26 | BUATMU YA RASULULLAH

17 6 0
                                    

P/s- Kalau rajin, hayatilah makna Qasidah Burdah di atas ni. Semoga kerinduan kita pada baginda makin bertambah dari hari ke hari. ❤

Buatmu Ya Rasulullah.

Ya Rasulullah,

Andai kami dapat bertemu dengan dirimu, nescaya tidak akan kami cintai selain dari-Mu.

Begitu indah akhlak-Mu sehingga setiap orang yang melihat-Mu pasti akan terpesona.

Ya Rasulullah,

Terkadang rindu kami kepadamu terlalu menggebu walau kami tidak pernah melihat wajah-Mu.

Setiap yang mendengar nama-Mu pasti akan senang dengan dirimu. Nama-Mu menenangkan, nama-Mu menggembirakan, nama-Mu juga mengagungkan.

Terkadang juga, kami jatuh dalam mengejar cinta ajnabi lebih dari dirimu Ya Nabi.

Ya Rasulullah,

Begitu kasih dan sayangnya dirimu kepada kami. Bahkan tidak pernah melihat kami namun bibirmu selalu menuturkan patah 'ummati'.

Ya Rasulullah,

Jika dirimu melihat kami, nescaya dirimu akan kecewa dengan diri ini kerana terlalu tenggelam dek arusnya duniawi.

Ya Rasulullah,

Selawat jarang sekali meniti di bibir kami, tetapi tanpa rasa malu kami masih mahu menagih syafaat dan kasih-Mu.

Wahai kekasih Allah,

Jika kita dapat bertemu sama ada dalam Yaqazah (nyata) atau mimpi, kami ingin memohon ampun dan maaf atas khilaf kami kerana kami bukan umat-Mu yang terbaik.

Wahai Nabi,

Layakkah kami bersama dengan-Mu di akhirat sana nanti?

Qoutes Buat Diri©Where stories live. Discover now