BAB 49

394 13 0
                                    

"Mama, Rish nak keluar. Erm maybe Rish  lunch dekat luar..malam sikit baru Rish balik kot." Ujar Farish lalu terus menuju ke luar.

Puan Zakiah hanya memerhati anak sulungnya itu. Fareez pula hanya diam tidak berkata apa apa.

"Dah kenapa pula dengan abang kamu tu Reez?" Hairan Puan Zakiah.

"Ma, biar je lah abang tu keluar hari ni. Erm mama lupa ke? Harinikan anniversary abang..maybe dia pergi dekat Sya kot." Ujar Fareez perlahan menahan sebak.

Puan Zakiah terus mendiamkan dirinya. Sungguh dirinya langsung tidak mengingati hari ini merupakan hari yang bahagia untuk anaknya namun kebahagian itu hilang tanpa seseorang di hati nya.

Farish menuju ke satu tempat yang agak tersembunyi di tepi tasik itu. Phone nya di ambil lalu ditatap dengan segaris senyuman yang terukir.

"Sayang, harini anniversary kita. Hari ni sepatutnya kita bahagia bersama, tapi.. kebahagian itu pergi bersama sayang. Biy rindu sayang. Biy sentiasa berdoa agar Allah temukan kembali biy dengan sayang. Kita bina semula rumah tangga kita. Sayang, andai sayang masih hidup..kembalilah di sisi saya." Ujar Farish dalam hati.

Jarinya mengusap lembut skrin telefon itu.

Kau janji 'tuk sentiasa di sisi

Kau janji 'tuk temaniku sampai mati

Walau jauh kuberlari

Walau jauh 'ku mencari

Erti hidup ini

Kutahu 'ku bukan terbaik 'tuk dirimu

Dan mungkin kutahu kau tahu itu

Namun kau tetap di hati

Walau jauh kau berlari

Tinggal 'ku sendiri

Walau jauh kau berlari

Meninggalkan mimpi-mimpi

Aku 'kan tetap di sini

Walau kau jauh

Jauh ...

"Sayang, I'm very love you. Semoga sayang bahagia walaupun bukan disisi biy."

Walau jauh kau berlari

Meninggalkan mimpi-mimpi

Aku 'kan tetap di sini

Walau kau jauh

Walau jauh kau berlari

Meninggalkan mimpi-mimpi

Aku 'kan tetap di sini

Walau kau jauh

Jauh ...

Mungkin ini yang terbaik untuk kita

Walaupun tidak bersama

Ku 'kan sentiasa

Mendoakanmu bahagia

Menggapai segala cita

Yang pernah milik kita

"Wey berapa banyak kau nak shopping ni Syaf? Dah penat kaki aku dengan Ana mengikut kau." Ujar Aisya geram.

"Ala sikit je lagi, kita pergi kedai depan tu nak?" Ujar Syafiqah memujuk sahabatnya.

"Boleh, tapi..lepas kita makan. Aku dah kebulur ikut kau shopping." Ujar Riana.

Bidadari Tengku Farish IrshadWhere stories live. Discover now