BAB 12

388 24 7
                                    

"Hai baby sayang.." Ujar seorang lelaki.

Farsya memandang ke arah pemilik suara itu. Dia seakan akan pernah dengar suara itu namun dia tidak ingat diingat dimana.

Terkejut Farsya melihat lelaki dihadapannya ini. Dia pantas bangun dari bangku yang diduduk oleh nya tadi. Lelaki di hadapannya itu tersenyum memandang Farsya.

"Hai baby, kenapa ni? You macam takut je? Relaxlah, ni I lah..Iqram. You buat apa dekat sini? Bahaya tau jalan sorang sorang, meh I temankan you." ujar lelaki yang bernama Iqram.

"Kau boleh berambus tak? Jangan kacau hidup aku boleh tak? Berambus dari mata aku sekarang!" Ujar Farsya separuh menjerit.

"Hey, relax. Kenapa dengan you ni? You marahkan I ke? You masih marahkan I sebab haritu ke? I'm sorry okey? I nak minta maaf haritu and nak getback dengan you..but you dah pindah. Why you pindah? Pindah mana?" Tanya Iqram bertalu talu melemparkan soalan kepada Farsya.

"Stay away from me! Don't disturb me! Damn it!" Farsya separuh menjerit namun suasana di dalam mall itu agak kecoh membuatkan suara nya tidak begitu mendapat perhatian.

"No, I nak getback dengan you. Please, jadi girlfriend I semula." Rayu Iqram.

"I said no! Stay away from me or I will call police." Ugut Farsya namun Iqram semakin melangkah ke depan. Dia mencengkam pergelangan tangan Farsya dengan kuat.

Farsya terjerit kecil sebelum merayu supaya Iqram melepaskannya.

"Iq, sakitlah! Lepaslah, sakit Iq." Farsya merayu supaya lelaki dihadapannya itu melepaskan nya.

"Jadi girlfriend Iq, and then Iq lepaskan Sya."

Farsya sudah menangis kesakitan. Dalam hatinya memanggil nama Farish supaya datang menolongnya. Cengkaman lelaki di hadapannya ini begitu kuat. Tangisan Farsya semakin kuat didengari. Dia merayu supaya dilepaskan tangannya yang hampir patah mungkin.




Tangannya tiba tiba dilepaskan secara mengejut dari seseorang, Farsya memandang ke arah lelaki itu. Yesss, orang yang dia perlukan sudah muncul.

Farish menarik Farsya mendekati dirinya. Mata Farish dan mata Iqram bertembung.

"Kau sape ha?! Jangan campur urusan aku dengan girlfriend aku boleh tak?" Ujar Iqram. Farish masih berlagak selamba, sebelah tangannya dipegang oleh Farsya.

"Huh, girlfriend? Are you sure?" Tanya Farish sinis. Iqram hanya diam lalu dialihkan pandangannya ke arah tangan Farsya dan Farish.

"Heh, kau memang tak pernah berubah kan? Kau ni memang perempuan murahan lah, pegang tangan yang bukan mahram. Huh.." Ujar Iqram. Farish menggenggam tangannya menahan marah.

"Bukan mahram? Heh, aku abang dia. Ada masalah?" Tanya Farish sambil tipu sunat. Takkan nak cakap suami pulak, kantoi satu malaysia tahu karang. Even benda betul.

Iqram terdiam apabila Farish mengatakan dirinya abang kepada Farsya. Malu titew salah tegur orang.

"Baru aku tahu abang dengan adik kandung tak boleh pegang tangan. Heh, ilmu mana kau belajar ni bangang? Kalau tak tahu buat cara tak tahu, jangan nak judge orang je. Sebelum aku tumbuk kau depan orang ramai ni, better kau berambus." Ujar Farish.

Iqram hanya tersenyum sinis sebelum meninggalkan Farsya dan Farish.



Masih kedengaran suara tangisan kecil dari Farsya. Farish memegang perlahan lahan tangan Farsya. Matanya beralih ke wajah isterinya yang sedang menangis menahan kesakitan dan juga mungkin dalam ketakutan.

"Shh, dah dah. Aku ada dengan kau." Ujar Farish memujuk Farsya agar berhenti menangis.

"Sakit sangat ke? Meh aku tengok." Ujar Farish lalu mengangkat perlahan lahan tangan Farsya. Dia memegang pergelangan Farsya perlahan lahan. Apabila gadis itu terjerit kecil dia terus menghentikan perbuatannya.

Bidadari Tengku Farish IrshadWhere stories live. Discover now