Bab 6

94 11 0
                                    


" tak boleh la pea aku nak balik rumah abi aku.. sorry " kata aisy' lembut.

" kejap jeee " pujuk pea lagi.

" ajak ana ajak ana " kata aisy' sambil jari telunjuknya menujukan ke arah ana.

pea bangun dari sofa dan terus menuju ke arah ruang study mereka , di mana tempat ana berada. 

" anaa ~ " pea mula kan misinya. ana mengalihkan badan nya ke arah pea dengan slumber nya.

" jum teman aku g 7e , beli slurpee " pujuk pea.

" kalau 7e memang tujuan kau nak slurpee ja la kan " jawab ana.

" jumlaaaa , kau naik bersiap aku tunggu dekat kereta.. no rejection thankyouu " balas pea yang sedang ke meja study nya untuk mengambil kunci kereta. ana hanya turut sahaja..

............................

7eleven

sampai sahaja pea dan ana di hadapan kedai 7e , " eh kau nak keluar ke tunggu dalam kereta ? " tanya pea.

" aku duk dalam kereta je , malas aku tunggu kau nak beli slurpee , dahla kau nak bercakap dengan mesin slurpee tu lagi.. heh " complain ana.

" ish kau ni , yelaa " pea keluar dari perut kereta.

semasa pea masuk ke 7e untuk membeli slurpee , tiba tiba ada dua orang lelaki bermask menghampiri kereta mereka.

 kereta pea di parking agak jauh dari 7e.. dua lelaki bermask tadi , membuka pintu sebelah kiri iaitu seat disebelah driver.

 mahukan pula ana tidak mengunci pintu nya , berbalik pada cerita.. dua lelaki bermask tadi memegang tangan dan bahu ana sambil memaksa nya untuk mengikut mereka , ana meronta untuk dilepaskan. 

tapi apakan daya ana ada lah seorang wanita yang agak lembut. ana ditarik oleh dua lelaki tadi ke..

.............................

selesai pea membeli slurpee nya , dalam 15 minit jugak dia pergi beli.. pea berjalan ke keretanya lalu membuka pintu , dia agak terkejut tiba tiba ana tidak ada dalam kereta. 

pea hanya menunggu di dalam kereta sahaja , dia memikirkan yang ana keluar untuk membeli barang.

 malah 2jam pea menunggu ana di dalam keretanya , ana masih lagi tidak memunculkan dirinya , pea mula berasa tidak sedap hati.

 dia agak risau kerana beg ana masih ada cuma phone nya tidak ada , mungkin ana letak phone nya dalam poket seluar nya.

di markas ELAX

dia sedang meneliti phone nya. tiba tiba pintu bilik office nya dibuka seseorang .

" afzan  , sorry weh ana hilangg " iqin cemas.

 yela iqin baru balik dari sekolah then terus nak guard ana tapi tiba tiba ana takde , iqin masih lagi tidak tahu bahawa ana kena culik.

" tahu , kau panggil faiq jap " suruh afzan.

" ye jap " iqin keluar dari bilik abang nya afzan dan terus menuju ke bilik personal faiq.

" faiq " panggil iqin dari luar pintu bilik personal faiq.

" ye kenapa iqin ? " jawab faiq sambil dia bangun dari tempatnya menuju ke arah pintu.

" afzan panggil "

" eh ha jap jap " faiq membuka pintu biliknya dan terpampanglah muka iqin yang tengah hilang mood.

 tak berani faiq pun nak tanya kenapa. faiq terus menuju ke bilik afzan.

" eh asal ? " faiq terus membuka pintu bilik afzan tanpa mengetuk pintu dulu.. spisis iqin jugak yang ni.

" suruh semua ready " jawab afzan sambil bangun dan menuju ke pintu biliknya.

" eh kenapa ? nak perang ke gilee ? " faiq berjalan seiringan dengan afzan.

" ana aryana kena culik " jawabnya slumber.

" eh kau tau mana ?? " pelik faiq.

" gps " jawabnya tenang. 

faiq hanya meng o kan sahaja , mereka berjalan sehinggalah sampai di bilik conference.

sampai mereka di bilik conference , afzan terus membuka pintu dan berkata .

" ready malam ni pukul 11 " katanya tegas. yang lain agak terkejut tapi mereka hanya mendengar penerangan afzan dulu.

" faiq tolong bagitahu anak anak buah yang lain , malam ni pukul 8 berkumpul di hall , i will tell you guys about the strategies. 

alex kau check semua system markas tu.. tak silap aku markas ether apa ntah nama , japg aku bagi location. semua berlatih untuk dua jam , malam ni jangan lupa berkumpul. terima kasih " selesai bercakap afzan terus keluar dari bilik conference.

faiq dengan pantas terus membuat announcement kepada semua anak anak buah afzan tentang hal yang dikatakan oleh afzan tadi.

alex sebuk membelek laptop dan computer computer nya bagi memastikan barang barang nya tidak ada masalah semasa mereka menyerang musuh.

 alex juga check satu per satu system markas musuh. yang lain berlatih untuk persediaan.

afzan pula dia sebuk memikirkan strategy bagi menyelamatkan ana dengan cara yang selamat.

...................................

 8 malam di hall

afzan dan member member rapat nya memasuki hall.

                 ..........to be continued..........

mafia's girlWhere stories live. Discover now