Bölüm 23

89 45 98
                                    

Derin bir nefes aldı. Herkes burada mı?

Sabırsız bir şekilde ayağını yere vurmaya başladı. Bakışlarıyla etrafını tarıyordu. Bir insan selinin ortasında, gürültünün öncülük ettiği bir etkinlikteydi. Herkese tepeden bakabileceği, ikinci sınıf bir locada, göze batmayan bir noktada duruyordu. Fark edilmemesi bir avantajdı çünkü biri yüzüne gerekenden uzun süre bakarsa sıkıntılı olduğunu anlardı. Bu durumda Nora bir şey yapamayacağını düşünüyordu çünkü yalan söylemekte iyi değildi.

Aklından geçenleri söylemezdi, elbette. Fakat sarayı bir yaşam biçimi haline getirmiş bu politikacıların arasında çiğ çiğ yenmesi işten bile değildi.

Nora, Hwan'ı göremese bile generalin onu görebildiğini umuyordu. Bir süre pozisyonunu değiştirmeden öylece kaldı. Yanlış bir şey yemişken fotoğrafı çekilen bir çocuğa benziyordu. İnsanlar ve kalabalık... Karmaşanın yarattığı gürültü sadece kulaklarını kirletmiyor, gözlerini de etkiliyordu. Çok fazla insan çok fazla şey yapıyordu. Gözlerini kapatıp tekrar derin bir nefes aldı.

Umarım herkes hazırdır.

Çünkü bundan sonra geri alınamayacak şeyler yapacağız.

Kral Faustus her zamanki umursamaz hâlinden farklı bir şekilde bu gece oldukça şık giyinmiş, gerçek bir kral gibi görünüyordu. Yüzüne taktığı otoriter ama bir o kadar da samimi ifade herkese bu etkinliğin sahibinin kim olduğunu gösteriyordu. Lein Sarayı'nın, Déorn Meydanı'na açılan geniş balkonu altında kalan Baskınlara doğru gülümsedi.

Bu eğlence, şimdiye kadar düzenlenenler arasında Baskınların özellikle bir arada toplandığı etkinliklerden biriydi. Havada normal bir insanın kaldırabileceğinden fazla bir etki salınımı söz konusuydu. Kral Faustus'un balkondan seslenmesi biraz da bu yüzdendi.

"Sevgili yoldaşlarım!" dedi coşkulu bir ifadeyle. "Değerli vaktinizden ayırıp buraya geldiğiniz için hepinize teşekkür ederim. Bugün buraya toplanmamızın nedeni sizlerin Lein adına yapmış olduklarınızı kutlamaktır."

Nora, amcasına dikkatli bir şekilde baktığında zorla gülümsemeye çalıştığını görebiliyordu. En az Nora kadar o da gergindi. Bu planı hayata geçirip geçirmemek üzerine konuşurken oldukça büyük tartışmalar yaşamışlardı. Hwan, kim olduğunu kraldan saklayarak Nora'nın bir araştırmacısı gibi yanında durmuş ve düşüncelerini destekleyen argümanlar sunmuştu. Misha bu süre içinde sarayda olmadığı için onun yerine gelmiş bir general gibiydi. Sert ama gerekli hamlelerin yapılması gerektiğini söylemişti.

Fakat Kral Faustus'u ikna eden cümleler Hwan'a ait değildi. Nora'nın cümleleri Kral Faustus'u sessiz bırakmıştı.

"Sürekli başarısız olmaktan korkup, bu düşünceye saplanırsak başarılı olmanın hayalini bile kuramayız," demişti.

Kısır döngüyü kırarsanız yenilikler için şansınız olur.

Kral Faustus yüzündeki gergin gülümseme ile geniş kalabalığın neşeli seslerinin kendine eşlik ettiğini görünce biraz rahatlar gibi oldu. Her şey sorunsuz ilerliyor gibi görünüyordu. Kimse bir şeyden şüphelenmemişti.

Yüzüne bir kez daha geniş bir gülümseme yayıldı. "Aramızda bulunan Baskınlar sayesinde Lein, düşmanlarına karşı büyük bir avantaj sağladı. Yüzyıllardır yanımızda oluşunuz Lein adına büyük bir onurdur. Bu gün, eğlenip keyfinize bakmanız için sizlere verdiğimiz bir teşekkür hediyesidir. Tadını çıkarın!"

Kalabalık, neşesini son ses gürültülü bir şekilde belirtirken Nora, ortamı soğutan ve aynı zamanda pis kokuları engellemesi için meydanın çeşitli yanlarına konulmuş devasa pervanelere baktı. Düşünüldüğünde, açık havada gerçekleştirilen bir etkinlik için pervane kullanımı gereksiz görünebilirdi fakat kalabalığın kokusu her zaman hoş olmuyordu. Özellikle de denizcilerin çoğunlukta olduğu kıyı kasabaları yakındayken...

Vahşi Şeyler ✔Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin