Eric dijatuhkan hukuman gantung . Dia ditemani Ayden .
" Ayden jaga diri , jangan jadi macam abang . Kata-kata terakhir Eric sebelum ke tali gantung . Ayden menahan air mata untuk jatuh .
" Abang ketahuilah Ayden tak pernah malu ada abang seperti Eric . Ayden menatap wajah Eric untuk kali terakhir . Dia mengusap lembut rambut Eric .
" Ayden ! Ayden ! Ayden ! lepas ni tak ada lagi abang nak bergurau senda dengan Ayden . Jatuh air mata jantan mendengar luahan seorang abang yang sanggup berkorban nyawa untuk dirinya .
" Ibu kenapa abang itu menjengkelkan ?
" Ayden tak baik cakap macam tu dekat abang , walaupun dia dilahirkan tidak seperti manusia normal . Ibu bersyukur dikurniakan anak syurga . Dia akan bawa kami ke syurga nanti sayang !
" Tapi ibu Ayden malu , kawan-kawan Ayden tak mahu kawan dengan Ayden , mereka cakap abang degil .
" Itu mulut orang Ayden , pedulikan apa orang nak mengata pada keluarga kita . Nanti bila ibu dah tiada tolong tengokkan abang . Ayden ingat pesan ibu jaga abang baik-baik ya .
Ayden teringat masa lalunya . ' Maafkan Ayden ibu , Ayden tak dapat tunaikan permintaan ibu . Dulu Ayden hilang ibu dan sekarang Ayden hilang Abang . Ayden menutup mata dia tidak sanggup melihat keseksaan yang dirasai Eric ketika dirinya ke tali gantung .
" Abang !!! Jerit Ayden sebaik melihat abangnya tergantung di tali . Mayat Eric dibawa ke masjid untuk dimandikan . Dengan rela hati Ayden memandikan jenazah abangnya dengan lembut . Dia juga yang menjadi imam kepada jenazah . Dia mengiring mayat abangnya sehingga ke tanah perkuburan . Mayat Eric telah dikebumikan dengan selamat . Ayden termenung di tepi kubur . Dia sedekahkan Al-fatihah agar arwah ditempatkan ke syurga .
" Kenapa abang sanggup korbankan nyawa abang untuk Ayden ?
" Manusia baik macam abang tak pantas diperlakukan begini , Ayden yang patut ada di tempat abang .
Kekesalan yang dirasai Ayden membuat dirinya ingin mencari siapa pembunuh sebenar luca . Dia terdetik hati untuk mencari siapa dalang disebalik kematian Luca .
" Aku akan cari kau hingga ke lubang cacing . Aku tak kira siapa kau , disebabkan kau aku hilang dua orang yang aku sayang . " Ayden mengenggam tapak tangan . Dia menyimpan dendam pada orang yang menzalimi keluarganya .
Disaat Helina hendak melahirkan . Dia memerlukan seseorang disampingnya . Ayden memegang tapak telangan Helina . Dia membaca selawat lalu menghembus pada ubun-ubun Helina .
" Bertenang Sayang , hembus nafas kemudian lepas !!!
Helina menahan kesakitan . Kerana ingin melihat cahaya mata pertamanya lahir dengan selamat dia mampu bertahan walaupun sedang bertarung nyawa . Dia mengalirkan air mata disaat kehadiran puteri sulungnya selamat dilahirkan . Tangisan seorang bayi memberi khabar gembira buat Helina dan Ayden. Ayden melaungkan azan buat puteri sulungnya .
" Comelnya anak daddy ni ikut muka daddy dia . Alololo . Ayden mencubit pipi gebu anak sulungnya .
" Awak nak beri nama dia apa . Soal Helina .
" How about Mikaila Aryssa Elmira Binti Ayden Zafrel Shah .
" Wah bukan main nama anak kita ya , dari mana awak petik ni Sayang ?
" Wattpad . Ayden senyum sengeh .
" Apa ! Hmm wattpad tu apa pulak ?
" Wattpad tu satu aplikasi untuk kita membaca buku . "
" Ohhh faham ? Helina membuat-buat faham .
" Apa yang awak faham ?
" Nothing , boleh tak saya nak baca buku dalam wattpad tu sayang !"
" Tak boleh !
" kenapa ? "
" Nanti sayang cair dengan hero-hero dia no way ! Sayang hanya milik Ayden seorang .
" Tapi tu kan dalam cerita Sayang , bagi saya awaklah hero saya ."
" Betul ni saya Hero awak ?"
" Ya betul sayang your my only one .
YOU ARE READING
Hapuskan Dendam Ayden
Romancekematian ibu Aydan telah membuat Aydan memendam hasrat benci kepada pembunuh itu . Dia ingin membalas dendam . Helina terpaksa melalui hidup dia sebagai pelacur disebabkan Ayahnya terlalu banyak hutang . Dia dijual oleh Ayahnya sendiri . Pertemuan...