اقتباس

5.3K 132 12
                                    

نظر لها بتفحص و هى تلعب ب اصابعها بتوتر فهو لم يلمح طيفها منذ زواجهُ منها و هو الذى بنى احلام و احلام و انتهى بهُ المطاف يشاهدها ما بين إلاسبوع الاخرى صدفه.....

نظرت لزينب التى تتطلعها بحقد رفعت مُقلتياها للاعلى و اقتربت بهدوء لطبع قبله رقيقه على وجنتهُ و امسكت بيدهُ لداخل الغرفه و اغلقت الباب بنتصر.....

نظر لها بصدمه و تصنم موضعه لا يصدق بانها اقتربت منهُ بدون خوف....

نظر لتوترها وجاء أن يتحدث و لكن قطعه صوتها المتوتر و مازلت تعصر اصابعها

" ممكن تقعد معيا فى الاوضه على طول "

ليه هتف بها و ينتظر ردها آحر من الجمر....

" عشان عايزه اغيظ زينب ، عشان كُل شويه بتقف قدمى و بتقول كلام غريب و كده ف هتساعدتنى "

هز راسهُ ب الموافقه على حديثها برغم حزنهُ على حالهُ فقد ظن انها ستبوح بانها تحبهُ.....

" موافقه بس بشروطِ لو وافقت تمام "

_________________

وقفت تنظر لهُ بغضب ثم هتفت بشرزا الاول مره" تصرفاتك غريبه معيا وده مش عجبنى انا عارفه تاريخك المشرف و عارفه قصدك من ده كُله.....

ف ياريت تبعد عنى تصرفات شاب ناصج إلى بيضحى مش لقيه عليك عارف ليه لانك مشوه من جوه شكلك الحلو من بره مبياثرش فيا لانى عارفه كويس انك مسخ من جوه .....

هتفت بهم و اخدت نفسها بصعوبه و اكملت " فى اقل من اسبوع من دخولك فى حياتى فقدت اكتر حاجه بحبها انى اتملك اعصابي و حديثِ مع الناس خرجت اسوء ما فيا......

ابتعدت بضيق و هى تهتف بكلام غاضب....

قبض على يدهُ حتى لا يسمع لدموعهُ بتساقط و قطع طريقه لخارج حيثهُ سيارتهُ .....

هبطت عبراتهُ بغزاره و هو يهز راسهُ بياس لا أحد يفهمهُ يتعامل بطباع سيئه حتى لايظهر ضعفه امام الجميع...

__________________

انا بحبك و عايز اتجوزك....

ابتسمت بسخريه و هبطت دموعها ب انكسار " عايز تتجوزنى وده ليه عشان صعبانه عليك و لا عايز تستر عليا و لا لسبب تلاته معرفهوش.....

مسح دموعها ب اناملهُ و أجاب " عشان بحبك و مش عايز واحد غيرك تكون ام لوالدى......

اكملت بصراخ" افهم بقى انا معنديش حاجه ادهلك يااريت تفهم انى مغتصبه فاقدت حقى فى الحُب و جواز و الخلفه لان ببساطه مفيش راجل يوافق يتجوز واحد غيره لمسها.....

أكمل حديثهُ بعصبيه" ورد فوقِ مش هتفضلى على طول قافله على نفسك ميه باب رافضه تتكلمى او تاكلى او تراجعى حياتك طبيعيه عشان حادثه ملقيش ذنب فيها افهمِ بدلى غباء انا بحبك فاهمه يعنى اى يعنى اضحى بدنيا و مافيها عشان خاطر باصه رضا منك.....

____________
رايكم ياجماعه فى روايه 🖤

و اى رايكم فى الاشخاص و الاحداث🖤🌸.....

همس داغرحيث تعيش القصص. اكتشف الآن