Bab 21

488 38 2
                                    

Majlis perkahwinan Ayden dan juga Helina disambut baik. Dengan bertemakan fairytail . Helina memakai gaun berwarna putih yang dihiasi dengan manik. Dia kelihatan sungguh menawan . Helina masuk ke dalam Cruise . Dia melihat Ayden berpakaian kimuno shirt dan jaket hitam . Ayden jalan mengiringi Helina .

" You look pretty my angel . Puji Ayden dia menyapa tangan Helina .

" Dari mana awak tahu impian saya nak  kahwin  atas cruise ? Soal Helina .

" Awak tak ingat ke dulu masa kita  kecil awak pernah berangan nak kahwin dengan saya atas cruise .

" Awak tengok tu ada kapal . Kelihatan Cruise dari pulau pinang itu menarik perhatian Helina .

" Haahlah ada kapal . Balas Ayden . Dia melukis sebuah kapal titanic  di atas pasir pantai .

" Ayden awak nak tak kahwin dengan saya bila dah besar nanti ?

" Eh mestilah kita kawan sampai kahwin . Selamba Ayden menjawab persoalan Helina .

" Saya teringin kahwin atas kapal .

" Eh nape pulak ?

" Orang lain kahwin duduk atas pelamin kan , saya nak buat kelainan majlis perkahwinan kita ni akan jadi lebih meriah . Jawab Helina dengan Yakin .

" Awak saya janji akan tunaikan permintaan awak tu . Ayden menyambung jari kelingking ke jari kelungking Helina .

" So, you can be my Jack and i be your Rose .

" Helina , your my wife . Im your husband . Let we create a love story from this place .

" Are you ready for give a heaven for me ?

" Yes Im ready . Your Highness can i have a dance with you . Ayden tunduk hormat .

" Yes . Helina memegang lembut tangan Ayden . Tetamu yang hadir turut gembira melihat dua pasangan sejoli itu berdansar di atas cruise .


Tiba di atas pulau , mereka menangkap gambar di tepi pantai . Kebiruan warna air laut yang jernih ditambah lagi dengan pemandangan pantai di waktu magrib menjadikan suasana yang tenang dan cantik . Mereka mengadakan candle night dinner .

" Helina , dulu saya pernah janji dengan awak akan tunaikan impian awak . Now saya rasa senang dapat tunaikan permintaan awak ."

" Saya rasa bagai di kayangan , thank you my lovely Husband . You really made my day .

" Most welcome my darling .

Mereka menikmati makan malam dengan irama violin . Kedengaran bunyi ombak laut dan juga tiupan angin kencang mendamaikan lagi suasana .

" Kenapa tak habiskan steak tu awak , ke nak saya suapkan . Leter Ayden

" Nak awak suap . Helina membuka mulut . Ayden mengelap bibir Helina yang comot itu . Dia termenung melihat Helina makan .

" kenapa pandang saya macam tu ? Soal Helina kehairanan.

" Because you attracted my attention . Pandangan Ayden menusuk terus ke kalbu . Helena membalas renungan .

" Cantik , Ayden memperlahankan suara garaunya .

" Saya memang cantik sejak lahir lagi . Dengan yakin Helina menjawab .

" Eh puji diri nampak ? Sakat Ayden

" Saya tak cakap tapi adalah seseorang tu yang cakap tapi malu nak mengaku .
Ayden senyum kembang . Dia menahan rasa malu .

" Dengan isteri sendiri pun nak malu kan senang awak terus terang je .

" Baiklah Isteri abang memang cantik macam bidadari !!! Ayden meroyan tak tentu hala .

Mereka akhiri Majlis itu dengan menaiki cruise . Helina berdiri di sudut kapal . Ayden memeluk pinggang Helina . Helina mendepakan Tangan . Dia menghirup tiupan angin .

" Every night in my dream
I see you i feel you .

" Love can touch us one time
And last for a lifetime and i will never let you go onnn !!!! Ayden menyambungkan lirik itu .





Hapuskan Dendam Ayden Where stories live. Discover now