Helina pulang melalui pintu belakang kerana ada tamu di ruang tamu . Dia tidak ingin dilihat oleh tetamu Ayden . Luca menunggu Helina di belakang halaman Rumah Ayden . Ayden memerhatikan mereka dari balkoni biliknya . Dia tidak puas hati lalu menuju ke arah mereka . " Siapa ajar awak bawa orang luar masuk ni , pandai ya masuk melalui pintu belakang !" Amarah Ayden .
" Maaf Tuan , tolong jangan hukum dia . Helina menunduk lalu mencium tapak kaki Ayden . " Apa awak cuba lakukan ni Helina , dah pergi kau dari sini . Amarah Ayden sekali lagi . " Dia cuma nak hantar saya pulang dengan selamat , nak harapkan Tuan saya boleh balik sendiri ! Terima kasih .Perli Helina dia meninggalkan rumah yang dianggap seperti neraka itu . " Satu lagi saya nak pesan dekat Tuan jadi orang jangan terlalu angkuh , sifat diri tuanlah buat orang takut nak dekat dengan tuan ." Ayden terdiam seribu bahasa . " Jom luca kita balik . Helina menarik tangan Luca . Entah mengapa perasaan cemburu menguasai diri Ayden . " Helina awak dah makan belum ?" Soal Luca . " Belum saya letih ni boleh tak saya tidur kejap dah sampai nanti awak kejut ." Helina ketiduran di dalam kereta seharian dia tidak makan . " " Boleh , awak tidurlah dulu dah sampai nanti saya kejut . Dengan tenang Luca menjawab . Tiba di setapak sentral . Luca mengejut Helina . Dia mencubit hidung mancung Helina kerana liat sangat untuk dia bangun. " Bangun my babby boo , kita dah sampai . Luca mencubit pipi pau Helina . Luca membukakan pintu kereta Audi itu untuk Helina . Dia menyambut tangan Helina . Mereka melangkah masuk ke dalam Cafe Latte .
" Saya tahu awak mesti lapar , sekarang awak makanlah puas-puas . " wah awak belanja ke ? Helina mengerdip mata lalu membuat muka comel ke Luca . " Nasib Awak ni comel . Puji Luca . Helina senyum kembang menahan malu . Dia memesan makanan . Waitress itu mengambil order . " Nak makan apa . Soal waitress itu sambil memberi menu kepada mereka . " Bagi saya lazaqnia , spaghetti carbonara Luca awak nak makan apa . " Awak pilihkan lah untuk Saya . Luca senyum sengeh . " Tambah lagi satu Nasi goreng kampung extra cili padi ya saya nak cili-cili mulut dia ni . " ok , minum pula ? " Bagi saya orange juice itu sahaja . Pesan Helina kepada waitress itu . " Ala baby saya nak minum apa ?" " Awak tak payah minum tadi kan sendiri suruh saya pilih . Usik Helina . " Awak kejam hmmm tak nak kawan . " Oh tak nak kawan ya , alololo baby sayang jangan marah , ku tahu ku bersalah , bukan salahku buat kau buntuh ... " Helina memujuk Luca .
Helina makan dengan gelojoh kerana kelaparan . Dia menyuap Lazagnia ke mulut dengan penuh nikmat . " Comotnya awak makan " . Leter Luca sambil mengelap mulut Helina yang comot itu . " Sedap sangat , awak patut cuba . " Helina menyuapkan Luca Sesudu Nasi goreng ke mulut . " Betul lah sedap sebab ada orang suapkan . Usik luca lagi . " Kenapa tak habis ni ? Jawab Luca . " Awaklah habiskan saya dah kenyang sangat ni awak . Helina mengusap perutnya . Dia menyumbat dua suap nasi ke mulut luca . " Dah licin ni jom kita balik . Luca pergi ke kaunter untuk bayar . Dia menghantar Helina pulang di rumah . " Awak terima kasih tau sudi teman saya dinner malam ni ." Helina berterima kasih kepada Luca . " Sama-Sama awak jaga diri ."
Helina naik melalui tangga block A . Tiba di depan Rumah dia melihat semua barang bersusun di luar pagar manakala pintu pagarnya sudah digari .
Dia tidak tahu ingin kemana . Dia cuba menelefon Luca . " Hello Luca awak ke tu ." Helina menahan air mata . " Helina awak okay ke tu . " Luca ... Saya perlu pertolongan awak . Helina menutup panggilan telefon dia mengalirkan air mata . " Awak tunggu saya datang sekarang jangan pergi mana-mana . Helina terduduk di luar pintu rumahnya dia sangat tertekan dia naik ke rooftop untuk membunuh diri . Helina melihat ke bawah dia berdiri di atas rooftop . Dia ingin menamatkan riwayat hidupnya . Helina menarik nafas panjang kemudian melepaskan diri jatuh ke bawah . Mujur tangannya dicapai oleh seorang jejaka yang sedang menuruni tangga helikopter itu . Lelaki itu mengimbangkan badan supaya mudah untuk dia membawa Helina naik ke atas . Mereka masuk.ke dalam Helikopter dengan selamat . Lelaki itu menggenggam kedua tangan Helina . Mereka mendarat ke landasan helikopter .Mereka melompat lalu terjatuh berpelukan di atas landasan . Mata iris berwarna grey itu menarik perhatian Helina . " Awak tak apa-apa , ada yang tercedera tak ? " khuatir lelaki itu . " Helina bangkit dari landasan itu . Dia jalan terhincut-hincut kerana lutut kakinya luka . " Jangan risau , saya okay . Dengan tenang Helina menjawab . Jejaka itu mengangkat Helina lalu membawa dia masuk ke dalam Kereta Vellfire .
" Saya tahu awak ada masalah , cuba cerita dengan saya . Helina diam seribu bahasa . " Kenapa diam ? Soal lelaki tidak dikenali itu . " Perlu ke saya bercakap dengan orang asing ? " Sebab tu kita perlu kenal dulu . Lelaki itu menghulurkan tangan untuk berkenalan . " Awak turunkan saje saya di sini . " Arah Helina kepada lelaki tersebut . Lelaki itu teruskan perjalanannya mana mungkin dia biarkan seorang gadis berjalan kaki di lorong gelap itu. " Saya kata berhenti . " Awak tu perempuan tak elok jalan sorang-sorang . Leter lelaki itu .
" Fine !" Helina mengalah .
" Macamtulah sekarang ni boleh bagi saya alamat rumah awak ?"
" Rumah saya dah kena sita , saya tak tahu nak kemana lagi .
YOU ARE READING
Hapuskan Dendam Ayden
Romanskematian ibu Aydan telah membuat Aydan memendam hasrat benci kepada pembunuh itu . Dia ingin membalas dendam . Helina terpaksa melalui hidup dia sebagai pelacur disebabkan Ayahnya terlalu banyak hutang . Dia dijual oleh Ayahnya sendiri . Pertemuan...