Bab 14

778 51 5
                                    

Helina kini tinggal di rumah banglo mewah 3 tingkat . Itu semua hasil titik peluhnya sebagai Usahawan yang berjaya . Helina berjaya mencipta nama sebagai owner cafe Sakura  . Bertemakan dining japance mampu  menarik  ramai pelanggan beratur panjang  untuk makan angin di situ . Ayden makan tengahari di Cafe sakura . Kali ini Helina yang mengambil pesanan . Sifatnya yang ramah kepada semua pelanggan membuat pelanggan ingin kunjung di situ lagi .

" Hello sir , boleh saya ambil pesanan .

Ayden membuka kaca mata hitamnya sebaik mendengar suara lunak itu . Dia menutup surat khabar yang dibaca olehnya .

" Give me Air love you satu ". Usik Ayden .

" Sorry sir , dalam menu tiada air love you tapi kalau sir mahu . Saya boleh candangkan Hot Mocha , Hot Latte dan Hot cocholate . Sir mahu yang mana ?"

" ermmm I tak minum Coffee tapi kalau awak sudi , boleh buatkan saya Satu Hot latte tak mahu gula ya sebab senyuman awak dah manis dah ."

" Hot latte tak nak gula noted , sir nak makan apa untuk tengahari ni ?.

" spaghetti carbonara more creamy ya ."

" Maaf sir , sini bukan kedai western , kami sediakan makanan tradisional japan , kalau sir mahu boleh tengok dalam menu .

" macam tu saya tak mahu makan lah . "

" Eh kenapa ?

" Sebab saya dah kenyang tengok me n u  .

" Jadi itu sahaja order sir , tak mahu tambah apa-apa ke ?

" Ada , saya nak awak . "

" Sir nak saya , boleh awak tunggu jap ya . Sekarang saya sangat sebok . Hendak sahaja Helina menghempuk menu itu ke muka Ayden .

" Nanti dulu Helina , teman i makan please ?"

" Ok, saya teman awak makan . Helina duduk di depan Ayden .

" Kenapa tenung saya macam tu . " omel Helina .

" Saje ... Ayden terus merenung wajah manis Helina . Senyuman manis Helina mampu membuat dia cair .

" You know what Helina , awak menarik perhatian saya . " Ayden menyentuh tapak telangan Helina .

" Ayden stop being childish please you dah besar kan !" .

" I akan behave bila dengan perempuan lain tapi tidak dengan awak Helina . Awak menarik perhatian saya . Saya nak bermanja dengan awak . "

" Oh you so sweet Ayden but saya rimas faham tak rimas !"

" I dont care , because all i want is you sayang .

" Ayden saya ada hal, saya minta diri dulu . "

" Alright, i wait for you honey . Saya akan tunggu awak sampai habis kerja . Nanti saya hantar awak balik . Ayden menutup bibir Helina .

" No excuse , Saya tak akan biar awak balik sendiri . Awak tu perempuan tak elok pulang sendiri malam-malam bahaya .

" Ok , hari ini saya balik dengan awak Ayden . "

Lirikan mata Ayden kini tertumpu pada dua orang pelanggan lelaki yang cuba untuk mengorat Helina . Hatinya sangat panas . Dia cuba untuk menahan perasaan cemburunya .

" Hello baby , you dekat mana ? Ayden sengaja melantangkan suaranya bagi Helina dengar perbualan mesranya dengan wanita lain di telefon .

" Dah kenapa dengan si Ayden ni , inilah lelaki mana cukup satu . Bisik hati kecil Helina . Dia menahan rasa cemburu lalu melayan dua orang pelanggan yang hendak mengambil pesanan .

"  You Helina kan , perkenalkan i Tengku Ryan Dyen . Dia memperkenalkan dirinya .

Ayden menjeling ke arah pelanggan itu . Dia merasa tercabar .

" Excuse me , Ayden mengangkat tangan . Helina pergi ke meja yang Ayden duduk itu .

" Saya nak tambah order . "

" Boleh Sir , apa dia .

" Beri saya dua sushi itu sahaja .

" Ok , lagi satu mesti untuk girlfriend awak kan ? "

" Haah ... sekejap lagi dia sampai . Sengaja Ayden berkata begitu .

" Nak pergi mana tu ? . Ayden menarik tangan Helina .

" ke tempat sayalah , tak mahulah ganggu awak berdua .

" Jangan mengada , awaklah girlfriend saya . Duduk sini teman saya makan ."

" Baik , Helina melabuhkan punggungnya di atas kerusi .

  Bergetar-getar tangan Ayden menggunakan chopstick itu . Dia tidak reti makan sushi . Ini kali pertama dia cuba makanan itu .

" Kenapa yang susah sangat awak guna chopsticks ni . Leter Helina .

" Suapkan boleh , i tak retilah guna chopsticks ini . Ayden mengerdip kelopak matanya .

" Meh sini saya suapkan , lap mulut dekat bibir tu . Makan pun comot awak ni saya gigit baru tahu ."

" Awak kalau marah makin sexy lah i like rawrrr ." Helina tercekik makanan . Ayden menyuapkan dia segelas air bagi menelankan makanan yang tersekat pada anak tekak Helina .

" Awak dah lega ?"

" Nasib  saya tak pengsan , kalau saya pengsan tadi siapa nak angkat ?"

" Saya lah akan angkat awak . "

" What !

" Yes , i will do anything for you honey .

Hapuskan Dendam Ayden Where stories live. Discover now