" kenapa awak nak mempertahankan diri awak .jawab guru komando itu
" Saya ingin melindungi diri saya . "
Di musim bunga . Bandar jepun dituruni bunga sakura . Helina memakai kimono . Dia melatih latihan taekwondo di depan kuil Arakura Fuji Sengen . Air matanya mengalir memikirkan masa lalunya . Kini dia bangkit sebagai wanita yang kuat . Sepanjang dia menghilangkan diri di jepun adalah untuk belajar pertahankan diri .
" Kini aku bukan lagi wanita yang lemah Ayden .
" Aku mungkin bisa memaafkan kesalahanmu tapi untuk melupakan kesalahanmu bukan begitu mudah .
" Jangan mimpi untuk lihat aku yang dahulunya ceria kini bisa jadi wanita yang dingin .
Kata-kata Helina menusuk kalbu . Ayden menjalankan harinya keseorangan di dalam penjara . Dia tidak menyangka dia akan menjalani hukuman gantung.
" Ayden , awak dibebaskan , pihak mahkamah menarik balik hukuman bahawa awak tidak salah .
" Betul apa yang saya dengar ini Puan . Ayden keluar dari pintu penjara . Dia terkejut sebaik melihat muka pembunuh itu .
" Eric ... betul ke kau yang membunuh Luca ?
" Ya ... terkedu mulut eric menjawabnya .
" Eric ... betul ke kau yang membunuh Luca ....
" Ya ... Saya yang membunuh dia
" Kau korbankan nyawa kau demi aku Eric , Ayden memeluk tubuh abang kandungnya yang terencat akal itu .
" Apa semua ini Puan , kenapa mesti Eric , dia tidak bersalah .
" Maafkan saya , Hakim dan buat keputusan bahawa dia yang bersalah .
" Ayden sayang jangan lupa makan nasi letak kicap , Abang sayang kamu . " Jatuh air mata Ayden di depan penjara .
Baru kali ini dia mengaku untuk memanggil Eric Abang . Selama ini dia malu untuk mempunyai abang yang cacat . Ternyata dia silap orang itulah yang sanggup korbankan nyawa untuk dia ." Nanti jangan pergi , jerit Eric
" Sebelum saya ke tali gantung , boleh saya minta satu permintaan.
" Apa dia ? "
" Abang mahu Ayden berada di sisi abang , sekurang-kurangnya dapatlah abang tatap wajah adik abang disaat waktu terakhir .
Ayden tertunduk lalu bersujud ke kaki Eric dia mencium tapak kaki Eric . Air matanya tidak henti mengalir membasahi pipi.
" Maafkan Ayden , abang . Ayden janji akan cari pembunuh itu ke lubang cacing . " kata-kata Ayden membuat Eric diam seribu bahasa .
YOU ARE READING
Hapuskan Dendam Ayden
Romancekematian ibu Aydan telah membuat Aydan memendam hasrat benci kepada pembunuh itu . Dia ingin membalas dendam . Helina terpaksa melalui hidup dia sebagai pelacur disebabkan Ayahnya terlalu banyak hutang . Dia dijual oleh Ayahnya sendiri . Pertemuan...