selesai ana habis pantang,"pea kejap lagi aku dah nak kena pergi rumah kakak izz "
" kau nak aku hantarkan kau ke ? " soal pea.
" izz kata dia nak datang ambik aku "
" jaga diri ye ana " pesan aisy' .
" aku nak pergi belajar bukan berperang "
" tak, afzan kan banyak musuh, walaupun dia dah takde kau ingat musuh dia nak blah macam tu jeke ? boleh je musuh tu nak serang kau " pea mengangkat kening nya sebelah.
" ha afzan ada musuh ke ? " aisy' keliru, dia masih tidak tahu apa pekerjaan sebenar afzan.
" mestila ada, dia kan ada syarikat.. mesti la ada yang dengki " cover pea.
" ohh faham "
' kringg ' telefon ana berdering.
" ha tu dia dah call " kata pea.
" hello, jap saya turun " ana mengangkat panggilan.
" hm " balas izz ringkas lalu dia mematikan panggilan.
" okbye, aku pergi dulu.. " ana memeluk pea dan aisy' serentak.
" byee.. "
kereta izz
" Assalamualaikum.. " ana melabuhkan punggungnya di sebelah seat izz, tapi izz hanya diam.
" jawab la salam tu dulu " suara ana agak meninggi.
" aku dah jawab dalam hati, kau apa tau ? "
" fine "
setiba di rumah kakak izz, ana terasa lega kerana sepanjang dia berada di dalam kereta, suasana amatlah sunyi hanya bunyi aircond kereta saja, dia mahu membuka radio tapi izz menghalang nya dari membuka radio kerana izz taksuka, izz heykal adalah seorang yang suka suasana tenang dan sunyi, bagi dia itu lah cara untuk dia tak terasa nak marah marah.
" Assalamualaikum.. kakak ada rumah ? " izz memberi salam kepada penjaga pintu rumah kakak nya.
" waalaikumussalam, ada tuan " izz mengangguk lalu dia dan ana memasuki ke dalam rumah.
" ilya humaira " panggil izz dengan nada yang dingin.
" eh dah sampai.. ni ke ana ? " kakak izz mengalihkan pandangan nya dari smart tv ruang tamu nya ke arah izz dan ana yang baru saja sampai.
" ye la, takkan ani pulak " balas izz lalu kakak nya hanya menjeling saja.
" kau ni, aku dah kata dah aku otw, aku nak hantar dia sampai depan pintu je, ni aku kena masuk dalam rumah bagai " sambung izz.
" aku terrrrr lupa " ilya memandang ke arah ana sambil dia tersenyum manis.
" Ana Aryana " ana menyua tangan nya.
" esok pukul 9 pagi aku datang ambil "
" okay "
" one more thing, if you want anything, tell ilya.. ha ilya, kau kena bagi apa yang dia nak, kau jangan buli dia pulak " terus izz melangkah keluar dari pintu rumah kakak nya.
" aku taula.. jum ana ikut kakak " ilya menunjukkan bilik tetamu kepada ana.
" ana rehat la dulu, kakak nak pergi masak "
" okay.. eh kakak, um ana nak panggil kakak apa eh ? "
" kak ilya pun ok je "
" okay kak ilya " ilya tersenyum lalu terus saja dia menutup pintu bilik ana.
" huh " ana mengeluh.
syarikat Labrador
izz imprint cap jarinya pada alat security yang terdapat di pintu sliding syarikat nya.
' President ' terpapar di skrin alat security.
" kenapa kena imprint dulu ? " sola ana.
" kena la, nak masuk kan "
" semua yang nak masuk kena ke ? " soal ana lagi.
" ye, cepat imprint ana " suruh izz lalu ana menekapkan cap jarinya pada alat security tadi.
' Guest ' identiti ana juga terpapar di skrin itu.
" apa function benda ni ? " ana pelik.
" alat ni boleh kesan identiti orang lepas diorang imprint cap jari, so senang nak tangkap musuh yang nak ceroboh syarikat ni atau stalk aku " terang izz.
" oh maknanya maklumat ana pun ada la ? " soal ana.
" yes " izz menuju ke arah cafe sambil itu ana hanya mengikut dia dari belakang. kali pertama dia datang sini, benda pertama yang dia terfikir adalah ' full of technology ' , tersangatlah moden. semoden moden afzan, moden lagi izz heykal.
" bijak " balas ana teruja.
" kenapa kita datang cafe ? kau tak breakfast lagi ke ? " soal ana, izz hanya menghiraukan pertanyaan ana lalu dia memasuki kawasan dapur dan menuju ke arah peti sejuk.
" ei kenapa main masuk je kawasan dapur ni ? kenapa tak mintak je dekat staff yang ada dekat sini ? "
" buka " izz menyuruh ana membuka pintu peti sejuk itu.
" ish nak buka ni pun tak pandai ke ? " omel ana tetapi tangannya hanya mengikut arahan izz.
YOU ARE READING
mafia's girl
Mystery / Thriller" kahwin jum " katanya. " okay.. eh apa ?! kahwin ? " Ana agak terkejut. " hah kahwin " jawabnya masih tenang sambil mengangkat kening nya sebelah ke atas. " bila dan kenapa ? " Ana masih lagi dalam keadaan terkejut. yela mamat ni pernah bertegur s...