Kilkaset lat temu dzięki odwadze dwóch ludzkich książąt oraz elfiej assasynce narodził się Smoczy Książę Azymondias zwiastując koniec wojny pomiędzy królestwami ludzi a Xadią. Mimo niewielu świadków tego wydarzenia ustanowiono na jego pamiątkę święto nazwane dzisiaj Smoczym Narodzeniem.
Witamy serdecznie w kolejnej audycji dziennika Xadia. Dzisiaj mamy w studiu specjalnego gościa z którym przeprowadzimy na ten temat krótki wywiad tak więc zostańcie z nami do końca
- Z tej strony Rachel Clauen z dziennika Xadia. Czy mogłaby pani opowiedzieć nam coś o sobie? Jak się pani nazywa, gdzie pani pracuje...
- Dzień dobry jestem Zuzanna Rajlum. Na codzień uczę w szkole podstaw magii. Jestem dziesiątym pokoleniem po Rayli i Callumie - moich drogich przodkach. Używam arkanu nieba i gwiazd a także w podstawowym zakresie wody.
- Jest pani ostatnim potomkiem rodu Rayllum. Jak się pani żyje z tą myślą?
- Szczerze mówiąc to nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Oczywiście jestem dumna ze swojego pochodzenia a także jako jedyna półelfka władam kilkoma arkanami co określam zdecydowanie na plus.
- Czy jako może nam pani powiedzieć coś o dzisiejszym wydarzeniu?
- Niewiele mogę powiedzieć. Oczywiście historia wyklucia się Azymondiasa nazywanego w naszej rodzinie Zymem jest przekazywana u nas z pokolenia na pokolenie ale jest to dokładnie ta sama historia którą znają wszyscy ludzie i elfy w Xadii.
- Na pewno zna pani ciekawe szczegóły.
- To zależy o co zapytać.
- W takim razie pójdźmy może w stronę pytań które prawdopodobnie nurtują wielu z słuchaczy, a nie uczą nas o tym w szkole. Dlaczego obchodzimy te święto w zimę, skoro jeżeli wierzyć podręcznikom oraz starym zapisom wydarzenie Smoczego Narodzenia miało miejsce w lato?
- Haha, na to akurat jestem w stanie odpowiedzieć. Razem z historią wydarzenia na pamiątkę którego obchodzimy święto w naszej rodzinie przekazywany jest album rysunków Calluma przedstawiających najważniejsze momenty w jego życiu. Jeden z nich przedstawia moment po wykluciu się Zyma kiedy z nieba posypały się fioletowe kulki przypominające płatki śniegu. Prawdopodobnie właśnie to wydarzenie wpłynęło na wybór daty świąt żeby w pełni oddać klimat tamtego wydarzenia.
- A czym były te "płatki"?
- Przypuszczam że efektem któregoś z zaklęć popularnej wówczas czarnej magii, ale z powodu małej ilości zapisów na ten temat nie jestem w stanie stwierdzić jakiego.
- W takim razie mam kolejne nurtujące mnie pytanie. Prezenty są czymś co wręczamy i otrzymujemy z każdej okazji, ale pod czas tego święta po zapakowaniu obowiązkowo owijane są dodatkowo srebrną wstążką. Przypuszczam że ma to jakieś głębsze znaczenie tak więc słucham.
- Oczywiście że ma to swoje znaczenie, ale po raz kolejny posłużę się jedynie domysłami. W jednym z zapisków ówczesnych księżycowych elfów można znaleźć rytuał zawiadujący zacieśniające się na ramionach elfów wyruszających na misję. Spadają one samoistnie po ukończeniu misji, lub mogą być zdjęte przez Smoka z - jakbyśmy to dzisiaj powiedzieli - dynastii zasiadającej na tronie. Przypuszczam że Rayla również miała takie więzy wyruszając na misję zabicia króla Katolis oraz księcia Ezrana a jako że nie wypełniła misji, to zostały one zdjęte dopiero przez wyklutego Azymondiasa. Innego wytłumaczenia nie widzę.
- Fascynujące. Pierwszy raz słyszę o takim rytuale.
- Pewnie dlatego że nie każdy ma dostęp do starych zapisów.
- Dziękuję że się tym z nami dzielisz.
- Jeszcze jakieś pytania?
- Skąd się wzięła tradycja zostawiania przy stole jednego wolnego miejsca?
- Niestety nie wiem. Może kiedyś będę w stanie odpowiedzieć na to pytanie ale narazie nie mam nawet żadnych pomysłów z czego to może wynikać.
- Rozumiem. Chce pani przekazać coś słuchaczom?
- Oczywiście. Chciałabym życzyć wszystkim wszystkiego co najlepsze na nadchodzące święta. Szczególnie pozdrawiam moją przyjaciółkę Julię.
- Dziękuję pani za tą interesującą rozmowę, a drogich słuchaczy już za chwilę w świąteczny klimat wprowadzi piosenka "Last Christmas"
_____________
Rozdział jest naprawdę króciutki, ale zawiera wszystko co sobie wyobraziłam na temat świąt Smoczego Narodzenia i mam nadzieję ze sie wam spodobał. Życzę wam wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Bożego Narodzenia, świąteczne pozdrowienia ^^
CZYTASZ
Strażnicy Pokoju
Fanfic>>>PORZUCONE<<< Callum i Rayla zostają dowódcami nowej organizacji - Strażników Pokoju. Zostają do niej wcielone wszystkie elfy wyszkolone niegdyś na Assasynów, w tym dzieci dowódców - Luna i Mitashi - a zadaniem organizacji jest u...