הסברים על כל הדמויות הלא מוכרות בסוף.
הבחירות בסיפור הן אומנותיות בלבד. אין בהן כדי לפגוע או להעביר מסר פוליטי כלשהו.
ואני יודעת שזה סיפור קיצ'י. תחיו.
בטוח יצא לכם לשמוע עליי! ארס, אל המלחמה האדיר! ושכל האלים שונאים אותו... אולי הגיע הזמן להתחיל מההתחלה.
אני ואחותי למחצה אפרודיטה תמיד הסתדרנו נהדר. באמת נראה לי שהייתי האישה היחידה שהיא אהבה אי פעם. שמעתם נכון, אישה. אני הסתדרתי היטב גם עם אימי, הרה, אך השתיים מעולם לא הסתדרו ביניהן...
עם שאר האלים... המצב אף פעם לא היה משהו. ואבי האלים הגדול, זאוס, תמיד העדיף את אתנה. אפילו שאתנה בכלל מחוץ לנישואין שלו... אם אפשר לקרוא להם ככה עם כל הפעמים שהוא בגד באמא. הוא חיזר אחריה בעקשות, שיגע אותה, רימה אותה, ובסוף בשביל מה? בשביל לזרוק אותה לטובת אלף ואחת בנות אחרות.
אבל לא על זה באנו לדבר. באנו לדבר על "הבן" הראשון של הרה וזאוס.
אז מודה, קשה להיות אלת המלחמה, במיוחד כשכולם מתייחסים אליי כאל המלחמה. הם שוכחים שגם לי יש צד חינני: לא רק מלחמה, אלא גם ריקוד ותשוקה נמצאים באחריותי. והו, כמה תשוקה בערה בי מאז ימים ימימה... בת של אבא, או לא?
"לא נמאס לך להתעסק עם עוד בן אנוש מטומטם?" אתנה עיקמה את אפה אחרי שחזרתי לאולימפוס באחד הימים.
"לא נמאס לך להתנשא מעל אחרים כל היום, נסיכת האולימפוס?"
"את אישה, לעזאזל."
"את אישה, לעזאזל," חיקיתי אותה. "לכי לאבא שלך. הוא ילמד אותך דבר או שניים על ניאוף."
"עם כמה שאני מכבדת אותו, איני מסכימה עם מעשיו. וכמו שאמרתי..."
"אם עוד פעם אחת תגידי שאני אישה, אני שוחטת אותך! את ממש לא תספיקי להגיד לאבאל'ה!"
"נשים אמורות להיות חינניות."
"אם את לומדת מבני האדם, אז נשים צריכות להיות בבית ולנקות כל היום, אתנה. ולגדל ילדים שאת מסרבת בתוקף שיהיו לך, אתנה."
"כן, ראיתי כמה ילדים לך יש..." היא הרימה גבה.
"סליחה שאני לא יפהפייה כמוך."
וכן, אני מודה, אף פעם לא היה לי מראה נשי כל כך. כתפיים רחבות, ריסים קצרים, לסת רחבה, גבות עבות. כל המאפיינים הגבריים באישה אחת. וכמו שבטח הבנתם, אני ואתנה לא יכולנו לדבר בלי עקיצות. לא שהרבה השתנה מאז.
הלכתי לחפש את אפרודיטה. ממנה תהיה לי קצת נחת.
"תמיד אמרתי לך שלחיים אדמדמות מחמיאות לך," היא אמרה כשראתה אותי.
"חבל שאלה שאריות של כעס על הוד קדושתה הבתולה!"
אפרודיטה הבינה את הרמז. זו הייתה הבדיחה הקבועה שלנו.
YOU ARE READING
סיפורים קצרים
Contoלא יהיו פה מיליון סיפורים, אבל... יהיו כמה. כולם בני פרק אחד. אלא אם יקרה נס פתאום. סיפור חדש בתחתית. מקום 1 תחת "שונות" ו"וואןשוט" מקום 3 תחת "סיפוריםקצרים" מקום 6 תחת "קצר"