"Abang Khairul?"
"Ye, suami kakak..."
"Dia dah meninggal dah. Accident kereta."
Rasa macam nak gugur jantung aku. Abang Khairul dah meninggal. Patutlah dah lama dia tak order groceries daripada kedai Pak Harun. Tetiba air mata aku mengalir. Cepat-cepat keluar dari rumah tu.
Aku dengar macam akak tu panggil aku tapi aku tak nak dia nampak yang aku tengah menangis. Masa tunggu lif sampai, budak Food Panda tu datang berdiri sebelah aku.
"Kau ok tak bro?"
Aku lap pipi. Nak cover line kononnya.
"Kau kenal Abang Khairul ek?"
Aku angguk.
"Kau pernah main dengan dia dan akak Lisa kan?"
Aku angguk.
"Aku pun."
Dia peluk aku sambil usap rambut aku. Terasa sikit tenang jiwa aku yang tengah bergelora. Mula-mula Iwan tinggalkan aku. Now Abang Khairul pun dah takde dah.
Tetiba dia cium aku. Terkejut aku. Tapi sedap pulak rasanya. Aku balas ciuman dia. Aku dapat rasa kote dia makin keras.
"Fuck aku sekali lagi please..."
Kote aku pun dah keras jugak. Tapi takkan lah nak fuck kat hallway kot?
Lif berbunyi. Kitaorang break daripada peluk dan bercium. Masuk lif dan tukar phone number. Baru lah dia perkenalkan diri. Sebab nak simpan nama dalam phone. Nama dia Firdaus. Stay kat Wangsa Maju.
Aku cadangkan dia datang ke kedai Pak Harun. Boleh main kat bilik stor ataupun main kat bilik Johari. Mungkin boleh threesome dengan Johari.
Dia angguk tanda setuju. Tak sabar nak rasa kote aku lagi dalam lubang dia.
Bila dah sampai kat lobi, dia pegi ke motor dia dan aku terus gerak balik ke kedai Pak Harun. Phone aku berdering tiba-tiba. Takkan lah Firdaus dah call kot?
Nombor aku tak kenal. Takde nama. Aku tak pernah save nombor ni. Jawab je lah.
"Hello?"
"Zul. Aku ni. Iwan."
"Eh Iwan. Nombor baru ke?"
"Nombor rahsia khas untuk call sayang lah... tak rindu kat Iwan ke?"
Of course aku rindu... lega rasa hati dapat dengar suara Iwan. Aku terus cerita kat Iwan pasal Abang Khairul dah meninggal. Air mata aku menitik balik. Sedih sangat.
Aku boleh dengar Iwan pun menangis tapi dia cuba cover. Kalau bukan kerana Abang Khairul, takde la aku ngan Iwan terjebak dalam kehidupan PLU ni. Dan takde la aku ngan Iwan menjadi rapat macam ni.
Terima kasih Abang Khairul. Aku toleh semula ke belakang dan pandang bangunan kondo arwah Abang Khairul. Aku senyum teringat kenangan manis dengan dia dan Iwan. Semoga tenang dia di sana...
The end??
P/S - Kalau nak sambungan, boleh tinggalkan komen ye? Tq guys!
YOU ARE READING
3Some Pertama Aku
General FictionAku hilang teruna dan dara aku serentak masa buat delivery. Suami dia nodai aku lepas kasi aku merasa wife dia.