Bab 8

922 60 0
                                    

     Dari atas rooftop lelaki bertopengkan  hacker itu sedang menekan senapang . Dia mendekatkan senapang dan matanya tumpu pada orang yang hendak ditembak . Tembakan itu kena pada Luca .

" hahaha lelaki itu ketawa besar . Dia senyum sinis .

" Dendam aku belum berakhir lagi , aku suka tengok kau terseksa .

Lelaki itu memiliki tatto  naga di tapak telangan belah kiri . Mata irisnya berwarna grey .

Helina menyarungkan cincin itu sendiri di jari manisnya .

" Luca akan aku sarungkan cicin ini ke jari aku tanda bahawa kisah cerita kita tak akan pernah putus . "

   Wajah Luca berubah kebiruan . Helina jerit meminta tolong .

" Tolong selamatkan sahabat saya dia ditembak orang . "

Rayu Helina ketika orang ramai berkumpul di depan block B itu . Luca dibawa ke hospital . Keadaan Luca sangat kritikal . Dia dibawa ke ruang icu . Doktor pakar bedah itu cuba sedaya upaya untuk mengeluarkan peluru dari badan Luca namun takdir Allah tiada siapa yang dapat menghalang .

Helina masuk ke dalam ruang Icu . Dia melihat wajah Luca putih pucat dan kebiruan .

" Luca awak ingat tak masa kita mula-mula kenal dulu . "

" Awak pernah cakap dekat saya yang awak tak suka saya sebab saya sombong . "

" Tapi betul lah orang tua cakap tak kenal maka tak cinta . "

" Kalau awak nak tahu orang pertama yang paling saya takut kehilangan iaitu awak Luca . "

" Dan sekarang saya benar-benar kehilangan awak . "

" Dan sekarang awak dah tak da . "

" lepas ini tiada lagi gelak tawa ."

" yang tinggal hanya kenangan ".

Kata-kata akhir Helina benar tulus dari hati . Dia meninggalkan ruangan icu itu lalu merelakan diri melepaskan Luca pergi buat selamanya . Perginya tidak akan kembali lagi.

    Be my only one
ireoke bureugo sipeun ireum nae gyeote
soneul japgoseo gachi georeoyo

   Gadis seusia 19 tahun itu berlatih menari di taman . Dia memusingkan badan sebanyak 3 kali . Kakinya terseliuh lalu hampir jatuh ke tasik . Tangan lelaki berambut blonde itu mencapai pinggangnya . Matanya tertarik kepada gadis itu .

   Helina teringat disaat kali pertama dia jumpa Luca . Kenangan itu buat iya sukar untuk melupakan Luca . Dia melihat gambarnya bersama Luca di telefon . Mana mungkin dia cari pengganti lain selain Luca . Hanya lelaki itu yang bisa menghiburkan hati dia disaat dia lagi duka.

" Aku akan tinggalkan malaysia ."

" Tempat ini telah mencipta kenangan buruk buat aku ."

" Aku akan pergi jauh "

" Aku akan kembali lagi ke sini tapi dengan orang yang baru ."

Hapuskan Dendam Ayden Where stories live. Discover now