Bab 8

94 9 0
                                    


faiq sebagai hunter akan berada di atas. kemudian ben , boi dan afzan akan keluar dan masuk ke dalam markas ether. manakala alex akan mengawal system di dalam kereta. anak anak buah nya yang lain akan menunggu arahan dari alex melalui earpiece.

afzan , ben dan boi memasuki kawasan markas tanpa apa apa halangan dari anak anak buah musuh disitu. mereka sudah pun melepasi pintu utama dan menuju ke main room aka bilik boss markas ether. sampai sahaja di depan pintu main room , farez membuka pintu untuk mereka. dia memusingkan kerusi nya " eh dah sampai ~ " katanya.

" haah dah sampai , taknak jamu pape ke ? " ejek boi.

" meh sini ikut aku " dia terasa dipermainkan dengan jawapan boi. mereka mengikut dia ke satu bilik.

" meh masuk " panggil dia.

" bilik ape ni ? " boi bertanya sambil itu matanya taklepas memerhati sekeliling.

" bilik detention " jawabnya. tiba tiba mata ben membulat luas. dia ternampak ana yang sedang diikat di atas kerusi.

" korang datang mesti nak ambil dia kan ? " yakin dia.

" taklah , aku datang nak sembang dengan kau.. " slumber afzan. dia terkejut , dia fikir dia salah terget orang. sewaktu dengan itu , ana seperti mahu mencelah saja perbualan mereka. " aku ingat dia datang nak tolong aku , ish hampeh la diani " bisik ana seorang diri.

" jap " dia pergi ke farez.

" open bilik meeting " kata dia agak marah , dia masih lagi tidak percaya.. dia salah target. farez bergegas ke bilik hadapan iaitu bilik meeting. selesai farez membuka pintu dan aircon , mereka memasuki bilik meeting itu bersama nya. bilik meeting di hadapan bilik detention. tinggal lah ana seorang diri dalam bilik detention , disebabkan farez mengikut dia berada sekali dalam bilik meeting itu.. jadi ana berada dalam bilik detention tanpa seorang pun pengawal.

..............................

2minit mereka berada dalam bilik meeting

" iqin go " arahan alex diberikan. dengar sahaja arahan alex , iqin terus maju ke bilik dimana ana berada. lepas iqin di pintu utama markas , dia mencari dimana bilik itu.. sudah dua minit dia mencari bilik ana ditahan , alex memanggil iqin melalui earpiece " iqin " .

" ha ye " jawab iqin berbisik.

" kau buat ape lama sangat ? " alex cepat fade up kalau dengan iqin.

" takjumpa bilik tula , kau tolonglah bagitahu aku.. ni tak , senyap " iqin beleter sambil berbisik.

" belok kiri , 6 langkah dari situ ada xsjdkx bilik yang xzjjssdj ki sxzsk ri ssjjxk tu " terang alex tetapi tidak jelas. iqin terus mengikut info yang di terang alex. tapi " eh kiri ke kanan ? " bisik hati iqin.

" x....mr x" iqin pelik , alex tak menjawab.

situasi di luar

kilat sedang sambar menyambar mengakibatkan line disitu putus. alex sedaya upaya mencari line. " ish " alex mengeluh.

situasi iqin

iqin terkejut disebabkan bunyi guruh yang kuat. keadaan pada masa tu hanya guruh kilat , tak hujan. iqin melihat jam gshock ditangan kirinya , dia kekurangan masa untuk menyelamatkan ana.. diingatkan semula , iqin diberi masa 20minit sahaja untuk melepaskan ana. " ish bilik yang mana ni.. kanan lah kanan lebih afdhol hehe " bisik iqin seorang diri. iqin memulas tombol pintu bilik disebelah kirinya. " eh john (boss markas ether) , salah bilik hehe.. ingatkan tandas , baru nak tumpang sorry.. " kata iqin agak cuak tapi di control.

" haha " ben gelak awkward. ternyata iqin memasuki bilik meeting , ben cuba untuk cover iqin dengan gelak awkward yang tak membantu tu. iqin menutup semula pintu.

" kiri la ni " bisik nya dalam keadaan agak cuak. iqin terus membuka pintu bilik kiri perlahan lahan dan menutup semula pintu bagi tak terkantoi yang dia berada dalam bilik detention.

iqin menuju ke arah ana " eh iqin " ana terkejut. iqin tersenyum dan meletakkan jari telunjuk kanan di mulut nya. ana faham akan maksud iqin yang mahu dia tidak membuat sebarang bunyi.

" iqin nak buka tali ni , sorry eh kalau iqin tersentuh tangan kak ana " kata iqin perlahan dan dengan cepat dia cuba membuka ikatan itu tapi terlalu besar talinya membuatkan iqin mengambil masa.

................................

bilik meeting

john sangat kenal dengan iqin , dia tahu iqin seorang yang licik dan dia juga tahu macam macam boleh jadi kalau iqin join.. jadi dia memanggil farez.

" phone " john menghulurkan tangan nya. farez memberikan phone nya.

john seakan akan sedang men dail number , " lock semua pintu dan CARI SILENTKILLER MEREKA  " john memberi arahan melalui phone sambil melihat muka afzan yang masih slumber. muka ben dan boi dah mula cuak.

bilik detention

iqin masih lagi berusaha untuk membuka tali di tangan ana. sewaktu dengan itu , anak anak buah john sudah mula mencari iqin.

mafia's girlWhere stories live. Discover now