23. Chocomel

1.3K 88 5
                                    

Hee ik wil alleen kwijt dat ik zo blij ben met alle reacties, votes en lezers!

Ik had nooit gedacht toen ik in de eerste dagen dit account maakte dat ik dan dit kreeg. Zo veel. Love you!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik kijk Edward aan die naar beneden kijkt. Dan doe ik de deur open en loop om de auto heen. Ik trek de deur open en Edward kijkt me verbaasd aan. Ik kruip op zijn schoot en knuffel hem.

'Het komt allemaal goed.' stel ik hem gerust. Edward slaat zijn armen om mij heen en drukt me dichterbij. We zitten daar een paar minuten als ik Edward zachtjes hoor snikken en zijn schouders schokken. Dit is de eerste keer dat ik Edward zie huilen en het raakt me echt. Ik trek hem nog dichter tegen me aan en streel klamerend zijn haar.

'Het komt allemaal goed. Daar ga ik voor zorgen.' fluister ik in zijn oor. En dat ik was ik ga doen. Ik doe alles om Edward en Renesmee te beschermen. Ik wist dat ik niet dood kon gaan want Edward zou zichzelf dan vermoorden dus alles behalve dat maar ik zou hun beschermen. Met alle Engel en Vampierkracht die ik had.

We bleven zo even zitten en toen reed ik verder. Edward zei dat ze weer over een maand zouden komen en dat Alice de anderen al had gevraag te komen. Toen we binnenkwamen gaven we iedereeen een knuffel en ik kwam tot de conclusie dat iedereen er was behalve de maker van Benjamin en zijn vrouw: Amun en Kebi en Alistar. Ik had hem ook niet verwacht. 

Opeens kreeg ik een geweldig idee.

'Esme?'

'Ja?'

'Hebben we cupcakes in huis?' Ik had er zo'n zin in.

'Nee hoezo?'

'Ga je mee naar de supermarkt Nessie?'

'Ja.' zei Renesmee en ze pakte mijn hand.

'Ben zo terug.' zei ik tegen en Edward en gaf hem een kusje.

In de supermarkt pakte ik verschillende soorten cupcakes en ook nog witte, melk en pure chocola.

'Mam je weet dat ik niet van menseneten hou.' zegt Renesmee.

'Klopt maar ik weet zeker dat je dit lekker vind.' zeg ik en ik reken af.

Ik stop alles in de kasten en geef de witte chocola aan Renesmee terwijl ik zelf een chocolade muffin pak.

'Probeer maar.' zeg ik tegen Renesmee. Renesmee neemt aarzelend een hapje en dan neemt ze vlug nog een hapje.

'Dit is goddelijk.' zegt ze. Ik lach en breek een stukje chocola af terwijl ik naar Edward huppel.

'DAT IS VAN MIJ.' schreeuwt Renesmee. Ik steek me tong uit en stop het stukje chocola in mijn mond. Zoals ik al had verwacht kon ik het gewoon eten. Net als Renesmee. Ik ging bij Edward op schoot zitten. Ik was best moe omdat ik in één keer zoveel gaves had gekregen. Ik nam een hap en Edward keek me ongelovig aan.

'Mijn cupcake.' herinnerde ik hem. Hij lachte en ik legde moe mijn hoofd tegen zijn schouder.

'Ga maar slapen.' mompelde Edward. Ik schudde eigenwijs mijn hoofd maar na een paar happen viel ik toch in slaap tegen Edwards schouder.

Toen ik wakker werd lag ik in ons bed. Edward lag niet naast me. Ik ging rechtop zitten en merkte dat ik een nachtjapon aan had. Ik stapte uit bed en nam een douche. Daarna rende ik naar het huis en zag dat ze al druk aan het oefenen waren. Ik vroeg Jasper mee om jagen. Hij keek me verbaasd aan maar snapte me al snel.

Ik kijk naar Jasper die van het hert drinkt. Ik laat de mijne vallen en ik kijk naar de zon. Het is bewolkt maar toch zie je het wel. Als ik nog een keer om me heen kijk besluit ik gewoon dat ik hiernaartoe ga om op mezelf te oefenen. We renden terug en Jake liep naar Nessie met twee koppen waar warme chocomel in zat.

'Jake wil je er ook één voor mij halen?' vraag ik smekend. Jacob kijkt me verbaasd aan en gaat dan een kopje halen.

'Mam.' vraagt Renesmee.

'Ja schat.' zeg ik terwijl ik naast haar ga zitten.

'Hoe kan het dat je nu wel menseneten kan eten?' Ik kijk haar aan en leg dan mijn schild over haar heen.

 'Ik ben half engel nu.' fluister ik in haar oor. Ze kijkt me met grote ogen aan. Ik knik. Ik pak haar hadn vast en laat het haar zien. Ze glimlacht erom. Ik laat haar weer los.

'Renesmee je mag niks tegen je vader of de andere zeggen anders moet ik je het weer laten vergeten net zoals bij je vader.' zeg ik fluisterend.

'Ik hou mijn mond mam.' zegt ze en dan komt Jake met mijn kop chocomel.

'Dank je Jake.' zeg ik en ik neem een nipje. We kijken even naar de andere die aan het oefenen zijn. Dan besluit ik mee te doen en tot mijn verbazing krijg ik Edward en Jasper snel op de grond. Ze kijken mij met grote ogen aan. Ik glimlach erom.

'Je bent... sneller.' zegt Jasper verbaasd. ik grinnik en help hem met opstaan.

'Ik heb eigenlijk nog een vraag.' zeg ik. Iedereen word stil en daar maak ik gebruik van.

'We zijn nu aan het trainen om de Volturie te vermoorden.' zeg ik terwijl ik een stap naar voren doe. Ik hoor instemmend gemompel. 'Er moeten wel mensen zijn die zorgen dat we niet ontdekt worden. Wie gaat op hun plek zitten?'

Het is stil en iedereen kijkt elkaar aan.

'Je hebt gelijk.' fluisterd Matthias.

'Ik vind ook dat je gelijk hebt Bella.' zegt Benjamin

'Anders worden we ondekt.' zegt Kebi.

'Wij willen het wel doen.' zegt Vladimer

'En we zullen eerlijk handelen.' zegt Stefan.

'Wij vinden het goed als de Roemenen het doen maar dan moeten we wel controleren.' zegt Senna.

Ik hoor nog meer instemmend gemompel en iedereen is het eens met Senna. Ik zucht en loop weer naar Edward toe. Ik weet ergens dat het mijn taak is maar ik wil dat niet. Edward slaat zijn armen om me heen.

'Je denkt overal aan. Ik ben trots op je.' fluisterd hij. Ik knik en daarna brengen we Renesmee naar huis

-----------------------------------------------------------------------------

Soory had perongeluk alleeen een deel geupload

Family (Twilight)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu