BAB 30

382 18 0
                                    

Farsya baru saja selesai bertugas di blok belakang sekolah. Setelah memastikan tempat itu tidak mencurigakan dengan pelajar pelajar yang ingin memonteng sekolah, Farsya berjalan menuju ke kelasnya.

Tiba tiba seseorang menariknya dari belakang sehingga menyebabkan Farsya tidak dapat seimbangkan badannya lalu terjatuh di atas tanah. Dia memandang ke arah orang yang menariknya. Wajahnya menahan sakit akibat terjatuh.

"Iqram?! Apa yang awak nak lagi? Cukuplah kacau saya." Ujar Farsya menahan sabar. Lelaki itu sudah melampau!

"I want you Farsya Ilma. Awak tak pernah nampak ke yang saya betul betul nak kita macam dulu balik? Apa yang special nya Farish dari saya?" Ujar Iqram.

"Cukuplah Iqram! Berapa kali saya nak cakap dengan awak? Saya takkan sesekali getback dengan awak. Bahagian mana yang awak tak faham? Cukuplah ganggu hidup saya. Saya nak fokus dekat pelajaran saya. Stop disturb me!" Ujar Farsya.

"Ouh fokus pelajaran..yeah i know. Fokus pelajaran dengan kekasih kesayangan tu kan? Saya tahu lah saya tak sepandai dia. Tak sehandsome dia. Tak sangka pulak Tengku Farsya Ilma yang saya kenal dulu dah berubah. Huh." Ujar Iqram sinis.

"Yes memang saya dah berubah! Saya berubah sebab saya menyesal kenal lelaki yang bernama Iqram Huzaimi. Saya menyesal! Awak ingat semudah tu ke saya nak lupakan apa yang awak cakap dekat saya tahun lepas? Awak ingat semudah tu ke? Saya merayu dengan awak, jangan ganggu saya lagi. Please." Ujar Farsya.

Farsya terus bangun lalu ingin berlalu pergi dari situ. Hatinya semakin panas melihat wajah lelaki di hadapannya ini. Akibat terlalu tergesa gesa, Farsya hampir terjatuh tersembam ke depan. Namun, tangan Iqram pantas menahan gadis itu dari jatuh.

"Are you okey?" Tanya Iqram. Farsya menepis kasar tangan lelaki itu.

"Don't touch me, dan tak perlu tunjuk baik depan saya." Ujar Farsya lalu terus berlalu pergi.

Iqram terdiam dengan kata kata Farsya. Aku just nak tolong dia je. Salah ke?









Farsya menuju ke mejanya. Hatinya yang tidak sedap dari tadi diabaikan. Farsya memandang ke arah Farish.

"Rish.."panggil Farsya perlahan.

"Nak ape?" Tanya Farish dingin. Farsya agak terkedu dengan sikap Farish yang tiba tiba berubah.

"Awak okey tak? Tiba tiba je macam ni, kenapa?" Tanya Farsya perlahan.

"Tak payah sibuk lah."

"Farish, cakaplah kenapa? Mana tahu masalah awak saya boleh tolong. Cakap lah kenapa?" Ujar Farsya tidak puas hati.

"Boleh tak kalau tak sibuk hal orang? Dah aku cakap jangan sibuk tu jangan lah. Ape yang tak faham?" Ujar Farish sedikit tinggi suaranya.

Adrian terkejut apabila Farish tiba tiba naik suara pada Farsya. Syafiqah pantas menuju ke meja Farsya. Digenggam erat tangan sahabatnya itu.

"Rish kau kenapa? Takde angin takde ribut..tiba tiba je naik angin. Kalau ya pun kau geram dekat orang lain, janganlah lepaskan dekat Sya. Kitaorang ada." Ujar Adrian. Farish mendiamkan dirinya.

"Rish, kenapa dengan awak sebenarnya? Kalau saya ada buat salah, cakap..bagitau saya. Jangan buat saya macam ni. Please tell me." Ujar Farsya.

"Rish, kau kenapa? Tadi elok je angin kau, tiba tiba nak marah orang ni kenapa?" Ujar Haris hairan dengan kawannya itu. Dah kena rasuk ke apa? 

"Korang tak payah sibuklah." Ujar Farish tanpa nada.

"Sibuk atau tak, aku tak kira. Sekarang ni kau sedar tak yang kau dah tinggi suara dekat sape? Kau dah kenapa? Dah kena rasuk dengan setan mana?" Ujar Syafiqah. Pantang tok nenek keturunannya apabila sahabatnya ditinggikan suara tanpa sebab.

Bidadari Tengku Farish IrshadWhere stories live. Discover now