BAB 21

302 19 1
                                    

Farsya terpandang ke arah seberang jalan, dia melihat ramai orang sedang berkemurumun di situ. Beberapa buah kereta juga turut berhenti. Hatinya terdetik untuk melihat apa yang sedang berlaku.

Sebuah kereta yang terbalik diseberang jalan membuatkan dia ingin ke sana. Dia meminta Farish agar menghentikan keretanya. Farish hanya menurut, diberi isyarat agar kawan kawannya dibelakang juga turut berhenti.

Farsya bergegas keluar dari kereta. Belum sempat langkahnya menuju ke seberang, tangannya ditahan oleh Syafiqah.

"Kenapa Sya? Kau okey tak ni?" Risau Syafiqah apabila melihat kawannya itu seperti dalam keadaan tergesa gesa.

"A-aku nak t-tengok apa jadi kat sana." Ujar Farsya lalu terus berlari menuju ke tempat yang orang ramai sedang berkurumun.

Black roses dan Ice's prince mengikut Farsya dari belakang.

Farsya menolak beberapa orang yang menghalang laluannya. Dia memandang ke arah 2 susuk tubuh yang sedang terbaring di atas jalan. Hampir luruh jantungnya melihat susuk tubuh itu.

Air matanya jatuh setitik demi setitik. Farsya menekup mulutnya. Perlahan lahan dia menghampiri 2 susuk tubuh yang amat dikenalinya. Farish terkejut melihat apa yang sedang dilihat olehnya. Begitu juga dengan Ice's prince dan Black roses.

Farsya terduduk di antara 2 susuk tubuh itu. Darah yang mengalir di kepala kedua dua susuk tubuh itu membuatkan esakannya semakin kuat.

"IBU..PAPA!" jerit Farsya dalam tangisannya. Syafiqah,Riana dan Aisya berlari menuju ke arah Farsya. Syafiqah memeluk Farsya. Tangisan gadis itu semakin kuat didengari. Beberapa orang awam yang berada di situ turut mengalirkan air mata.

Farsya menghampiri tubuh ibunya yang terbaring di atas jalan. Diangkat kepala ibunya lalu digoyangkan beberapa kali supaya ibunya bangun.

Ibu..papa..bangun! Bangun ibu..jangan tinggalkan Sya ibu!" Farsya membiarkan air jernih membasahi pipinya. Dia mengalihkan posisinya ke arah Tengku Khairul. Darah di kepala Tengku Khairul begitu banyak membuatkan air mata Farsya makin deras.

"Papa, bangun pa! Papa! Bangun! Papa bangunlah, kejut ibu papa! Ibu perlukan papa, Sya perlukan papa dengan ibu! Bangunlah ibu, papa!" Jerit Farsya dalam tangisnya. Digoyangkan kedua dua badan Tengku Faizal dan Puan Dahlia.

Farish mendekatkan dirinya dengan Farsya.

"Sya, sabar Sya. Ambulans dalam perjalanan, Fakhrul pun dalam perjalanan ke hospital. Kita doa yang baik baik je okey." Ujar Farish cuba menenangkan Farsya. Bukan dia tidak sedih, namun dia harus kuat untuk Farsya.

Kedengaran siren ambulans semakin dekat. Sebuah ambulans dan 4 buah kereta polis menghampiri mereka. Tengku Khairul dan Puan Dahlia di bawa masuk ke dalam ambulans lalu dibawa ke hospital. 2 buah kereta polis mengiringi ambulans itu. Manakala lagi 2 buah kereta lagi, stay di tempat kejadian untuk membuat siasatan.

Black roses dan Ice's prince kembali ke kereta mereka lalu memecut menuju ke HKL. Farish meminta Fareez agar memberitahu mama dan daddynya tentang hal ini.

Setiba mereka di Hospital Kuala Lumpur, Farsya berlari masuk ke dalam hospital lalu terus menuju ke ruang VIP. Pintu ICU tertutup rapat bermaksud pesakit masih lagi dalam pemeriksaan doktor.

Syafiqah memeluk Farsya supaya sahabatnya itu kuat. Kata kata semangat dilontarkan kepada Farsya. Farish memandang ke arah Fareez yang sedang menghampiri mereka diikuti dengan Tengku Khairul dan Puan Zakiah.

"Rish macam mana?" Tanya Puan Zakiah risau.

"Papa dengan ibu still dekat dalam." Ujar Farish. Tengku Khairul mengucap berkali kali agar hati nya tenang.

Bidadari Tengku Farish IrshadWhere stories live. Discover now