Cikgu Sharifah meminta Farsya membawa buku buku ditangannya itu ke kelas 5 Emerland. Farsya mengangguk. Dia mengangmat buku buku itu. Ya allah, ni buku ke batu ni?
"Boleh tak tu?" Tanya Cikgu Sharifah.
"Ha, err boleh cikgu boleh." Ujar Farsya. Cikgu Sharifah mengangguk lalu melangkah ke kelas.
"Sya, sini saya bawak. Kesian awak." Ujar Iqram. Dari tadi dia melihat gadis itu susah untuk membawa buku buku itu.
"Tak perlu susahkan diri awak, saya boleh bawak." Ujar Farsya. Eish, orang dah offer diri tak nak pulak. Dah lah memang berat macam angkat batu 5 kg!
"Saya rasa, ayat tu untuk awak bukan untuk saya. Sini, biar saya angkat." Ujar Iqram. Farsya hanya mendiamkan diri. Kalau si mamat sewel ni angkat nanti, Farish nampak lepastu dia jeles ha macam mana?
"Tak payah fikir fikir, saya bukan mintak upah pun." Ujar Iqram lalu mengambil separuh buku di tangan Farsya.
Haris menepuk bahu Farish. Farish terkejut dengan tepukan kawannya yang itu.
"Ha apa?" Tanya Farish malas. Sudahlah Farsya takde kat sebelah.
"Jangan marah aku tau..aku nak suruh kau tengok kat depan pintu kelas tu." Ujar Haris takut takut. Farish memandang ke arah pintu kelas, membulat matanya melihat Farsya dan Iqram masuk ke dalam kelas bersama sama.
Farsya meletakkan buku ditangannya itu ke atas meja lalu cepat cepat dia menuju ke mejanya. Dia melihat Farish merenungnya tajam. Haris menggoyangkan jarinya.
"Aiyok, tak tahu. Pandai pandai lah kau settle." Ujar Haris. Farsya memandang Farish. Nak tegur ke tak ni? Kalau tegur, pastu dia marah macam mana? Kalau tak tegur nanti dia ingat aku tak kisah kat dia pulak. Erm tegur je lah!
"Erm Rish.." panggil Farsya sambil memegang lengan Farish.
Diam.
"Rish.." panggil Farsya lagi.
Diam.
"Farish.." Farsya menggoyangkan sedikit lengan Farish. Farish menepis tangan Farsya.
"Diam, buat kerja yang cikgu suruh tu." Ujar Farish dingin. Haris terdengar suara Farish yang agak tinggi itu.
"Sya, biar dulu. Dia tengah panas tu, aku takut nanti kau yang terasa." Ujar Haris. Farsya mengangguk perlahan.
Sepanjany Cikgu Sharifah mengajar, Farsya tidak memberi tumpuan. Sekejap dia memandang ke arah Farish, sekejap dia mengelamun. Dia tersentak apabila Ci,gu Sharifah memetik namanya untuk menjawab soalan math.
"Ha, ye cikgu?" Tanya Farsya. Cikgu Sharifah mengeluh perlahan.
"Saya nak kamu bagi jawapan untuk soalan ni..tak payah tunjuk jalan kira, terus bagi jawapan. Boleh ke tidak?" Tanya Cikgu Sharifah. Farsya mengangguk perlahan lalu pantas mengira di kalkulatornya. Malangnya, dia tidak dapat jawapan!
"35.6 jawapan dia." Ujar Farish perlahan namun masih didengari oleh Farsya. Dalam marah, dia kesiankan isterinya itu. Nasib sayang.
"Sya? Dapat tak jawapan dia?" Tanya Cikgu Sharifah apabila lama menunggu jawapan dari gadis itu.
"Ha err.. dapat dapat. Jawapan dia 35.6, cikgu." Ujar Farsya. Cikgu Sharifah mengangguk menandakan jawapannya betul.
Rehat.
"Rish, erm..thanks tolong saya tadi." Ujar Farsya.
"Hmm" Farish terus bangun lalu keluar dari kelas. Adrian melihat perbuatan cousin nya itu.
YOU ARE READING
Bidadari Tengku Farish Irshad
Romance"Eah, berapa kali aku nak cakap dengan kau ha?! Kau memang dasar perempuan yang tak sedar diri patutnya dari dulu lagi aku ceraikan kau!" amarah Farish semakin membuak buak melihat muka Farsya. "kalau itu yang awak nak, ceraikan saya sekarang. Bebas...