Bab 27

44 3 0
                                    


" sape bodyguard kau ?? " balas faiq nada hairan.

" kaula, ha sebelum aku ambil ana aku nak slurpee " pea melihat ke luar tingkap.

" 7e kan ' faiq memegang stereng semula.

" taklah, petronas .. " sindir pea.

7eleven

" eh ni, cepat sikit nanti ana tunggu lama pulak " pesan faiq sambil dia menghulurkan dompetnya ke arah pea.

" taknak lah, aku nak borak dengan cashier tu lama lama sikit " seraya dompet itu diambil oleh pea.

" sofea.. " panggilan tegas oleh aisy' .

" tak, aku nak pergi kejap jela.. takkan nak borak dengan cashier tu pulak nanti ada orang jeles " pea sibuk melihat isi dompet faiq.

" jeles ? sape ? " faiq pelik.

" kau, kau suka aku kan.. " slumber pea menjawab.

" takde masa aku, ha duit aku tu kau berjimat cermat sikit, jangan nak borong satu 7e tu.. dah pergi cepat " balas faiq lalu pea keluar dari perut kereta dengan hanya membawa dompet faiq.

           ૮ - ﻌ - ა

" dah siap, tengok ni slurpee aku.. cantik tak ? " 5minit pea keluar kini sudah kembali dengan slurpee kegemaran nya.

" buruk " balas faiq slumber lalu dia mula memandu untuk mengambil ana di kedia lauk tepi jalan.

         ૮ - ﻌ - ა

sampai sahaja mereka di laluan berdekatan dengan deretan kedai, pea dan aisy' Turin dari perut kereta..

" ana!! " terus mereka berlari ke arah ana yang sudah terbaring di tepi jalan yang sunyi.

" pea pea, kau pergi panggil kan faiq sekarang, dah berdarah dahni " suruh aisy' tergesa gesa lalu lantas saja pea berlari ke arah kereta faiq.

" aisy' sakit aisy' .. anak aku aisy' .. " kata ana yang sudah menangis sambil memegang baby bump nya. pada masa yang sama, faiq datang ke arah ana..

" ana, aku mintak izin nak sentuh kau tau " ana hanya mengangguk lalu terus saja faiq mengangkat ana masuk ke dalam perut kereta untuk ke hospital EL.

Hospital EL

" pea, kenapa perut aku kempis.. anak aku dah lahir ke ? mana dia ? aku nak tengok dia.. " soal ana dengan nada yang masih tertanya tanya. pea dan yang lain hanya mendiamkan diri.

" jangan la diam, mana anak aku? aku nak jumpa dia.. boleh kan pea.. " soal ana lagi sambil dia memegang jari pea.

" ana, kau nak makan tak ? " tanya boi untuk mengubah topik cerita.

" iqin, boleh tolong ambil kan anak kak ana ? " ana masih lagi dengan soalan yang sama.

" kak ana, iqin mintak maaf sebab tak boleh teman kak ana keluar.. "

" takpe.. boleh ambil kan anak kak ana ? " ana tersenyum.

" anak kak ana.. dah t-takde.. " kata kata iqin membuatkan ana terdiam dan senyuman nya pantas saja menghilang.

ana yang tadi duduk bersandar di atas katil terus dia membaringkan dirinya lalu menarik selimut untuk melitupi tubuh badan nya.

" ana.. " kata aisy' sambil itu dia mahu menyentuh lengan ana tetapi ana menepis tangannya perlahan.

" takpelah, korang pergi la balik.. aku okay, aku nak tidur " balas ana yang sedang memalingkan wajahnya ke arah lain, yang lain hanya keluar dari wad VIP ana seperti yang ana mahukan kerana mereka mahu memberi ruang kepada ana.

keesokkan harinya, ben boi iqin faiq pea aisy' alex datang melawat ana di hospital.

" eh awal korang datang, mari la makan sekali " jemput ana.

" aik, ana dah ok ke ? " bisik ben ke arah telinga boi.

" shh diam, jangan tegur " faiq yang mendengar bisikan itu terus menegur ben.

" marila makan tadi ana suruh nurse tu tolong beli kan untuk ana, banyak ni.. " ajak ana sambil dia tersenyum manis.

" jum jum kita makan, alang alang orang dah pelawa tu, kita tak boleh tolak rezeki " balas boi lalu lantas saja dia melabuhkan punggungnya di atas sofa.

" kau tu kalau makanan, bila je kau nak tolak ? " iqin mencelah lalu dia juga mengambil tempat duduk nya di sebelah boi.

" faiq, tolong ambil kan aku air coway tu.. nak yang sejuk tau " kata pea sambil menunjukkan kesian coway yang berada di dalam bilik wad ana. bilik wad ana VIP kerana ini adalah hospital team mereka dan dalam wad ana akan ada tandas dan shower, tempat masak kecil, sofa muat untuk 10 orang dan juga smart tv.

" okayyy my angel ~ " balas faiq.

" huh ? " pea tak dengar kerana boi iqin dan ben terlalu bising.

" takde pape "

" ana.. kau pantang dekat rumah aku jela "

" kitorang jaga kau.. " aisy' dan pea mula bersuara.

" aku ikut je.. "

" lusa kau dah boleh discharge, nanti faiq ambil kau " terang alex.

" aku ambil petang, kau siap siap.. aku datang ambil " suruh faiq.

" okay "

" kau dah ok ke ? " soal ben.

" ana redha je, ada sebab la tu Allah tarik nyawa anak ana.. at least anak ana dah tunggu ana dekat syurga dah.. its okay, ana kan kuat.. " yang lain tersenyum manis melihat ana yang sudah boleh berfikir secara matang, selalunya ana yang kita kenal adalah semua benda nak marah. improvements.

mafia's girlWhere stories live. Discover now