Bab 38

40 2 1
                                    

adakalanya juga iqin ditendang semula oleh musuh namun aisy' sempat membalas semula dengan tendangan nya yang mempunyai snasy di kasutnya. kini mereka berdua bekerjasama menumpaskan musuh.

                                                                              ૮ - ﻌ - ა

boi yang sedang bersembunyi di sebalik tiang juga seronok melepaskan tembakan.

" aduh dia ni kacaula " omel boi seorang diri kerana kawan seperjuangan nya ben telah menghalang pandangan tanpa sengaja. tiba tiba dia tersengih sendiri nya.

" ha ni habuan aku hehe " dia telah menghalakan sniper ke arah habuanny, dengan sekelip mata habuannya itu telah jatuh terduduk menyembah bumi serta dipenuhi darah pada tubuhnya.

" WOI!! " jerit boi sambil dia berjalan ke arah habuan itu ditamatkan riwayat.

" pahal ? " tanya ben yang tidak tahu apa apa.

 " kau curi habuan aku "

" sapa suruh kau lambat, ha aku matikan la dia dulu " balas ben sambil dia tergelak kecil.

                                                                    ૮ - ﻌ - ა

dia mahu saja berlari ke arah faiq, tiba tiba beberapa orang anak buah musuh telah diarahkan untuk mengepung nya. kini dia terperangkap seorang diri, walaupun begitu riak wajahnya masih tenang.

" weh izz kena kepung tu " bagitahu ben yang baru saja berdiri di sebelah faiq.

" mana ? oh tuu, eh kau ni, tu izz heykal la.. benda kecik je tu, lain la kalau kau ke boi ke kena kepung, yela aku nak gelabah " jawab faiq slumber dia mengisi peluru baru ke dalam pistolnya. ben hanya diam, matanya liar melihat keadaan di situ.

" weh ben kau isikan kejap, aku lupa la pulak " dia terus saja meletakkan pistol iyu dia telapak tangan ben.

" apa kau ni, dah tak pandai tu cakap jela, buat buat lupa lak kau.. haih peluru pun tak pandai isi, lemahh " tangan ben sebelah lagi menyimpan pisau di dalam sarungnya di belakang pinggang.

" aku jarang guna pistol ni, aku selalu guna submesin gun tu je tapi dah kalini pea guna yang tu, aku pun terpaksa la guna pistol ni sebab pea pun tak pandai guna yang ni " terang faiq panjang lebar.

                                                                            ૮ - ﻌ - ა

asbab mengapa dia mahu ke arah faiq adalah sebab dia sudah pun kehabisan peluru. kini dia dikepung musuh pula.

" annoying nya.. " kata izz perlahan tapi masih lagi boleh didengari musuh yang mengepung nya. pistol di tangannya tidak disimpan lalu dia terus saja menyerang dengan hanya menggunakan kaki tangannya. adakala nya dia menghentakkan kedua dua kepala musuh sesama sendiri. gerakannya yang pantas sentiasa dapat mengelirukan musuh.

wajah musuhnya sudah pun banyak dipenuhi darah, yang matanya lebam ungu akibat izz menampar dan mengetuk wajah mereka dengan menggunakan pistolnya itu. selesai saja dia menumpaskan musuhnya, terus dia berpaling ke arah ana. ana juga membalaskan pandangan.

 " SETTLE!! " kini mereka sudah berjaya mengalahkan semua anak buah musuh, tetapi ada beberapa orang anak buah faiq yang di dalam kesakitan dan ada juga yang telah terkorban.

                                                               ૮ - ﻌ - ა

alex menurunkan tingkap kereta serta tersenyum sinis melihat ke arah luar tingkap. tangan mereka kini erat bersalaman.

" thankyou izz, kami terhutang budi lepasni call je bila ada masalah ke apa " alex mengatakan sambil tersenyum nipis.

" takde masalah, aku cau dulu, next time jumpa lagi " izz beredar seorang diri dengan dijemput oleh bodyguardnya.

" alright " alex kemudiannya menutup semula tingkap keretanya.

" faiq, dah settle - " 

" kejap bapak ayam dah muncul " belum sempat alex mahu menyuruh mereka keluar, faiq sudah potong dulu percakapannya.

                                                                      ૮ - ﻌ - ა

dua orang lelaki tiba tiba muncul di hadapan mereka yang sedang berkumpul. boi mengacukan pistol ke arah dua lelaki itu, ana pula sudah mula mengerutkan keningnya, dia pelik, dia seakan akan pernah berjumpa dengan salah seorang dari dua orang lelaki itu. akibat terlalu lama ana melihat lelaki itu akhirnya lelaki itu perasan akan tenungan ana, dia tersenyum.

" hi ana, aku eric, yang masuk rumah kau haritu " terus ana membeliakkan matanya selepas mendengar ayat perkenalan eric padanya.

" hai faiq, mana kawan seperjuangan kau ? " dia tergelak kecil.

" kau jangan biadab hazreeq.. sekarang ni pun kau dah kalah " balas faiq yakin kini kedudukkan nya betul betul berhadapan dengan hazreeq, faiq tersenyum sinis. hazreeq menapak dua langkah kehadapan, kini mereka berdua tersangatlah dekat sehingga boleh mereka dengari nafas sesama sendiri.

" siapa kata aku dah kalah ? hah ? " balasnya tenag, eric yang berada sedikit belakang kiri hazreeq hanya diam dan tersenyum. faiq masih lagi beriak wajah biasa.

" tadi anak buah eric, sekrang anak buah aku pula hehh " hazreeq mengundur kebelakang sambil wajahnya tersenyum sinis.

' purr ' wisel ditiup dengan kuat sekali gus srerentak anak buah hazreeq keluar seperti yang sudah dirancang.

" dahla anak buah tak ramai, kau biar betul " ben terlopong mulutnya, lemah lututnya sehingga dia kini sudah duduk bersimpuh elok di atas lantai.

" bangun ben, ready " arah faiq nadanya serius sekali.

" alex second round, prepare.. ready, tolong hantar back up kalau masih ada " sambungnya lalu dia menarik kawan kawan nya membuat bulatan dan berkata

" takde plan, just do whatever you want and survive since kita takcukup orang, so please.. focus and alert okay " mereka semua nya hanya mengangguk tanda faham, perasaan mereka bercampur baur, takut, yakin tapi takjuga, condition mereka juga tidak terlalu baik.

                                                                         ૮ - ﻌ - ა

kedudukan anak buah hazreeq yang teratur dan kecekapan mereka dalam menggunakan senjata api yang mahir. ada juga yang berada di bahagian tingkap atas yang diaman tempat iqin pecah masuk awalnya tadi.

faiq cuba untuk melandaskan tembakan namun musuh telah menggunakan alat yang dapat menghalang penglihatan pihak lawan dengan asap yang agak tebal.

                                                         ૮ - ﻌ - ა

" kau bunuh bapak aku kan ? " tanya nya dengan nada tegas dan menakutkan.

" ye asal ? " jawabnya nada tenang namun hatinya sudah meronta ronta meminta pertolongan kawan kawan nya.

" mana adik ipar bodoh kau tu ?!! dah cacatkan bapak aku, pandai pulak nak sorok!! " 

" eh pahal ni bodoh bodoh kan orang " tiba tiba faiq membalas dari belakang.

" cacat apa ? kaki ? bukan iqin buat, aku yang tembak. salah orang kau ni haihh, siapa yang bodoh ni hehe " sambung faiq lagi kini tangan nya berpeluk tubuh.

eric mengetap bibir lalu lantas saja dia memberikan tumbukan pada wajah faiq tetapi sempat dielak. mereka lawan berdua dengan menggunakan kaki tangan saja.

hazreeq mengeluarkan pisau nya dari belakang pinggang nya dan mula menyerang ana tanpa teragak agak. ana juga mengeluarkan pisau saku cs go nya dan membalas gerakan dengan pantas. ana juga mengimbas kembali cara arwah atoknya mengajar gerakan dalam berlawan keris dulunya dan bersilat.

tetapi apa kan daya kudrat ana yang semakin lemah serta dia sudah pun beberapa kali telah terjatuh. hanya faiq yang masih lagi cuba bertahan walaupun dirinya tidak begitu kuat. mereka yang lain sudah banyak yang tumbang terutamanya anak buah mereka dana da juga yang tercedera seperti ben dan boi yang terkena tembakan di tangan kiri ben dan bahu kanan boi.

mafia's girlWhere stories live. Discover now