"Arh shit!" jerit salah seorang dari pekerja Tengku Ariffin. Haiqal berlari menuju ke arah pekerja papanya.
"Macam mana? Dapat tak?" Tanya Haiqal.
"Maaf Tengku, saya gagal jejak lokasi Tengku Farsya dan Tengku Fareez. Tempat tu terlalu complicated dan sentiasa diawasi dengan orang orang upahan diorang. Saya betul betul minta maaf Tengku." Ujar lelaki itu bersalah. Pandangannya hanya memandang ke arah lantai yang tidak bercorak.
"Hmm takpelah, its okey..dah pergi lah rehat." Ujar Haiqal.
"Macam mana ni wey, ni je cara untuk kita tahu diorang dekat mana. But tempat tu susah nak hack." Ujar Haris kebuntuan.
"Then? Takkan kita nak mengalah macam tu je? Sya dengan Reez mesti balik! Mesti ada cara lain untuk kita ke tempat diorang sekarang." Ujar Riana.
"Yes! Betul cakap Ana, ada satu cara lagi untuk kita tahu tempat diorang dekat mana." Ujar Farish.
"Macam mana?" Tanya Syafiqah ingin tahu apa yang berada di fikiran Farish.
"Kita call diorang and paksa diorang bagitau tempat tu. And then kita sendiri yang pergi. How? Deal?" Tanya Farish meminta kepastian.
"Okey aku setuju!" Ujar Adrian lalu terus mengeluarkan phone nya. Nombor seseorang di dial dan Adrian setia menanti panggilan nya itu diterima.
"Hmm apa kau nak?"
Adrian sedikit tersentak apabila tiba tiba ada suara di sebalik panggilan itu.
"Assalamualaikum, aku nak tahu mana kau sorok Sya dengan Reez." Ujar Adrian berterus terang.
Senyuman sinis terukir di bibir."Wow! So korang semua ni nak jadi hero lah ni? Huh.."
"Eah aku takde masa nak main main dengan kau lah." Ujar Adrian serious.
"Okey fine aku bagi location tu tapi..tak syok lah kalau takde game kan? Apa kata kalau kita main satu game? The game is..aku bagi kau masa 30 minit untuk sampai tempat ni. If kau lambat even 1 minutes.." Sengaja Iqram membiarkan ayatnya tergantung.
"If kitaorang lambat kau nak buat ha?! Cakap biar habis boleh tak? Tu la dulu orang belajar BM kau pergi melancong..kan dah bodoh." Ujar Adrian selamba.
"If korang lambat..aku bunuh dua orang depan aku ni. Bye! Semoga berjaya menjadi hero yang lemah." Ujar Iqram diakhiri dengan ketawa mengejek.
Adrian menggenggam tangannya menahan geram apabila Iqram mengejek. Haris memandang sahabatnya dengan penuh pertanyaan. Apa yang dikatakan oleh Iqram sehingga sahabatnya itu kelihatan begitu geram.
"Asal? Mamat tu cakap apa?" Tanya Haris ingin tahu.
"Nanti dia share location tu tapi.."
"Tapi apa?" Tanya Syafiqah
"Tapi kita ada 30 minit je untuk sampai dekat tempat tu. Kalau lambat..Sya and Reez will die."
"What?! Arh shit!" Marah Farish.
Ting!
011235****
location📍
Reminder!
Korang semua only have 30 minutes untuk sampai ke tempat ni kalau tak..ish ish ish kesian kesian.
HAHAHA
Gudluck bro!Adrian membaca satu persatu mesej yang dihantar kepadanya. Tangannya digenggam bibirnya diketap menahan geram membaca mesej mesej itu. Haiqal merampas phone di tangan Adrian lalu membaca segala pesanan di skrin telefon itu.
"I think, kita patut gerak sekarang." Ujar Haiqal lalu bergegas ke kereta.
"Erm kitaorang? Kitaorang nak pergi jugak!" Ujar Riana.
YOU ARE READING
Bidadari Tengku Farish Irshad
عاطفية"Eah, berapa kali aku nak cakap dengan kau ha?! Kau memang dasar perempuan yang tak sedar diri patutnya dari dulu lagi aku ceraikan kau!" amarah Farish semakin membuak buak melihat muka Farsya. "kalau itu yang awak nak, ceraikan saya sekarang. Bebas...