tanya faiq. " eh kau banyak mulut pulak " aku ni malas nak bercakap banyak banyak.
" lah marah pulak kau , ha yelah " kata faiq malas nak bertengkar.
......................
author POV
ELAX hall
" hi semua " afzan dengan tenang menyapa kesemua anak buah nya.
" HII " balas anak anak buah nya.
" aku ada kerja , korang kena jaga tuan badan dalam file identities tu. sorang satu tuan badan , okay ?? " arahan afzan dijelaskan.
" nak guard semua yang ada dalam file ni kee ? " tanya ben spontan.
" tak , ambil yang research identities last month dengan this month.. but Ana Aryana tinggal , aku akan bagi iqin guard " jelas afzan.
" okay.. " jawab beberapa anak buah nya.
" alex tolong bahagi kan , start esok.. okay you guys got it ? " muka kosong masih lagi diberikan. biasa lah afzan.
" YESS " bergema hall.
" okay don't forget and you guys can go. " afzan beredar.
...................................
rumah bapak afzan
afzan memasuki pintu utama rumahnya lalu dia memberikan coat nya ke arah bibik nya atau pun dikenali sebagai mak jah. Di gelar mak jah kerana keluarga afzan tidak mahu mak jah berasa janggal dengan mereka.
dia terus menuju ke atas atau pun dengan lebih tepat lagi menuju ke bilik adik nya afzan rizqin.
afzan rizqin , but everyone call him iqin. he's 16 y/o and he studied at international Louis high school.
Berbalik pada cerita , afzan mengetuk pintu bilik adik nya dan terus membuka tanpa menunggu sebarang jawapan dari iqin dulu.
" eh kau ni , apa hal ni ? " marah iqin.
" kau tu bukan student biasa , ingat tu. pahal kau tak datang tadi " pesan afzan tegas.
" yela , sekarang kau nak apa ? huh ?? " iqin mahu tahu tujuan abang nya.
" guard , guard Ana Aryana.. " macam biasa jawapan yang sangat simple dari afzan .
" bagi identity dia dekat aku " kerut kening iqin.
" ha japg aku send , esok start.. kau guard dia betul betul TAU " kata afzan suara sedikit tinggi.
" IYEE , KANG AKU TAK GUARD JAPG HA ....KELUAR SEKARANG !" marah iqin seakan akan otak nya sedang serabut.
afzan keluar dari bilik iqin. dia tak rasa tertarik pun dengan ana tapi dia - HXSJCNSK KAU FAHAM TAK ?!?!?!!
malam di rumah bapak afzan
iqin keluar dari bilik , dia terus menuju ke dapur. selesai mengisi perutnya , dia bertanya kepada mak jah " harith ada dekat rumah tak mak jah "
" adee " mak jah mengangguk sambil tersenyum melihat iqin. begitu juga iqin yang selalu tersenyum melihat wajah mak jah.
" sekarang ?? " iqin mahu kan kepastian.
" iyeee ade dalam bilik dia " sekali lagi mak jah pusing melihat iqin.
" okayyy mak jah.. byee goodnight mak jah " iqin senyum. mak jah hanya tersenyum melihat gelagat afzan rizqin.
iqin bangun dari meja makan dan terus menghala ke bilik afzan. kalini iqin tidak lah seperti abang nya afzan.. iqin terus terjah bilik afzan tanpa mengetuk pintu.
afzan hanya melihat ke arah pintu biliknya dengan muka kosong SAHAJA.
" AFZAN HARITH IDENTITY ANA ARYANA BILA KAU NAK BAGI ?!! BULAN DEPAN ?? " beleter iqin.
" jap " jawapan yang masih lagi simple.
" EY KAU NI " panas iqin.
" dah " relax bapak dia ni. iqin terus keluar tanpa melihat muka afzan.
..............................
iqin POV
Louis mall
macam mana nak rapat dengan ana ni gilaaaa. aa stress aku , sewaktu dengan time aku tengah beleter sorang sorang , aku ternampak susuk tubuh yang sama seperti dalam kepingan gambar yang alex bagi.
terus aku menuju ke arahnya dan secara sengaja aku menolak bahunya.. terjatuhlah barang barang nya .
" eh sorry " aku menolongnya mengangkat barang barang itu. nasib aku sempat lekatkan mini gps di phone nya.
dari situ , aku cuba mengajaknya untuk minum di cafe sebagai tanda maaf. itu semua alasan HAHA.
ana seorang yang agak kurang cakap tapi masuk laa so aku dengan dia semakin rapat.. sampaikan aku memanggil nya kak ana.
aku macam biasa akan guard dia setiap hari dari jauh ...walaupun kak ana dengan aku selalu berjumpa keluar bersama.
sebulan aku guard dia , sampailah masa untuk aku hadap exam , disebabkan itu aku terpaksa hold kan dulu untuk guard kak ana.. lagipun sebulan guard ni takde apa apa pun yang berlaku.
.............................
author POV
sudah dua hari iqin menjalani exam nya.
tiba tiba perkara yang tak diingini berlaku , " jum we " ajak pea.
.........to be continued..........
YOU ARE READING
mafia's girl
Детектив / Триллер" kahwin jum " katanya. " okay.. eh apa ?! kahwin ? " Ana agak terkejut. " hah kahwin " jawabnya masih tenang sambil mengangkat kening nya sebelah ke atas. " bila dan kenapa ? " Ana masih lagi dalam keadaan terkejut. yela mamat ni pernah bertegur s...