Bab 18

512 35 7
                                    

" Mikaila sayang dengar tak apa mummy cakap daddy milik mummy seorang . Mikaila suka tak kalau kongsi kasih sayang dengan Mummy ?" Jawab Ayden sambil mendodoi Mikaila tidur . Bunyi teriak manja Mikaila tanda dia tidak mahu berkongsi kasih .

" Awak dengar tu Sayang ? anak kita pun dah pandai cemburu . Siapa ajar dia ni hmm biasa ni daddy babab baru tahu . Omel Ayden

" See sayang , perangai awak semua turun ke anak kita . Awak mengaku je lah yang awak tak boleh kan lihat saya dengan lelaki lain . Sakat Helina .

" Awak jangan macam-macam , nanti saya ikat awak dalam bilik . Kecantikan awak untuk saya je . Jangan mengada nak berhias untuk lelaki lain .

" Hahaha Helina ketawa kecil . Saya suka apa awak membebel sorang-sorang comel . Puji Helina ikhlas .

" Suami awak ni memang Comel sejak azali lagi . Selamba badak Ayden memuji diri sendiri .

" Puji diri sendiri nampak , bagi saya Mikaila lah paling comel . Sekali lagi Helina menyakat Ayden .

" Comel macam ayah dia kan , saya tahu saya terlampau comel untuk Sayang . "

Helina menahan gelak . Ingin sahaja dia menyumbat tisu dalam mulut Ayden .

" Awak saya hauslah tolong ambilkan saya segelas air . Helina mengerdip mata lantas membuat muka comel . Ayden menyuap Helina secawan air kosong .

" Terima kasih . Jawab Helina sepatah dua kata .

" Terima kasih je , kiss tak da ke ?

Helina mencium pipi gebu Ayden yang terselit lesung pipit itu . " Tak nak kat situ kat sini lah . Ayden meletak jari pada bibir .

" ok , tapi awak mesti tutup mata . Ayden mendekatkan bibir . Helina mengelak lalu menghempuk bantal ke muka Ayden .

" Ini padahnya bermanja tak bertempat .

" Awak tunggu saya lamar awak , siap awak malam pertama nanti saya akan beri lebih dari itu . Ayden mula berfikiran kotor . Helina menelan air liur .

" Ayden !!! awak ni memang gatal kan ? Teriak Helina di telinga Ayden .

" I don't care , you know what i tak sabar nak rujuk semula dengan you ."

" why ? Sebab nafsu ke Ayden .

Ayden terdiam seribu bahasa .

" I tanya you ni sebab nafsu ke , kalau awak nak rujuk semula dengan saya semata sebab nafsu jangan mimpi Ayden . "

" Tak . Jawab Ayden sepatah . Saya nak perbetulkan semula hubungan kita . You sendiri pernah cakap past is past . Kalau dulu saya memberi kegelapan dalam hidup awak sekarang saya akan beri pelangi dalam hidup awak Helina . I learn my mistake . Sayang banyak ajar abang erti kasih sayang . Kesabaran Sayang buat abang sedar yang abang perlukan Sayang .

Helina terharu akan kata-kata Ayden .
Dia mengalirkan air mata . Ayden mengelap air mata Helina dengan sapu tangan .

" Ayden terima-kasih kerana hadir dalam hidup saya . Jujur dari hati saya bahawa saya tak kuat untuk harungi semua ini. Tapi kekuatan saya terletak pada anak kita Ayden . Kerana dia saya bisa bertahan . Kerana dia juga saya terima awak balik Ayden . Ibu mana yang sanggup melihat anak dia membesar tanpa kasih sayang dari seorang Ayah ?"

" Helina Sofiya Binti Khalid will you be a good wife for me and a good mom for our child " Ayden menghulurkan sebentuk cincin .

" Yes ! Jawab Helina sepatah .






Hapuskan Dendam Ayden Where stories live. Discover now