🐯2

300 45 20
                                    

Nana Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nana Pov

Aku buka pintu.Bersepah kasut dekat rak.Nampaknya aku dah tahu sapa yang datang.Ni bukan datang  melawat tapi,datang tumpang minum.Bukan minum susu ehh tapi minum arak.Hmm...

"Nana!Sini!,"panggil appa aku.

Aku masuk ke dalam ruang tamu.
Bersepah dengan botol arak.Ni kerja akulah ni nak kena kemas nanti.

"Benda kau?,"balas aku.

By the way aku memang kurang ajar sikit kalau cakap dengan appa aku.
Sebab dialah eomma mati.Tak guna punya jantan.

"Kau kemas botol-botol ni.Nanti aku balik,aku nak semua botol ni dah takda kat sini.Faham!?,"arah appa aku.

"Bangang.Kau yang minum aku pula yang kena kemas,"bisik hati aku.

"Faham ke tak!?,"gertak appa.

"Hmmm...,"kaki terus menuju masuk ke dalam bilik.

"Budak zaman sekarang takda adab!,"
jerit appa aku.

"Samalah kau.Kubur dah memanggil pun tak reti nak korek lubang,"balas aku.

Nasib baik appa tak dengar.Kalau tak dah arwah dah aku.

Oh aku baru lepas balik dari sekolah.
Sebelum balik aku pergi library dengan kawan aku.

Beg di baling atas katil.

"Kenapalah aku kena hadap jantan tu.
Tak gaya macam appa langsung.Tapi,
nak buat macam mana.Dia tetap appa aku,"aku mengeluh lalu bilik air di tuju untuk membersihkan diri.

🐯🐯🐯

Aku terjaga dari lena.Bunyi ketukan pintu yang kuat dari bawah mengejutkan aku.

"Apa benda orang tua tu buat?,"tiba - tiba aku terdengar seperti suara orang menjerit di bawah.

Kaki terus menuju ke pintu bilik.

"KAU TAK BAYAR HUTANG AKU,AKU AKAN PASTIKAN KAU MATI ESOK!,"
aku mendengar dengan teliti kejadian yang berlaku di bawah.

"Takkan diorang datang serang appa?.
Haish orang tua ni.Lantak kaulah janji aku boleh tidur,"telefon yang berdering atas katil di capai.

"Nana!Esok jom pergi minum-minum kat cafe 7 street,"ajak Amelia di dalam panggilan.

"Ok,"aku terus matikan panggilan.

Tiba-tiba aku terdengar derapan kaki menuju ke bilik aku.Pintu di kuak dari luar.

"Kau jangan keluar esok.Duduk je dalam bilik.Kalau kau keluar,kau mati,"appa aku ugut aku.

Dia ingat aku nak dengar cakap dia?
Lambert lagi.

Pintu di hempas oleh appa.

"Nasib je kau tu appa aku kalau tak aku dah bunuh kau.Dasar Jack Scarlett,"aku sambung tidur kembali.

🐯🐯🐯

Keesokannya...

"Aku dengar orang tua tu ada anak perempuan.Muda lagi still sekolah,"
Yoshi mengangguk perlahan.

"Well aku pun dah malas nak tunggu dia bayar hutang aku,"pintu di buka dari luar.

"Aku ada dua ratus ribu je nah,"beg yang berisikan duit di letak atas meja.

"Kau nak hutang kau selesai dengan cepat?,"soal Yoshi kepada Jack.

Jack mengangguk laju.

"Bagi anak kau dekat aku.Then hutang kau settle,"Yoshi memandang Jack yang masih keliru.

"Ok aku akan bagi anak aku dekat kau,"balas Jack.

"Nice.Don't worry aku akan jaga anak kau dengan baik,"Yoshi memandang Jack yang menghelakan nafas lega.
























TBC...🐯

Tuesday
21 December 2021
19:15 p.m.

𝐀𝐁𝐒𝐐𝐔𝐀𝐓𝐔𝐋𝐀𝐓𝐄 복습 [𝐘𝐨𝐬𝐡𝐢] ✓Where stories live. Discover now