Bab 1

433 23 0
                                    

" faiq tolonglah bagitahu dia untuk berjumpa dengan saya , dah banyak kali saya bagi tahu dia " hampir fade up Puan Nora dibuatnya. 

" ha yelah , japg saya bagitahu dia " balas faiq seakan akan sudah biasa dengan situasi itu.

 " bagitahu ye , awak boleh keluar , terima kasih faiq " faiq keluar dari bilik Puan Nora.

" eh ko kat ne ? " " asal ? " " eh cepat la " " tempat biasala " " ha kau tunggu situ aku datang " " *endcall " .

......................

after 10 minutes

" asal kau ? " pelik afzan. " eh kau ni , kau takrasa kau ada perlu jumpa orang ke ? " faiq mula mengcekak pinggang. 

" huh ? Puan Nora ke ? " " eh tau pulak kau , dahtu yang kau duk goyang kaki ni apa hal ? kau tau tak nasib Puan Nora tadi dia tak mengamuk dekat aku , engkau ni pegi jumpa dia sekejap je pun " beleter faiq. 

" malas " afzan bangun dari tempat nya yang menandakan dia ingin pergi. 

" eh kau nak g mane ? " sebuk faiq.

 " markas " sepatah jawapan dari afzan. " eh kau ni , aku ingat kau nak g jumpa Puan Nora , ha ! aku nak ikut la " faiq membalas. 

afzan hanya melihat faiq dengan muka kosongnya.

setiba di markas

" eh kau ada beli makanan tak ? " teruja boi. " eh kau ni , bila ek agak agak nya kau nak kenyang " jawab ben sambil menyiku lengan boi. 

" eh dala jum berlatih " sampuk faiq.

......................

2jam mereka berlatih

sedang yang lain sebuk berlatih , tiba tiba perutnya berbunyi tanda kelaparan.

 Alex memusingkan kerusinya dan berkata " aku dahaga la''.

 yang lain berhenti berlatih lalu faiq menanyakan kepada mereka " nak ape ? " " coffee " balas alex slumber. 

" ha aku beli kan semua coffee la eh ? " yang lain hanya mengangguk tanda setuju dengan faiq.

 " aku beli coffee Starbucks yang tin tu eh ? dekat sikit. takpayah dah aku nak g Starbucks , aku pegi 7e je " yang lain hanya setuju.

.............................

" eh korang temankan la aku beli slurpee kejap " pujuk sofea atau dikenali sebagai pea.

 " ha yelah jum " rela aisy' . pea menarik tangan aisy' dan seorang lagi kawannya bernama ana aka best student di university international Louis.

setiba di 7e , mereka bertiga terus memasuki 7e dan menuju ke mesin slurpee.

 " ha dahlama aku tak jumpa kau mesin " cakap pea seorang diri. 

" eh bukan pagi tadi kau baru minum ke ? " blur aisy' . " eh kau ni , bukan taktahu dia ni obses dengan slurpee " jawab ana. 

selesai menunggu slurpee siap , ingin pea menyucuk straw ke bekas  slurpee nya sambil memusingkan badannya ke arah pintu .........

faiq POV

sampai aku di depan 7e , masuk sahaja aku kedalam , ingin aku ke bahagian peti ais di belakang tiba tiba aku terlanggar seseorang .

 aku mengangkat kepala ku untuk melihat dan ternyata aku terlanggar seorang perempuan yang mukanya sedang merah tambahan pula keningnya mula mengerut seakan akan sedang marah. 

" ehhhhhhh ! slurpee aku !! " jerit perempuan itu. " sorry " kataku.

 " sorry ?!! eh kau ni , dahla aku dahlama tak minum slurpee , ini kan pula kau bagi jatuh slurpee aku then kau kata sorry je ?!! " amuk perempuan itu.

pea POV

panas hati aku , dahla bagi jatuh slurpee aku pastu cakap sorry jeeee , eh eh ganti la balik.

 " dahtu ? kau nak aku buat ape ? " balas mamat ni slumber. " ganti balik " balasku.

 " no i cant do that " balasnya. ya Allah mamat niii.

 " EH kau dah bagi jatuh gantila balik " marahku. " dahtu baju aku ni macam mane ? " balasnya sambil merenung tajam ke mataku.

 bajunya turut basah akibat terkena slurpee aku. " ah tak kira ganti balikkk , harap muka je - " belum sempat aku mahu menghabiskan ayatku , aisy' cepat cepat menutup mulutku.

 ana bergerak ke mesin slurpee lalu mengambil dua bekas slurpee.

 siap sahaja slurpee , ana menghulurkan dua dua belah tangannya ke arah aku tanda dia memberikan dua bekas slurpee kepadaku. 

aku senyap setelah diberi slurpee.

 " eh boleh senyap rupanya kau " sampuk mamat tadi. 

" EHH - " " dahdah jum " sampuk aisy' sambil menarik tanganku keluar dari 7e. 

ana mengikut dari belakang.

author POV

faiq mendengus perlahan di dalam 7e tersebut.

mafia's girlWhere stories live. Discover now