bab 36

5.6K 317 3
                                    

Cinta Yang Tak Terganti

PINTU terbuka dari luar . Rayyan masuk ke bilik Qalisha dan ternampak susuk tubuk Qalisha terbaring penat di katil . Mata terpejam rapat .

" Dah tidur ke ni ? " Guman Rayyan perlahan . Dia berlajan ke arah katil dan mengambil tempat di sebelah Qalisha . Dengan dua - dua masih berpakaian pengantin . bagus sangat lah tu tak pergi mandi .

Rayyan baring mengiring mengadap Qalisha . Dia perhatikan wajah Qalisha , bidadari yang dicintai dari dulu hingga kini . Langsung hatinya tak pernah berubah walaupun dia tahu selama 2 tahun dia menghilang , Qalisha bersama dengan yang lain . Sebab dia tahu , itu bukan salah Qalisha dan bukan kehendak Qalisha .

' cantik ' desis hati Rayyan . tak jemuh dia tengok wajah ini . Wajah ini lah yang buat dia bahagia , gembira , tersenyum dan boleh memunculkan sisi lain yang tak pernah ditunjukkan oleh orang lain . manja dan romantik .

Wajah ini tak banyak yang berubah . Hanya semakin matang dan semakin nampak keayuan dan kewanitan . Dia mengelus pipi Qalisha .

Qalisha merengek kecil kerana tidurnya diganggu . Perlahan - lahan dia membuka mata nya . Rayyan pandangan pertama yang dia nampak setelah matanya kembali jelas . Terus ke belakang sikit kerana terkejut .

" A-awak buat apa ni ? " Tanya Qalisha . Tak berkelip matanya melihat Rayyan . Rayyan ada buat benda bukan - bukan ke pada dia ? Dia ragut mahkota aku tanpa kerelaan ke ?!

Rayyan tergelak kecil . " Hey chill lah . Aku tak buat apa - apa pun lah sayang . Aku nak kejutkan kau untuk bangun mandi " Terang Rayyan dan terselit penipuan sedikit disitu . padahal dok tenung anak dara orang , heh ! Isteri sendiri .

" Betul ni ? Awak tak buat apa - apa ? Tak sentuh saya ? " Qalisha menanya untuk kepastian . Rayyan menganggukkan kepalanya sambil tersenyum kecil .

Dia menolak Qalisha untuk bangun . " Dah pergi mandi . Aku nak mandi pula ni " Kata Rayyan . Qalisha hanya akur . Belum sempat Qalisha ingin melangkah ke bilik air , terdengar pertanyaan Rayyan membuatkan dia kaku .

" Sayang , malam ni aku dapat lah kan ? " Tanya Rayyan nakal . Senyum menggoda menghiasi bibirnya .

Meremang bulu roma Qalisha mendengar suara nakal Rayyan . Damn it ! Aku nak buat apa ni ?

" A-awak mere-repek apa ni ? " Badan masih lagi membelakangi Rayyan . Wajahnya terasa sangat panas saat ini . Nafasnya juga seakan tidak teratur dan degupan jantungnya sudah membatasi hak !

" Merepek apa sayang ? Kita tut tut eh malam ni ? " Ingin saja dia hamburkan tawanya saat ini . Usik sikit dah menggagap macam tu . Kalau buat ? tak tahu lah nak kata apa .

Membulat mata Qalisha . Terus dia mengadap Rayyan . " Pervert ! " Jerit Qalisha sekuat hati dan berlalu masuk ke bilik air . Dia menyadarkan badannya di pintu .

Tangganya menekup wajahnya . Merah wajahnya saat ini . Macam warna ketam je . " Bodoh malunya ! " Jerit Qalisha perlahan .

Terletus tawa Rayyan di luar bilik mandi . Hahaha kelakar betul lah Qalisha ni . Bukan dia tak nampak wajahnya Qalisha dah macam tomato ! Comel je , nak gigit ! Nasib baik iman kuat . kus semangat !




























RIUH rendah bunyi suara orang bersembang dan senduk berlaga dengan kuali di dapur kediaman itu .

Pasangan suami isteri yang sedang beradu di dalam bilik sedikit terganggu dengan bunyi - bunyi bising itu . Perlahan - lahan matanya terbuka . Dia mencapai telefon nya di sebelah . Button iphone ditekan . Terpampar wallpaper gambarnya bersama Hana . Tapi bukan itu yang jadi keutamaannya .

Dia melihat ada empat digit nombor yang tertera . membulat matanya .

10 : 30

" Ya allah lambatnya aku bangun . Dah lah terbabas subuh ni " Guman Qalisha perlahan . Dia melihat suaminya disebelah . Masih lagi nyenyak tidur tanpa baju . Perlahan - lahan Qalisha bangun dari pembaringannya . Dia menuju kebilik mandi untuk membersihkan diri .

Setelah 20 minit betungkus lumus membersihkan diri , dia keluar dengan berpakain sedikit sopan . Ye lah sanak saudara dia masih lagi ada . Takkan nak keluar pakai baju lengan pendek dan berseluar trek ? Tak sopan gais . Lagi - lagi ada kaum adam .

Dia melihat ke arah katil miliknya . Haih si suami tak bangun lagi ke ? Matahari dah terpacak dah tu . Qalisha berjalan kearah katil . sampai disitu , Qalisha mengejutkan suaminya .

" Awak , bangun . Dah nak dekat tengah hari ni " Bahu Rayyan digoncangkan sedikit . Rayyan merengek kecil . Tangannya menepis lembut tangan yang memegang bahunya .

" Jangan kacau lah . I want sleep " Rengek Rayyan perlahan . Dia memusingkan badannya membelakangi Qalisha . Qalisha membulatkan matanya . Tak percaya Rayyan akan membelakanginya . Dia bercekak pinggan .

" Rayyan Mikael ! Bangun lah awak ! Dah nak dekat tengah hari ni ! " Marah Qalisha pada Rayyan namun langsung tak dihiraukan . Makin galak dia tidur terkakang . Qalisha menarik nafas panjang . Sabar wahai hati , nak kejutkan mamat sewel memang macam ni .

Terus Qalisha tersenyum sinis setelah mendapat idea yang cukup bernas untuk bangun si Rayyan ni .

" Abang , bangun lah . Kita turun makan sarapan sama - sama eh ? " Kejut Qalisha . Suaranya saja dilembutkan . Dan hasilnya berjaya !

Rayyan bangun dari pembaringannya dan melihat Qalisha tak berkelip . Betul  ke apa yang dia dengar ? Qalisha panggil dia apa ? Abang ? Senyuman lebar terukir diwajahnya .

" Sayang panggil apa tadi ? " Tanya Rayyan .

" Heh ! Panggil apa , apa ? " Qalisha buat - buat tak faham . Mukanya saja diblurkan .

" Alaaa yang sayang panggil tadi lah " Rengek Rayyan manja . Hampir terlepas tawa Qalisha . Comel sangat ni dah kenapa cik abang oi ?

" Mana ada panggil apa - apa lah . Dah lah bangun mandi " Kata Qalisha . Saja dia menafikan lagi kenyataan itu . Nak tengok Rayyan buat muka comel lagi . Tak puas !

Muncung mulut Rayyan . Dah macam itik nak beranak . Buruk benor mukanya . Terlepas tawa Qalisha melihat Rayyan . semakin muncunglah jawabnya si Rayyan tu .

" Abang , bangun mandi . Lepastu kita turun " Kata Qalisha lembut . Senyuman kecil menghiasi bibirnya .

Wajah yang muram tadi terus bertukar ceria balik selepas mendengar perkataan 'abang' keluar dari mulut si isteri . Senyuman lebar menghiasi wajahnya .

" Aip aip capten ! " Tabik hormat dihadiahkan oleh Rayyan pada Qalisha tanda dia merima arahan dan menurut perintah . Dah macam main askar - askar pula . Abang paskal !

Tanpa berlengah terus Rayyan bergerak mengambil tuala dan memasuki ruangan mandi . Qalisha di luar tersengih suka . Comel betul suami dia ni . Huwaa , lama - lama macam ni . Bukan setakat jatuh cinta ni , cair terus aku ni .

" Cepat sikit tau ! " Qalisha menjerit supaya Rayyan dengar . Dia duduk di birai katil menunggu Rayyan keluar dari bilik air .

Pengganti Cinta ✓Where stories live. Discover now