24. Zâmbetul

211 28 17
                                    


Hai, spune-mi cine este! Te rooog! Îi spun în timp ce îmi iau privirea de cățeluș drăguț și clipesc des din gene. Ea se joacă cu paiul în paharul cu limonadă și dă ușor din cap semn că refuză să îmi spună.

Doar dacă îmi povestești și tu despre iubirea ta. Spune într-un final cu  zâmbetul de drăcușor pe față.

Eu nu am iubit așa pasional ca tine.

Răspund după ce am analizat rapid toate relațiile avute. Toate s-au bazat pe o simplă atracție sau pe satisfacerea de a avea un bărbat dorit foarte mult de celelalte femeie. Dar nu au fost nopți nedormite de dor, ci doar de un sex bun. Știam că nu trebuie să mă implic prea mult, știam când trebuie să mă retrag pentru că nu mai era cazul să  investesc în acea relație și asta mi-a ținut inima întreagă. Nu m-am gândit niciodată la bărbați din viața mea ca la niște prinți veniți să mă salveze în schimbul inimii mele pentru că știam ce gândesc. Relație foarte apropiată și sinceră cu Vlad m-a ajutat să îi înțeleg pe bărbați și să știu că nici ei nu vor pe cineva care să îi sufoce cu prea mult romantism,  cu griji inutile, cu gelozii sau cu prea multe sentimente. Cu toate acestea ador să ascult poveștile de iubire ale altor persoane, poate, în adâncul inimii, îmi doresc să iubesc și eu cu adevărat, dar fără să sufăr.

Dar ai avut relații până acum? Mă întrerupe si mă privește cu niște ochi foarte curioși.

Da, am avut când eram la facultate. Atunci eram departe de părinții mei și am avut mai multă libertate. Am întâlnit câțiva băieți cu care am ieșit, dar nimic spectaculos care să îmi trezească aceste sentimente. Oricum eu sunt mai ...rațională și nu îmi pierd capul așa ușor. Se încruntă ușor la mine semn că nu mă crede. Își dă ochii peste cap și începe să îmi explice.

Nu poți să fii rațională în iubire. Înseamnă că nu ai iubit cu adevărat. Deși îmi este greu să cred asta. Sau nu vrei să îmi spui... Lungește ultimul cuvânt analizând atent fiecare gest de al meu. Eu stau nemișcată și sorb din bautură mea așteptând să termine cu scanatul.

De ce am impresia că există un bărbat în inima ta? Mă întreabă cu aceeași privirea insistentă.

Pentru că scanerul tău este stricat. Sau poate că vrei să vezi iubire peste tot. Arunc cuvintele repede în speranța că o să mă lase în pace. Mai sorb un pic și din bautură, poate scap.

Sau pentru că suferi din iubire? Mă întreabă cu un aer de psiholog care vrea să  îi mărturisesc totul.

Să fiu al naibii! Chiar reușește să mă convingă cu căldura pe care o emană prin toți porii. Îmi vine să îi povestesc tot că unei mame iubitoare gata să mă primească în brațele ei, să mă mângâie pe cap și eu să dau glas durerii din inima mea pentru a mă ușura de povara ei.

Un bărbat care nu își asumă ce face, nu este bărbat. Este un maimuțoi, iar eu nu iubesc astfel de oameni. Acum este rândul tău, spune-mi cine este iubitul tău. Mi-am ridicat privirea de la bautură mea abia la final când curiozitatea și a făcut loc pe chipul meu.

Este... Prietena mea se schimbă brusc la față și se oprește privind ceva în spatele meu de unde se aude și o voce masculină foarte cunoscută.

Bună surioara mea! Ce cauți aici? Rânjește Vlad la mine știind că m-a prins pe picior greșit. Asta îmi lipsa acum, să afle el că îi mint pe părinți și să fiu la mâna lui că să mă șantajeze cum vrea el.

Nu așa bine ca tine.

Îmi întorc capul și zâmbesc ironic la el. Dar acesta dispare rapid de pe fața mea când observ că nu este singur, ci cu toată gașca lui. Îl urmează și ceilalți băieți în afară de Dan care rămâne nemișcat și mă fixează cu privirea. Mă pierd câteva clipe în ochii lui, dar îmi aduc aminte repede de tot ce a făcut și îmi întorc capul înapoi spre masă unde s-au alăturat restul băieților

Pe Cine Iubești? Pe Mine!Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum