" Kau mesti tak tahu nak ke mana kan ? Jawab lelaki itu . Helina menggelengkan kepala . " kau daharga ? Jawab lelaki itu sekali lagi . Dia memberi air mineral yang sudah diletak ubat tidur di dalam . Helina merasa ragu-ragu . " Tak mengapa saya tak haus . Lelaki itu terus memaksa Helina minum . " Betul ni tak nak ? Lelaki itu memandang sinis lalu pura-pura menelan air itu di anak tekak . " Awak jangan habiskan saya nak sikit . Helina mengambil botol itu dia menegup air itu kerana kehausan . Lelaki itu memandang sinis lalu melihat atas bawah tubuh Helina . Mata Helina kabur dari penglihatan tanpa sedar dia tertidur akibat ubat tidur yang diberi lelaki itu .
Lelaki itu membawa Helina masuk ke dalam Hotel pelacuran . Dia menjual Helina kepada pelanggannya . Lelaki itu adalah orang upahan
ayahnya untuk melangsaikan hutang . Helina tidak sedar bahawa dia ditiduri oleh seorang lelaki . " Pendam yang aku simpan membawa aku kepada Dendam . Sekarang aku akan hancurkan impian kau Helina . Aku akan terus buat kau derita . Dia meniduri Helina.Helina tersedar dari tidur . Dia melihat tubuhnya digadai begitu sahaja. Dia melihat lelaki yang menidurinya . Dia kenal lelaki itu . Lelaki itu tuan majikannya . Dia tidak menyangka sanggup Ayden memperkosa dirinya . Helina merasa jijik dengan dirinya . Dia mengejut Ayden . " Bangun Tuan !!! Dengan nada marah dia mengejut Ayden . Dia memukul dada Ayden sepuas hati . " Pukul lah aku lagi , kau ingat dapat tenangkan kau . Ayah kau sudah jual kau pada aku ." " Kau kejam Ayden , kau fikir aku hamba pemuas nafsu kau ? Helina menahan rasa sakit di hati . Dia tidak dapat memaafkan perbuatan Ayden terhadap dirinya.
" Aku tidak peduli akan kata-kata kosong mu itu , kini kau sudah jadi milik aku . Berkahwinlah dengan aku . Aku akan memberi kegelapan dalam hidup kau . " Jelas Ayden . " Aku akan turut permintaan kau . Kau seksa aje aku Ayden aku lebih rela diseksa begini seumur hidup . Mungkin ini sisa hidupku , aku sanggup dihukum sebegini kerana perbuatan ayahku . Ayden sikit tidak menghiraukan kata-kata Helina . Kerana ego dia jadi seorang pemdendam .
Helina menukar pakaiannya . Dia tidak tahu ingin kemana lagi . Dia berjalan keseorangan di dalam lorong . Dalam kegelapan dia menahan tangisan . Apa yang difikirkannya ingin merasa kebahagiaan seperti gadis normal . Tetapi dari kecil dia jadi mangsa pemuas seksual oleh ayahnya . Nasib yang dia harus tanggung olehnya sangat berat . " Aku tidak kuat lagi untuk jalani hidup ini kemana harus aku pergi . Aku tiada siapa-siapa . Aku cuma ada Ayah tetapi mengapa Ayah memperlakukan aku begini ." Tetesan hujan itu menutupi tangisan Helina . Dia tidur di tepi lorong kecil .
Helina bangkit di awal pagi . Dia mencari tempat untuk berlindung namun dia tidak mampu untuk membayar sewa rumah . Dia mengikat perut . Tanpa sengaja dia terjumpa Luca di tengah jalan . Luca memberhentikan kereta Audi miliknya . Dia membenarkan Helina masuk ke dalam kereta . " Helina ke mana kau menghilang semalam ? Aku sangat risau bila aku tiba di depan rumah ,melihat kau tiada . Ceritakan padaku apa yang terjadi semalam ?"
Helina menceritakan apa yang terjadi pada dirinya malam itu . " Aku tidak tahu nak ke mana lagi Luca , aku tiada siapa-siapa lagi . Sanggup Ayah menjual diri aku demi melangsai segala hutang-hutangnya ." Helina memeluk tubuh luca . Dia menangis sepuas hati untuk melepaskan segala luka yang ada di dalam hati. Luca membenarkan Helina tinggal di rumah sewanya buat sementara . Dia jarang singgah di rumah itu . Dia yang tanggung bekalan bil api , air dan segalanya . Helina tidak perlu mengeluarkan sedikit wang untuk bayar sewa rumah . " Sekarang awak boleh tinggal di rumah saya Helina , saya harap awak selesa . Walaupun Rumah itu tidaklah semewah Rumah Ayden . Helina bersyukur dapat tempat untuk berlindung . Rumah apartment mewah yang setinggi 20 tingkat itu serta ruang tamu yang luas dan memiliki 3 bilik dan 2 bilik air itu memenuhi cita rasa Helina .
" Kau berehatlah dulu Helina , aku tidak izinkan kau kerja di rumah tuan Ayden lagi . Apa yang dia buat sangat-sangat terlaluan . " luca jelas melarang Helina bekerja di rumah tuan Ayden . " Aku sudah minta cuti dari dia dan dia membenarkan . Kau tak perlu risau akan aku lagi Luca tak lama lagi aku akan berkahwin dengan tuan Ayden ." Luca seakan tidak percaya akan Kata-kata Helina . " Jadi kau terima lamaranya , Bagaimana dengan perasaan aku Helina . Kesal luca di balik berbicara . Dia tulus mencintai Helina . Tetapi cintanya ditolak mana mungkin dia mudah untuk melupakan gadis itu .
" Apa kau akan merasa bahagia Helina ? Dia tidak mencintai kau . Dia hanya memanfaatkan kau untuk kepentingan diri dia . Percayalah padaku bahawa kau akan terus terseksa menikahi orang yang tidak tulus mencintai kau ! " Luca terlihat begitu yakin akan kata-katanya . Dia ingin menyadarkan Helina . " Tapi aku akan membuat dia jatuh cinta padaku Luca . Sebesar mana perasaan benci dia padaku akan mengubah isi hati dia untuk mencintaiku . Dengar sini Luca aku sanggup mati depan mata dia kerana darah yang mengalir jelas membuktikan cinta aku pada Ayden begitu dalam, biarpun terpaksa gadaikan nyawa aku . Biarpun dia membenci aku dan terus menghukum aku dan akhirnya aku mati depan matanya nanti . Dan masa itu dia akan mengerti erti cinta sebenar . Luca merakam kata-kata Helina . Dia menyimpan rakaman itu . Dia juga akan menyaksikan rakaman itu kepada Ayden bila Helina sudah tiada lagi di dunia ini .
" Helina kau cintakan Ayden ? Dengan nada perlahan Luca menjawab . " Ya saya cintakan Ayden meskipun dia membenciku . Helina mengesat air matanya . Hanya Luca yang berada di sisinya disaat dia lagi sedih . Helina sudah menganggap Luca sebagai abang kandungnya . Mana mungkin Helina menerima cinta Luca kerana dia tidak ingin menganggap lebih cukup lah sebagai teman sehidupnya . " Helina kau wanita yang kuat , kau mampu menyimpan rasa sakit kau tanpa ada rasa dendam . Seandainya aku berada di tempat kau belum tentu aku bisa sekuat kau . " itu yang diungkap oleh Luca . Dia balik di rumah banglo mewah tiga tingkat itu .
YOU ARE READING
Hapuskan Dendam Ayden
Romansakematian ibu Aydan telah membuat Aydan memendam hasrat benci kepada pembunuh itu . Dia ingin membalas dendam . Helina terpaksa melalui hidup dia sebagai pelacur disebabkan Ayahnya terlalu banyak hutang . Dia dijual oleh Ayahnya sendiri . Pertemuan...