Bab 15

57 5 0
                                    


" eh serius la, kau nak ajar aku ? " pea teruja.

" aku tak kata pun aku nak ajar kau "

" lah "

" sekarang ni kau nak tak belajar ? " tanya faiq.

" nakla, tapi sapa yang nak ajar aku ? "

" adala nanti yang ajar kau, hujung bulan ni pukul 8 pagi kau siap, aku datang ambil.. hujung bulan je aku free "

" EH JAP -

" takpayah nak jap jap, aku tau kau takde kelas pagi.. sebenarnye kau tak boleh bangun pagi kan ?!! " nada faiq semakin kuat.

" ish kau ni, suara kau tu slow sikit la, kau ni memang nak malu kan aku ke apa huh ?! " marah pea perlahan.

2 minggu selepas itu, hubungan ana dan afzan semakin rapat..

" ana kau jangan lupa pakai tudung bila nak keluar dari bilik " kata afzan yang sedang membuka tali pinggang hitam nya.

" kenapa ? " soal ana kepelikan yang baru saja keluar dari bilik air.

" japg ada orang datang, eh ni tolong buka kan tie ni " pintanya seraya dia menarik lengan ana.

" takde tangan ke ? " ana mengerutkan dahinya sambil itu tangan nya masih lagi sibuk membuka tie afzan. selesai ana membuka tie nya, dia memegang lehernya yang berpeluh itu lalu dia mencalitkan peluhnya di leher ana.

" EH - dah mandi laaa " rengek ana sambil tangan nya lembut mengelap peluh afzan.

" eleh, ok ok come " afzan pergi ke arah ana lalu dia memeluk badan kecil ana.

" ya Allah, mandila duluu.. busuk peluh laaa " ana hanya redho saja.

" HAHA ok bye nak mandi " afzan meleraikan pelukan itu lalu dia menepuk bahu ana sederhana kuat dan dia menapak masuk ke dalam bilik air.

                                         ૮ - ﻌ - ა

" ana jum " afzan siap berkemas di hadapan cermin.

" japla " ana masih lagi belum selesai memakai tudungnya.

" apa yang lama sangat kau ni pakai tudung ? "

" dia tu yang halang cermin, dahla tinggi.. macam mana saya nak nampak muka saya huh ?? " ana mula mengcekak pinggangnya.

" banyak lagi cermin dalam bilik ni "

" taknak, cermin ni nampak saya kurus sikit " ana sambung betulkan tudungnya, dia hanya mengena kan tudung sarung yang berwarna Wheat.

" heh .. " afzan mengeluh. sedang ana betul kan awning tudung nya, mata afzan tertangkap pada beberapa helai rambut ana yang sedikit terkeluar dari anak tudung nya.

" your hairs ana.. " kata afzan nada lembut, pada masa yang sama dia menolong ana masuk kan rambut itu ke dalam anak tudung ana.

" oh sorry, takperasan " ana mendongakkan kepala nya untuk melihat wajah afzan.

" dahla kau ni, pakai tudung sarung pun lambat " lantas afzan menarik lengan ana keluar dari bilik.

" apa yang lambatnya, taksampai 10minit pun " ana mengerutkan dahinya.

                                                                                ૮ - ﻌ - ა

" ai lambat betul kau bersiap, nak kata kau pakai cantik cantik pun tak.. pakai baju tshirt biasa je " complain faiq yang sedang berbaring di sofa rumah afzan sambil kakinya bersilang dan dia juga sedang sibuk bermain game, ' buat macam rumah sendiri ' adalah prinsipnya.

mafia's girlWhere stories live. Discover now