" Terima kasih untuk hari ini Ayden ." Helina keluar dari kereta vellfire sebaik tiba di gerbang pintu .
" Bang bang ! Bunyi tembakan itu mengejutkan Helina . Dia sempat mengelak dari terkena peluru . Ayden keluar dari kereta . Dia membuka bonet kereta lalu mengambil pedang .
" Hey ! Berani kau ganggu isteri aku . Pengakuan dari mulut Ayden membuat Helina terharu . Jatuh air matanya mengalir pipi .
" Turn down your pistol !
Ayden membuka kekuda . Dia sudah bersedia untuk berlawan dengan musuh .
" Are you ready to see a blood Ayden . Lelaki itu ketawa besar . Dia menutupi wajah aslinya dengan topeng putih .
" Saya bersedia walaupun bertarung nyawa !
Ayden berlawan pedang dengan orang-orang suruhan ketua mafia itu . Dia lawan satu demi satu . Dia menggunakan ilmu silat yang diwarisi oleh atoknya iaitu Tok Singa . Salah sorang musuhnya tewas . Pedang jatuh ke atas tanah . Ayden merampas pedang itu .
" Kau sudah tewas , kau tinggal pilih menyerah kalah atau nyawa .
" a..aaku tak menyerah kalah . Lelaki itu menendang perut Ayden . Dia mengambil semula pedang di tangan Ayden .
" Biar putih tulang tapi jangan putih mata ! Aku akan terus berlawan biarpun aku mati di medan perang .
Ayden memberi sepak layang ketika musuh datang dekat . Tendangan Ayden terlalu kuat hingga menyebabkan musuh itu terpelanting di atas bumbumng kereta . Muka musuh itu berlumuran darah akibat terkena serpihan kaca . Ayden mengangkat badan musuh itu dengan satu tangan .
" Hey ! sekali lagi kau ganggu isteri aku , nahas kau aku kerjakan .
" Hahaha , Ayden kau jangan ingat kau akan terlepas . Ini baru permulaan . Sekarang aku bagi peluang kau menang . Jawab lelaki bertopeng itu . Dia meninggalkan tempat itu .
" Awak ! awak ok , ada yang tercedera tak . Leter Helina . Dia amat risau akan keselamatan Ayden .
" Saya ok , apa yang penting keselamatan awak dan juga baby dalam kandungan ni . Ayden mengusap perut Helina .
" Saya balik dulu Helina , jaga diri .
" Nanti dulu Ayden ! Helina menarik tangan Ayden
" Tolong jangan tinggalkan saya keseorangan , saya nak awak ada di sisi saya . Helina memeluk tubuh Ayden dari belakang . Ayden memegang lembut tangan Helina .
" Saya janji Helina . Awak dah selamat sekarang . Tiada apa yang perlu ditakutkan selagi abang masih hidup , abang tak akan biar sesiapapun sentuh Sayang ."
" I love you Ayden . Ungkapan cinta dari mulut Helina buat Ayden luluh jantung .
" I love you too Sayang ... jawab Ayden sambil mengangkat tubuh Helina masuk ke dalam Rumah . Perlahan-lahan dia membaringkan Helina ke atas katil lalu mencium ubun-ubun Helina ? Dia meletak sekuntum bunga mawar di atas dada Helina .
" Have a sweet dream darling .
Helina bangkit di awal pagi. Dia mencium bunga mawar itu . Dia melihat di shiling tingkap . Dia melihat dari balkoni biliknya . Ayden sudah menunggunya di bawah untuk mengajaknya sarapan pagi .
" Helina , Helina ,Turn down your hair !
" No way Ayden , saya bukan rapunzel . Rambut saya tak cukup panjang nak bawa awak naik .
" No excuse Sayang , tali kan ada ? Ayden ketawa kecil .
" Awak nak buat apa dengan tali ni ?
" Saya nak panjat lah .
" Ok , awak tunggu sekejap . Helina menurunkan Tali panjang itu . Ayden naik melalui tali itu .
Helina mencapai Tangan Ayden sebaik tiba di atas balkoni .
" Awak ni pagi-pagi dah buat kerja gila .
" Memang saya gila pun , saya gilakan awak ".
" Ayden ! awak pandang mana . Kalau bercakap boleh tak pandang muka saya !
" Saya pandang bawah . Ayden menggigit bibir .
" Gatal . Helina menampar muka Ayden .
" Garangnya you ni rawrrr .
" Ayden ! Helina menahan geram .
" Helina . Ayden buat muka tidak bersalah .
" Ok , Ayden apa awak mahu dari saya ?
" I need your attention
Let me take you dancing
Like da-da-da-da-da-da
Da-da-da-da-da-da
Da-da-da-da-da-da
Da-da-da-da-da-da… Da-da-da-da-da-da
Da-da-da-da-da-da
Da-da-da-da-da-da
Da-da-da-da-da-da
Ayden menghulurkan tangan untuk berdansar dengan Helina . Bunga mawar merah digigit ke bibir Ayden ." I will treat you like a princess . "
Dari balkoni bilik Helina , mereka melihat keindahan tumbuhan hijau . Di halaman belakang Helina terlihat tumbuhan-tumbuhan hijau yang mendamaikan lagi suasana .
YOU ARE READING
Hapuskan Dendam Ayden
Romancekematian ibu Aydan telah membuat Aydan memendam hasrat benci kepada pembunuh itu . Dia ingin membalas dendam . Helina terpaksa melalui hidup dia sebagai pelacur disebabkan Ayahnya terlalu banyak hutang . Dia dijual oleh Ayahnya sendiri . Pertemuan...