DI MANAKAH KERINDUAN BUAT RASULULLAH ?
Rasulullah SAW bersabda:
“Orang itu akan dibangkitkan bersama siapa yang paling dia cintai.”
Berdasarkan hadis di atas, cuba renungkan. Dengan siapa yang kita cintai, dengan siapakah kita merindui, dengan siapakah yang kita idolakan?
Cuba renungkan sejenak.
Jika jawapan kita RASULULLAH, itu maknanya kita tidak tersalah cinta. Tetapi, jika yang kita cinta dan idolakan itu sebaliknya seperti kpop, influencer, instafamous, artis-artis (tambah-tambah yang tak tutup aurat)...cinta kita dah tersalah alamat.
Kita dah cintakan orang yang langsung tak pernah pun rindu kita siang dan malam.
Kita dah cintakan kepada orang yang langsung tak ambil kisah pada kita time berkumpul di mahsyar.
Kita dah cintakan orang yang langsung tak kisah kita ni masuk syurga atau neraka.
Ditambah pula, orang yang langsung tak dapat bagi seteguk air pun di padang mahsyar nanti.
Segala apa yang nabi korbankan demi kita. Malangnya,kita pandang sebelah mata. Memang jauh sangatlah nak rindu Rasulullah SAW 🍃
Ingat!
Bila di mahsyar nanti, hanya syafaat Rasulullah yang dapat bantu kita. Cuba ubah diri kita untuk rasa malu dari sekarang. Dekat mahsyar nanti, pada Rasulullah jugaklah yang kita nak minta syafaat.Muhasabah.
@HikmahWords🌿