Bab 7

85 13 0
                                    


di markas ETHER

dia memasuki bilik detention lalu mengetuk perlahan kepala seorang gadis. " eh apa nama kau ? " tanya dia.

" ish takpayah la ketuk.. taktahu hukum ke ?! " marah gadis itu.

" aku tanya nama kau apa kan ? "

" ana " katanya sambil menjeling lelaki yang tak seberapa nak tua tu.

" so ni lah girlfriend dia (harith) ? " kata lelaki itu sambil mengurut dagu nya.

" huh ? girlfriend sape ? " ana pelik.

" kau tunggu hero kau sampai jela hahaha " katanya sambil mengusap kepala ana yang masih lagi bertudung.

" ISH AKU KATA JANGAN PEGANG KAN " marah ana. lelaki itu hanya tersenyum jahat lalu terus keluar dari bilik detention itu.

...................................

hall ELAX

" ok semua dapat ? " tanya afzan kepada anak anak buah nya.

" DAPAT "

meeting selesai , anak anak buah nya keluar dari hall dan terus membuat persiapan. sedang yang lain sebuk membuat persiapan , faiq mendekati afzan yang sebuk meneliti computer nya. " afzan " panggil faiq dengan nada slow. afzan hanya mengangkat kepala nya ke arah faiq , yang menandakan dia dengar akan panggilan faiq tadi.

" asal kau nak tolong sangat eh ana tu ? " soalan mengejut ditujukan kepada afzan.

" dia kena culik sebab kita kan ? tolong la takkan nak biar pulak " jawab afzan teragak agak.

" tak tak , kau jangan nak menipu aku.. aku tau kau tolong dia tapi lain.. kau faham tak ? sebelum ni kau takde pun nak bersemangat macam ni ?? betul betul la afzan harith.. " faiq confuse.

" sebab dia Ana Aryana " jawab afzan simple lalu melihat wajah faiq yang masih lagi blur.

" huh ?? " faiq masih lagi tidak faham. afzan tidak menjawab lalu dia bangun keluar dari biliknya. tinggal lah faiq disitu yang masih lagi berkeadaan blur.

..............................

11malam

kesemua anak buah afzan sudah bersedia , " semua dah pakai earpiece yang alex bagi ? " tanya faiq. untuk pengetahuan , earpiece juga dikenali sebagai alat komunikasi rahsia yang di pakai di telinga.

" DAH "

ben memberi arahan tangan. mereka bergerak ke lokasi dengan empat buah kereta alphard hitam. muat 24 orang termasuk afzan dan member member rapat nya. afzan , faiq , ben , boi , alex dan iqin satu kereta. faiq driver HAHA.

" kau jangan buat silap eh iqin " ingatan tegas buat iqin diberikan oleh afzan.

" eh aku pulak , ingatkan ben la.. dia yang selalu cuai " pantas sahaja iqin membalas.

" EH ? " ben terkejut tiba tiba nama nya disebut.

" eh diamla , aku nak drive ni.. japg aku drive g kubur ha " faiq malas nak dengar orang bertengkar. semua diam disebabkan faiq bersuara tegas tadi.

sampai di lokasi

iqin dan faiq keluar dari perut kereta dahulu. iqin terus mencari tempat persembunyian di kawasan markas itu. iqin di gelar seorang assassin yang sangat licik kerana umur nya yang muda dan agak nakal. faiq pula dengan perlahan bergerak ke atas bumbung blok kedua. markas ether ada dua blok , kedua dua blok di bentuk menjadi L . pandai pandai la bayang eh HAHA.

mafia's girlWhere stories live. Discover now