16

88 12 19
                                    

"What the hell are you two doing here?"

Khai dan Drynna hanya tergelak mendengar pertanyaan kasar Ian seolah-olah ianya lucu. Ian mengepalkan tangannya, menahan amarah yang teramat sangat. Ayash memegang bahu si abang, mengingatkannya bahawa mereka berada di khalayak ramai.

"Orang tengok, jangan la garang sangat." kata Khai sinis. "Aku ingat kau benci kiteorang over these 10 years. Sekarang nak buat apa dekat sini? Nak cari gaduh? Nak buat hal dekat sini depan orang ramai? Nak tunjuk bagus ke dekat sini?" soal Rish panjang lebar. "Kan aku dah cakap, aku nak lawat kawan baik aku ni. Hari ni kan birthday dia." balas Khai seraya menepuk bahu Ian.

"Khai, Drynna. Kau tahu papa takkan suka kalau dia nampak korang dekat sini. Leave now, please." kata Picha pula. "Little girl, don't get involved with us. Know your place." balas Khai kasar. "Don't talk to her that way. Seingat aku kau berdua yang tinggalkan 127 Streets." sampuk Ayden dari belakang, membela Picha.

"Oh yeah you're right. Sekarang kau dah tambah new recruit kan? Siapa nama dia? Innara Shazlin, am I right?" soal Drynna pura-pura bodoh. "Mana kau tahu pasal dia?" soal Ian menahan amarah. "Dia adik Nina. Semestinya kami tahu, Adrian." balas Khai dengan nada yang masih sinis.

"I wonder how she looks like now. Mana dia eh?" Drynna memanjangkan tengkuknya, mencuba mencari Innara dalam keramaian tetamu di dalam ballroom itu. Secara tiba-tiba pergelangan tangannya digenggam kuat. "Don't you ever get near her, Drynna." kata Ian kasar. "Woah woah woah, relax bro! Why are you all tense up?" soal Khai, melepaskan genggaman Ian pada pergelangan tangan Drynna.

"Kau sentuh Nara, kau aku bunuh." kata Ian penuh benci. "Macam ni lah kan member. Disebabkan seorang perempuan, kau sanggup lupakan member sendiri." kata Drynna pura-ura sedih. "I thought we live by the quote 'bros before hoes'?" soal Khai yang juga berpura-pura sedih seperti Drynna. "Nampak sangat korang semua ni tak setia kawan. Kan Drynn kan?" soal Khai kepada Drynna yang menganggukkan kepalanya.

"Khairiel kau jangan nak cakap macam taik dekat sini. Kau yang tinggalkan kiteorang, kau yang dendam dengan kiteorang sebabkan Nina. Jangan sesekali kau cakap pasal setia kawan bila kau yang betray kiteorang!" kata Ray dengan nada yang sedikit tinggi. "Rayyan..." Ian seolah-olah memberikan peringatan kepadanya. "Yen, lower down your voice." kata Delilah perlahan. Nasib baik mereka berada di sebuah ruangan yang terasing daripada tetamu lain memandangkan mereka adalah VVIP.

"Rayyan is right. Kau berdua yang pergi tanpa dengar penjelasan Ian. Kau yang berdendam dengan kiteorang. Cermin sikit diri tu." sampuk Adam yang dari tadi hanya mendiamkan diri. "Balik lah, takde siapa nak dengar bullshit yang keluar daripada mulut kau." celah Niel.  "Leave before I make you." kata Ian perlahan namun terdengar sangat dingin.

"Kau ni relax la sikit. Don't be so rigid, Adrian. This is so not you." kata Drynna mengejek. "Leave, now. Aku taknak buat scene dekat sini, so I'm asking you two to leave in the most respectful way." kata Ian. "We're not welcomed?" soal Drynna. "No, now leave." balas Niel. "Tolong balik. Ini bukan masanya kau buat kemunculan secara tiba-tiba macam Maleficent." kata Ray pula.

"Okay, then. Since all of you have been wanting me and Drynn to leave, we will. Aku tinggalkan hadiah kau dekat sini. Happy birthday, Adrian Hafiy." kata Khai. Dia meletakkan satu beg kertas di atas meja sebelum beransur pulang bersama Drynna. Mereka semua hanya memandang batang tubuh Khai dan Drynna sebelum ianya menghilang di sebalik pintu ballroom.

127 Streets [discontinued]Where stories live. Discover now