" alex barang kau dah sampai " ben memasuki bilik kerja alex dengan membawa sebuah kotak yang takseberapa besar.
" ape tu we ? " soal faiq ingin tahu.
" barang pea ana aisy' "
" kau beli ke ? " faiq mengangkat kening nya sebelah.
" otak kau, aku reka la then forward dekat izz, dia buat kan "
" so japg bolehla ajar diorang macam mana nak guna "
" masalahnya, diorang ni pahal lambat sangat " ben mengeluh.
" alex check " alex terus mengalihkan badan nya dari computer data ke computer detect location lalu dia mula menekan nekan papan kekunci itu.
" dekat.. WEHH TAKBOLEH DETECT!! " alex cemas.
" faiq, kau check cctv rumah pea then afzan " arah alex pada faiq, kerana dia sedang sibuk untuk mengesan semula location pea aisy' dan ana. faiq juga adalah seorang hacker tapi dia tak lah sehandal alex.
" alex, kereta diorang ada lagi " bagitahu faiq pada alex yang masih sibuk.
" check rakaman pagi tadi sampai sekarang "
" jap " jari faiq kini juga pantas menari di atas keyboard.
" ALEX!! "
૮ - ﻌ - ა
" aisy' kau ok ? " soal pea pada aisy' yang sudah terbaring, tangan mereka sahaja diikat dan mereka di kurung kan di dalam bilik bawah tanah.
" okay.. " balas aisy' lemah.
" woi! kau tolong bagi segelas air boleh ? " soal pea pada penjaga pintu itu tapi penjaga pintu itu hanya diam.
" tolong lah, kawan aku dah lembik dah ni " rayu pea.
" weh, tolonglahh.. dia dah tak larat tu " disebabkan pea terlalu bising, penjaga bilik bawahan tanah itu menekan satu buat butang kuning di dinding bersebelahan dengannya.
"pea tengok tu terbuka " ana melihat ke arah syiling yang terbuka, sambil itu satu food trolley yang sedang turun dari atas menggunakan mini glass lift.
penjaga itu menuju ke arah lift itu lalu membuka pintu kaca lift itu, dia menarik food trolley dan menolaknya ke arah mereka bertiga.
" nah " dia meninggal kan food trolley itu dan mahu melangkah pergi.
" eh kejap, macam mana kitorang nak ambil ni ? " soal pea, penjaga itu berhenti dari terus berjalan lalu dia mengeluh kecil.
" terima kasih " ucap aisy' pada penjaga itu kerana dia menolong mereka mengambil makanan itu dari food trolley.
" thankyou " kata ana dan pea serentak.
" nasi kosong dengan garam pun bolehla "
" air mineral sebotol je ? takpela kita share share.. aisy' kau minum dulu " ana menghulurkan sebotol air mineral kepada aisy' dengan kedua dua tangannya sedang diikat.
" pea buka kan " aisy memegang botol itu manakala pea yang juga sedang terima tangannya itu cuba untuk membuka penutup botol itu.
" dah " aisy' tersenyum, mereka bertiga menghabiskan makanan. selesai makan, mereka dalam gerakan senyap cuba untuk membuka tali yang terikat di tangan mereka.
" eh pea.. " panggil ana perlahan nada bisik.
" huh ? " pea memandang ana.
" boleh tak ? tangan kau kurus kan ? " soal ana masih nada bisik.
" boleh je ni cuma susah sikit, tangan aku kering " balas pea.
" aduh "
0310 am
pea terjaga dari tidur nya akibat dia terdengar bunyi lift sedang bergerak turun. dia melihat ke arah ana dan aisy' yang sedang tidur sambil duduk bersandar di dinding, tudung mereka juga masih tidak dibuka.
pea melihat sekeliling lalu matanya tertangkap pada satu susuk tubuh badan seseorang.
" macam laki je " kata pea dalam mindanya.
seorang lelaki turun dari lift itu lalu mula melangkah ke arah bahagian setiap senjata terlarang disimpan, iaitu di sebelah ana pea dan aisy' duduk bersandar. pea yang sedar akan arah tuju lelaki itu, terus dia berpura pura memejamkan matanya.
' zhh ' bunyi pisau diasah, pea masih lagi berpura pura memejamkan matanya, tiba tiba telefon lelaki itu berbunyi..
" hello ? "
" ha jap aku kira " sambung lelaki itu, dia pergi ke arah tempat yang tersimpannya bom petrol yang kini betul betul berdekatan dengan ana pea dan aisy' .
" 30 botol "
" ha okay " lelaki itu masih lagi dalam panggilan sambil itu dia sudah mula melangkah untuk ke arah lift. semasa dia hendak mengalihkan badannya dan bangun dari tadi yang dia mencangkung..
YOU ARE READING
mafia's girl
Mystery / Thriller" kahwin jum " katanya. " okay.. eh apa ?! kahwin ? " Ana agak terkejut. " hah kahwin " jawabnya masih tenang sambil mengangkat kening nya sebelah ke atas. " bila dan kenapa ? " Ana masih lagi dalam keadaan terkejut. yela mamat ni pernah bertegur s...