"איזה כיף שהמורה להיסטוריה החליט לתת לנו עבודה על המיתולוגיה היוונית!" אמרתי בהתרגשות.
"קדימה, ניקולס, אנחנו חיים ביוון, לא מטופש לקרוא זה המיתולוגיה היוונית?" אגתה משכה בכתפיה הלבנות והענוגות "אתה בהחלט מתלהב, הא?"
הבטתי בה. שיערה הגלי בצבע חום בהיר ירד עד לאמצע גבה.
אגתה הייתה האישה הכי יפה שראיתי מימיי. היא הייתה בת 18, בדיוק כמוני, אבל הרגשתי את הבגרות שלה. עיניה הכחולות היו קצת קרות לפעמים אבל היא הייתה מלאת יראת כבוד. כמו נסיכה. כן, כשהיא עמדה... היא הייתה כמעט אלה.
"אז... באיזה אל אתה רוצה להתמקד?" היא אמרה באדישות, מרפרפת בספר על כל האלים היווניים.
"מה דעתך על ארס?"
"ארס?!" היא כמעט צעקה "הגבר ה... ברוטלי הזה."
"אני יודע שהוא לא אהוב במיוחד, אבל מסכן שכמותו, רק הוגן שניתן לו קצת תשומת לב, לא?"
"ממש לא!"
באיזשהו אופן, הבנתי את התגובה שלה. ארס ייצג את כל מה שהיא לא. ובאופן כללי, היא לא אהבה גברים במיוחד. למעשה, עדיין לא היה לי ברור למה היא בכלל ניסתה להתיידד איתי כל כך מצד אחד ומצד שני הראתה אפס עניין רומנטי. כלומר, כמה שהיא הרשתה לעצמה להיפתח בכלל.
"בסדר... יש מלא אלים..." גיחכתי בעצבנות "אולי אלה?"
"איזו?" היא עדיין נשמע עצבנית או שפשוט... ממש רצתה לשמוע את התשובה שלי?
"מה דעתך על הרה?"
"הלאה!"
"בסדר, בסדר... ארטמיס! ארטמיס מגניבה, נכון?"
"אין הרבה אגדות עליה."
"אני מניח שאת צודקת. מה דעתך על אפ..." כששמתי לב לתגובה שלה מיהרתי לשנות "אתנה."
"בחירה טובה," היא חייכה סוף סוף. היא פשוט המסה אותי.
"אני מכיר הרבה סיפורים על אתנה!" האמת, שידעתי הרבה על כל האלים. זה פשוט ריתק אותי, מאז שהייתי ילד. "מאיפה נתחיל?"
"אולי מההתחלה?" היא אמרה ברוגע.
"כן, יש לה התחלה מעניינת! היא נולדה מהראש של זאוס! כמבוגרת!"
"אני יודעת כבר," היא נשמע משועממת.
"למעשה, הסיבה שהסתדרנו טוב כל כך למרות מצבי הרוח שלה היה הידע העצום שלה לגבי האלים היווניים. היא אפילו הכירה סיפורים שלא היה לי שמץ של מושג על קיומם.
"כמובן, יש את הקטע שהוא אכל את אמא שלה, והסיפור על התאום שלה...!" ניסיתי להישמע יותר בעל ידע מאשר פריק של מיתולוגיה.
"כן, נכון, היה לה תאום, כך אומרים. אתה יודע מה שמו?"
האמת היא שאף אחד לא ידע מה שמו. אבל היה מישהו שהעלה השערה.
YOU ARE READING
סיפורים קצרים
Kurzgeschichtenלא יהיו פה מיליון סיפורים, אבל... יהיו כמה. כולם בני פרק אחד. אלא אם יקרה נס פתאום. סיפור חדש בתחתית. מקום 1 תחת "שונות" ו"וואןשוט" מקום 3 תחת "סיפוריםקצרים" מקום 6 תחת "קצר"