" hah.. boleh pun , jum kak ana " ajak iqin. ana hanya mengangguk dan mengikut langkah iqin. 3minit mereka cuba keluar dengan selamat dan akhirnya mereka selamat sampai di parking kereta mereka.. iqin menyuruh dua orang anak buah afzan menghantar ana pulang.
situasi alex
alex masih lagi berusaha mencari line..
" weh , asal dengan earpiece ni ? " tanya iqin mengejut yang membuka pintu kereta setengah. maksud nya pintu tak terbuka sepenuhnya.
" kilat sambar " tangan alex masih lagi pantas mengawal laptopnya. iqin bercadang untuk menemani alex buat sementara sehinggalah line ada semula.
15minit selepas itu
" eh iqin , kau boleh pergi dah " kata alex.
" line ada dah ? " tanya iqin.
" ada tapi tak berada stable , kilat lagi ni.. kau bagitau afzan ng semua japg.. dah pegi " halau alex. iqin hanya mengangguk dan keluar dari perut kereta.
............................
bilik meeting
john melihat afzan dengan muka yang marah. tiba tiba pintu bilik meeting dibuka " hi john " kata iqin dengan riak wajah bangga.
" kau lagi " john bangun dan menuju ke arah iqin. iqin tersengih.
" kau ambik perempuan tu kan " tanya john dengan nada menahan marah. iqin mengangkat bahu nya dan tergelak nipis. john terasa dirinya dicabar lalu dia terus keluar dari bilik meeting , taklupa juga farez mengikutnya dari belakang.
tinggalah mereka berempat di dalam bilik meeting itu. tiba tiba iqin berasa seperti ada yang sedang memerhatinya.
" kau pahal ? " iqin pelik.. rupanya afzan tengah tenung iqin.
" haah x kata earpiece akan ada putus putus sikit , so standby " kata iqin lalu menjeling afzan.
" aa harith balik ni kau sambung marah kau , sekarang nak serang musuh " celah boi. kata kata boi membuatkan afzan berhenti tenung iqin dan mengajak mereka keluar dari bilik meeting itu.
" x " afzan memanggil alex melalui earpiece sambil dia berjalan menuju ke tempat anak anak buah john berada.
" yes " alex membalas.
" standby yang lain.. in the count of three , tell them to enter and attack by group " terang afzan nada tegas.
" got it " jawab alex.
afzan memusingkan badan nya sambil melihat ben boi dan iqin , dia mengangguk dan mereka berempat berpecah mengikut laluan masing masing.
situasi john
john mengarahkan anak anak buah nya untuk menyerang anak anak buah afzan dan mencari ana semula. john agak tertekan , dia seakan akan mahu memecahkan kepala nya kerana dia masih lagi terpedaya dengan iqin.
...............................
situasi di markas ether
ben sedang menuruni tangga kecemasan untuk turun ke dataran markas , tiba tiba dia terserempak dengan seorang anak buah john yang membuat kan dia terkejut.. anak buah john sudah mula memegang pistol yang berada di belakang pinggang nya dan menuju pistol itu ke arah ben. ben memegang pinggang belakang nya sambil itu dia sudah bersedia dengan pisau nya. ben adalah bahagian lawan tangan pisau dengan iqin.
ingin anak buah john menarik picu pistol nya , ben dengan pantas menepis tangan dia menggunakan pisau dan menyebabkan pistol nya terjatuh di tangga bawah. anak buah john mula menyerang ben menggunakan tangan dan kaki nya. ben hanya bertahan dan mengelak sehinggalah afzan memberi arahan.
" harith cepat " kata ben yang sedang mengelak dari anak buah john.
" okay , x 1 2 3 go " jawab afzan.
ben yang dari tadi hanya bertahan terus membalas berdas das tumbukkan di muka anak buah john setelah mendengar arahan dari afzan. alex pula sebuk memberi arahan kepada anak anak buah afzan untuk ready dan masuk ke markas.
" everything's good right ? okay.. go " arah alex. mereka masuk mengikut group by group yang dibahagikan oleh afzan.
afzan hanya memerhati john dari jauh. yang lain sebuk serang menyerang termasuk lah faiq yang berada di atas bumbung blok kedua. selepas 30minit , banyak yang tercedara termasuk lah anak buah afzan. afzan yang berada di koridor blok utama sedang memerhati sekeliling.. dia tak perasan akan kehadiran john di hujung koridor. alex yang melihat kehadiran john dari laptopnya terus memberitahu afzan tentang adanya john disitu.
" harith jsskx - " alex mendengus perlahan.
" aduu.. time ni la nak terputus pun , ish " bebel alex.
afzan masih lagi tidak perasan , john yang sudah mengangkat sepucuk pistol glock-17 nya lalu menuju ke arah kepala afzan. afzan masih lagi sebuk melihat dan mengira anak anak buah nya yang tercedera untuk dia meminta bantuan dari hospital markas nya,iaitu hospital EL .
............................
situasi ana
ana sampai di rumah dalam keadaan selamat. dia takde kunci pintu jadi dia mengdail number pea. " hello assalamualaikum " kata ana.
" waalaikumusalam , ye ? " jawab pea teragak agak.
" ha pea , tolong buka pintu rumah.. takde kunci aa "
" EH ANA KAU PEGI MANA ?!! " pea terkejut.
" kau buka la pintu dulu , takkan aku nak cerita sambil berdiri pulak.. aku penatla , cepat pea " jawab ana lemah.
" OH HA YE JAP JAP " pea bergegas ke pintu utama rumah mereka.
YOU ARE READING
mafia's girl
Mystery / Thriller" kahwin jum " katanya. " okay.. eh apa ?! kahwin ? " Ana agak terkejut. " hah kahwin " jawabnya masih tenang sambil mengangkat kening nya sebelah ke atas. " bila dan kenapa ? " Ana masih lagi dalam keadaan terkejut. yela mamat ni pernah bertegur s...