bab 59

3.7K 204 11
                                    

Cinta Yang Tak Terganti

" DAH LAMA sampai ke ? " Tanya Hana sebaik saja dia terlihat Qalisha yang sedang menunggunya di hujung restoran

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" DAH LAMA sampai ke ? " Tanya Hana sebaik saja dia terlihat Qalisha yang sedang menunggunya di hujung restoran . Qalisha yang sedang kusyuk termenung itu tersentak . Kepala nya di angkat memandang wajah sahabatnya yang sudah berjanji ingin berjumpanya hari ini .

" Heh Hana ! Asal lambat ? Dah naik kebas punggung aku tunggu kau " Jawab Qalisha . Hana yang sedang tertawakannya itu dijeling geram . Ish ! Orang tengah sakit hati ni , boleh pulak dia gelak .

" Sorry lah wei . Aku terlambat tadi . Hantar adik aku pergi tuisyen dia . Maklumlah dah nak SPM kan " Balas Hana sambil kerusi di sebelah Qalisha di tarik dan diduduk nya . Qalisha hanya meng ooo kan sahaja . Dia lupa yang adik Hana nak SPM tahun ni . Patut lah sibuk semacam je .

" Deli mana ? Tak sampai jugak lagi ke ? " Tanya Hana lagi . Matanya mengerling ke kerusi depan dan ke sekeliling restoran . Mana lah tahu dia dah sampai , tapi pergi toilet ke , order makan ke ? Kita mana lah tahu kan .

Qalisha mengeluh geram . Yang itu sorang lagi . Aku tak faham betul ! Setiap kali nak jumpa mesti dia yang paling lambat sampai . Bila ditanya asal lambat ? Jawapannya memang mintak kaki .

" Alaaa bukan selalu aku lambat . Aku bersiap - siap tadi . Nak keluar kena lah lawa - lawa , baru ada yang berkenang hoho "
Betul - betul menguji kesabaran . Apa ingat lawa - lawa terus jodoh jatuh depan mata ke ? Jodoh jatuh dari langit , macam tu ? Kepala otak dia !

" Shaa ! Hana ! " Suara teriak sesorang membuatkan dua sahabat itu berpaling ke arah pintu utama restoran . Membulat mata mereka melihat Delisya sedang menjerit sambil melambai teruja ke arah mereka . Panjang betul umur dia . Alhamdulillah . Terus mereka berpaling ke arah lain . Buat - buat tak kenal . Ujian apakah ini ? Sumpah Delisya tak pernah malu bila buat perkara macam tu . Depan public pun boleh dia berteriak sakan sampai mengundang mata orang . Malu betul ! She's not our friend . Kitaorang tak kenal . Maaf .

" Wei ! Asal tak balas lambaian aku tadi ! " Meja yang diduduki Qalisha dan Hana ditepuk kuat sebelum punggung di labuhkan di depan Qalisha .

" Eh cik , kita kenal ke ? " Tanya Hana bingung . Wajah Delisya dipandang hairan . Delisya tercengeng . Amboi minah ni dah tak kenal member nampak .

" Woi , kurang ajar betul kau . Member sendiri pun dah lupa ! Kau dimensia ke ? " Kata Delisya geram . Ada yang kena sekeh dengan aku nanti .

" Heh cik ni kenapa nak marah - marah kawan saya ? " Dan bermula lah drama tak berbayar yang dilakon kan oleh 3 sahabat itu . Well macam tak biasa kan . Bila dah jumpa member , perangai yang tak pernah kita tunjuk dekat orang evens family sendiri pun terkeluar . Perangai gila - gila , masuk air dan kebodohan kita mesti akan terkeluar bila dengan member yang betul . Jangan cakap korang tak macam ni eh , aku santau nanti .

1 hour later .

" Heh Sha , asal kau ajak jumpa ni ? Have a problem ? Or kau gaduh dengan Rayyan ? " Tanya Delisya setelah drama tadi sudah tamat . Air yang dipesan tadi diminum sambil mata memandang ke arah Qalisha .

Pengganti Cinta ✓Where stories live. Discover now