerden tut küçük çocuklara kadar rezil olmuştu.

Erkekler sohbet  ederken  kadınlar da ayrı oturmuş kendilerine sohbet ediyorlardı. Akşam yemeğine kadar..

Birden Dersimin sesi yükseldi. "Welhasil em westiyan) velhasıl biz yorulduk."

İsyan eden tonda söylenmesiyle bütün bakışlar genç adama döndü. Halim bey durumu anlayınca gülerek cevapladı yeğenini.

"Korkma lan korkma tutmam seni burda."

"Zaten gideceğim amca." diyen Dersim rahat bir nefes alarak çadırdan çıkmıştı.

Diğerleri oturmasına devam ederek sohbetlerini koyulaştırmışlardı.  Seyran ve Sidar yemekler için daha erken kalkarken Destanda ikisine yardım etmek için kocasının yanından kalkıp kızların arasına katıldı.

-

Akşam yemeğinden sonra herkes uymak için yerine geçmiş erkenden uyumuşlardı. Yarın yola çıkacakları için bugun iyi uyumaları lazımdı.

Destan yine kendini ait olduğu yerde buldu sevdiği adamın kolları arasında huzurla kapattı göz kapaklarını..

-

DESTAN/TÖRE Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin