Bab 12

65 6 0
                                    


The Day <3

" aku terima nikahnya Ana Aryana binti Amirul Zamri dengan mas kahwin nya tujuh ribu ringgit tunai "

' sah '
' sah '
' sah '

" pengantin lelaki boleh sarung cincin " arah atuk.

" piwwit.. boss kita dah kahwin " jerit boi lalu afzan melihat ke arah mereka dengan wajah dinginnya. ana menghulurkan jarinya ke arah afzan.

Kenduri

ana menyambut tetamu bersama afzan.

" yana!! " panggil seseorang dari jauh.

" ye!! " balas ana tersenyum lebar.

" dah kahwin dah yana sekarang ni, awal pada kitorang " usik akif.

" yela, yana laku bukan macam korang "

" ni ke laki kau yana ? " jari telunjuk haris tertuju ke arah afzan.

" oh ha.. ni la suami yana, kenalkan nama dia afzan " kata ana sambil itu yang lain hanya tersenyum melihat afzan.

" ha awak, yang paling tinggi tu farhan, imran yang pakai spekmata tu. lepastu yang pakai kurta tu akif, haris yang takreti nak senyum ni and last sekali iyad yang tengah sengih ni ha.. dia paling muda.. semua ni sepupu saya " terang ana panjang lebar. afzan hanya mengangguk.

" awak masukla dulu, saya nak borak dengan diorang jap " sambung ana lagi lalu afzan terus menuju ke ruang tamu rumah.

" ha afzan " tegur atuk. afzan memusingkan badan nya ke arah atuk.

" mehla duduk sini, kita sembang sembang.. ana mana ? " tanya atuk.

" ana dekat luar tengah berborak dengan sepupu sepupu dia " jawab afzan dengan riak wajah yang tak dapat ditafsir.

" ohh ana memang rapat dengan diorang sebab ana tak ada adik beradik, diorang pun ada ana sorang ja sepupu perempuan " terang atuk.

petang di rumah atuk

" afzan pegi la mandi rehat dulu.. makan nanti nak bawak kereta pulak " arah atuk.

" baik atuk " balsa afzan sambil tersenyum. afzan menuju ke bilik yang ditujukan atuk tadi, lalu dia memulas tombol pintu bilik dan membukanya.

" eh ha awak, awak nak mandi dulu ke nak rehat dulu ? " tanya ana dengan nada yang lemah lembut.

" aku rehat dulu la " jawab afzan ringkas, ana terus masuk ke dalam bilik mandi dengan baju ganti nya, taklupa juga dia asyik mengusung tudung sarung hitam nya.

maghrib di rumah atuk

" ana, kita gerak pukul 8.00 malam " kata afzan yang baru saja selesai mandi, ana terkejut lalu dia cepat saja mengalihkan pandangan nya dari melihat afzan yang hanya bertuala di pinggang.

" haah, yelah " balas ana cemas.

rumah afzan harith

" wahh cantiknyee.. " ana teruja.

" kau tak nak masuk ke ? ke kau nak duduk luar je ? " sindir afzan.

" eh ha jumla masuk " ana mengikut afzan dari belakang.

" WAHH BESARNYAAAAA!! macam mana saya nak kemas nanti, mesti letih nanti " ana semakin teruja.

" lah minah ni, tadi diam je.. sekarang mulut banyak pulak " omen afzan.

" kau tak payah nak kemas sangatla, nanti ada maid part time " ana mengangguk.

" dah, kau angkat barang barang kau tu, bilik tingkat atas yang pintu bilik ada ukiran ' AA ' tu " terang afzan.

" eh kenapa saya pulak yang kena angkat barang, dahla barang besar berat pulak tu.. lepastu dahla tingkat atas pulak tu, haish.. eh saya tak habis cakap lagi ni, anak nak pegi mana tu " beleter ana. afzan hanya tinggal kan ana seorang diri di ruang tamu.

ana terjaga daripada tidur.

" aduh.. sakit.. " ana merekot kesakitan di atas katil sambil itu matanya sudah mula mengeluarkan air mata. tiba tiba afzan terdengar.

" kau asal ? " tanya afzan kepelikan, ana hanya mendiamkan diri sambil menangis.

" kau period pain ke ? " tekan afzan yang melihat ana sedang menekan di bahagian bawah perutnya. ana mengangguk.

afzan terus keluar dari bilik buat sementara.

" ana pusing sini " arah afzan yang sudah masuk semula ke dalam bilik dengan membawa minyak angin. ana hanya memusingkan badan nya ke arah afzan.

" aku sapu minyak ni dekat perut kau eh " kata afzan.

" ok dah, baring.. eh ni kau tak nak bukak tudung kau ke ? takpanas ? " tanya afzan, ana hanya diam tidak tahu apa yang perlu dia jawab.

" aku suami kau dah pun, aku bukak kan eh " afzan membuka tudung sarung ana dengan perlahan lalu terserlah lah rambut panjang ana yang keperang perangan. afzan terdiam seketika.
selesai afzan menyelimutkan ana, dia terus menghempas badan nya di sebelah ana, lalu dia memeluk ana daripada belakang. ana tersenyum nipis.

pagi

" awak bangun awak, subuh " kejut ana yang masih lagi dalam pelukan afzan. afzan terjaga lalu terus dia membawa dirinya ke dalam bilik air untuk membersihkan dirinya.

ana menuruni anak tangga dan menuju ke arah dapur untuk menyiapkan sarapan. sedang beberapa minit, afzan terus melabuhkan punggungnya di meja makan.

" penat la turun tangga, dahla anak tangga kecik nak mampus " kata ana.

" yang kau guna tangga kenapa ? lift ada " jawab afzan slumber.

" lah ada lift ke?!! kenapa tak cakap, penat je semalam bawak barang naik atas guna tangga " kata ana sambil dia mendengus perlahan. afzan hanya mendiamkan diri, malas dia nak bercakap.

mafia's girlWhere stories live. Discover now