26

65 14 7
                                    

Innara yang baru selesai mandi hanya termenung jauh. Sudah terlalu lama dia terperap di rumah agam itu. Jujur dia katakan, dia tidak selesa berada dengan para ahli mafia tersebut. Silap langkah dia boleh mati. Tambahan pula, kebanyakan daripada mereka adalah lelaki. Jadi wajarlah Innara sebagai seorang wanita berasa kurang selesa. Mujur saja ada para gadis lain yang menemaninya. Sedikit sebanyak rasa tidak selesa itu hilang.

Dengan tekanan dari Danisha, gadis itu semakin tidak selesa dan takut. Takut dengan ancaman yang diberikan oleh Danisha. Dia juga tidak tahu apa yang membuatkan Danisha benar-benar anti dengan dirinya. Apakah yang membuatkan Danisha membencinya? Setahu Innara, dia tidak ada melakukan apa-apa perkara yang mungkin mengganggu Danisha.

"Apa salah aku dekat Nisha?" soalnya sendirian. Ketukan di pintunya mematikan lamunan si gadis itu. Innara langsung membuka pintu tersebut. "Nara, jom breakfast." kata Rozal. Innara mengganggukkan kepalanya. Scrunchie di atas meja dicapai sebelum rambutnya diikat. Matanya kemudian tersorot ke arah pintu bilik Danisha.

"Lilah dengan Picha tu tak bangun lagi. Nak kejut ke?" soalnya. Rozal juga berpaling ke arah bilik itu. Dia berkira-kira buat seketika sebelum menggelengkan kepalanya. "Biarlah diorang. Nana kata malam tadi diorang layan cerita hantu sampai subuh. Diorang baru tidur tu." jelas Rozal panjang lebar. Terbuntang mata Innara mendengarnya.

"Dah jom turun. Hanan masak Nasi Lemak Sambal Sotong." kata Rozal, Ingin memancing selera Innara. Secara langsung gadis itu tersenyum. "Jom jom!" katanya ceria. Mereka berdua langsung bergegas menuruni tangga dan terus ke ruangan makan.

"Lilah dengan Picha?" soal Aul. "Biarlah diorang, baru tidur tu. Malam tadi layan cerita hantu sampai subuh." kata Nana yang sudah pun mencedok nasi. "Astaghfirullahalazim. Habis, solat subuh tak tu?" soal Aul lagi. "Diorang tak boleh solat tu. Semalam diorang mintak aku pad." celah Hanan pula. "Ha takpelah kalau macam tu. Dah jom duduk, kita makan." gadis itu memberi kata putus.

"Oh anyways, aku ada something nak discuss." kata Hanan. Tak semena-mena semua mata tertumpu ke arahnya. "Malam tadi aku pergi dapur, nak ambil air. Lepas tu aku nampak dua kelibat orang dekat luar tingkap. Time tu aku mamai sikit, so I thought diorang tu guards. Tapi aku baru teringat yang figures tu tak pegang gun." katanya panjang lebar. Semua gadis itu terkesima mendengar cerita Hanan.

"Maybe it's Lilah and Picha?"

"Nonsense. Diorang dekat ruang tamu masa tu. Lagipun kenapa pula dua budak tu berdiri terpacak dekat luar rumah?"

"Oh no." gumam Durra cemas. "This is definitely not good." kata Sha pula. "Nak inform diorang ke?" soal Nana. "Aku rasa buat masa ni jangan. Lagipun diorang memang on the way balik harini." balas Aul. "Nampaknya musuh kita dah mula munculkan diri. We have to get ready for their attack." kata Hanan. "Betul tu. Takpe tunggu Lilah dengan Picha bangun. Nanti kita plan dengan diorang." kata Rozal.

"Good idea."

-----

"Ray tadi aku pinjam bodywash kau." kata Wafiq. "Bau dia wangi en? Ha sebab tu aku recommend kau pakai Badlab haritu. Kau taknak." sindir Ray. "Eh budak ni sindir-sindir aku pula! Aku bukan taknak beli, aku nak habiskan bodywash aku dulu." balas Wafiq. "Kau ni memang minat Badlab eh? Banyak betul botol Badlab." celah Niel. Ray hanya tersengih bangga mendengar kata-kata Niel.

"Breakfast voucher mana?" soal Ian. "Ada dengan aku ni." jawab Ayden seraya menunjukkan baucar sarapan mereka. "Kita nak bawa luggage terus ke?" soal Ayash. "Biar dulu la. Kita pergi breakfast dulu baru naik balik." kata Rish. "Nak dah pukul 10 ni, jom la turun." kata Aisy. "Tunggu la aku kejap!" teriak Josh dari bilik sebelah.

127 Streets [discontinued]Where stories live. Discover now