🐯20 [End]✨

303 28 70
                                    

Asahi Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Asahi Pov

"Macam mana dengan Yoshi?," aku menggeleng dengan soalan Haruto.

"Dia masih koma.Oksigen dalam badan dia kurang,"Haruto mengeluh panjang.

"Nana pula macam mana?,"aku melabuhkan duduk di sebelah Haruto.

"Aku tak tahu.Dia masih ada kat dalam wad,"tiba-tiba pintu bilik kecemasan di buka dari dalam.

"Siapa suami kepada pesakit di dalam?,"kami berdua menggeleng.

"Suami dia,dekat wad kecemasan,"
doktor mengangguk perlahan.Lepas dia angguk,dia geleng pula.

"Maaf,encik...,"aku mula risau.

"Kami terpaksa keluarkan bayi dalam kandungan Nana.Boleh saya minta tandatangan saksi?,"Haruto menawarkan diri.

Selepas mendatangani borang saksi,
doktor terus memberikan kepada nurse.Mereka berdua terus masuk ke dalam wad kecemasan itu semula.

"Nampaknya,anak Yoshi tak cukup bulan.Banyak betul dugaan diorang dua,tahun ni,"Haruto mengeluh panjang sebelum menyandarkan badan pada kerusi.

🐯🐯🐯

Nana Pov

Gelap...Aku membuka mata perlahan-lahan.Mata aku terhenti pada benda di sebelah aku.

"Baby?,"pintu wad di buka dari luar.
Seorang doktor masuk ke dalam.

"Syukur puan dah sedar.Puan ok?,"
doktor yang di beri nama Lily mengukirkan senyuman.

"Anak saya?,"soal aku lemah.

"Ye,ni anak puan.Boy and girl.Boy lahir dulu baru girl,"aku mengukirkan senyuman kecil.

Tiba-tiba nafas aku tak teratur.Aku mencari udara untuk di sedut,tetapi tak boleh.

"Puan!?,"doktor itu memanggil aku.

Aku di sarungkan alat bantuan pernafasan.Mungkin aku sudah di takdirkan untuk tinggalkan dunia hari ni.

TTIIT--

Mesin oksigen berbunyi dengan kuat.
Doktor itu menggelengkan kepala sebelum menutup muka Nana dengan selimut.

Haruto Pov

"Bayi selamat di lahirkan.Lelaki dan perempuan.Saya ucapkan tahniah,"
aku dan Asahi menghela nafas lega.

"Tapi,saya nak minta maaf.Eomma mereka tak dapat nak di selamatkan.
Saya harap,awak berdua boleh sampaikan berita ini kepada suami dia nanti.Terima kasih,"aku memandang Asahi dengan terkejut.

"Nana dah takda...,"aku dan Asahi berdiri dengan kaku di hadapan wad bersalin.Macam mana aku nak sampaikan berita ni,kalau Yoshi dah bangun nanti...

🐯🐯🐯

Yoshi Pov

"Korang dua ni dah kenapa?,"aku lihat Asahi dan Haruto.Muka masing
masing macam nak cakap something tapi tak keluar.

"Yoshi...Kau tunggu sini jap,"aku tengok Asahi dan Haruto keluar daripada wad.

"Asal dowhh dengan lelaki dua orang tu?,"pintu wad di tolak dari luar.

"Baby?,"bukan sorang tapi dua orang.
Aku tengok Asahi dan Haruto membawa masuk 2 orang bayi.

"Ni anak kau,"membulat mata aku.
Aku menggendong kedua-dua anak aku.Ok,benda sekarang ni,mana wife aku?Anak ada,wife aku mana?

"Hensem,macam aku.Cantik macam Nana.Mana Nana?,"aku mengukirkan senyuman melihat dua orang anak aku.Kembarlah ni.

"Kanemoto Yoshinori,"

"Yes?,"apahal dengan Haruto ni.

"Wife kau,Nana Miracle dah takda kat dunia ni...Dia pergi tepat masa kau bangun dari koma,"aku terkaku dengan ayat Haruto.

Aku memberi anak aku kepada Asahi.

"Kau tipu aku!Mana wife aku?,"aku memandang Haruto dengan tajam.

"NANA MIRACLE,ISTERI KAU DAH TAKDA!,"aku mengalirkan air mata dengan deras.Haruto dan Asahi memeluk aku.

"Aku tahu susah untuk kau terima,
tapi nak buat macam mana.Dah ajal dia.Kita tak boleh nak buat apa Yoshi,"aku menangis dengan kuat.

Kenapa Nana...Kenapa awak perlu pergi hari ni...

🐯🐯🐯

Haruto Pov

Ini kali pertama aku nampak Yoshi menangis seteruk ni.

"Aku nak Nana...Aku tak boleh hidup tanpa dia.Kalau dia dah takda,aku pun mesti kena ikut dia,"aku menggeleng melihat Yoshi.

"Yoshi, please.Let her go.Aku tahu,kau masih sedih.Tapi ingat,kau masih ada tanggungjawab kau untuk jaga anak anak kau,"Yoshi melihat anak dia di sebelah.

"Betul apa kau cakap Haruto.Aku akan jaga anak kitaorang dengan baik.Nampaknya aku kena upah pengasuh untuk anak akulah ni,"
Yoshi memandang aku dan Asahi.

"K-kau apa hal?,"balas kami.

"Takda apa.By the way aku letak nama anak aku Kanemoto Yoshida dan Nini Miracle,"aku dan Asahi membuat thumbs up.

"Pandai kau pilih nama anak,"usik aku.

"Biasalah~...Yoshida,Nini.Jadi anak yang baik walaupun eomma awak dua dah takda,appa masih ada.Awak berdua di kelilingi dengan uncle -
uncle sado tau,"aku tergelak dengan ayat Yoshi.

"Kau anak tak besar lagi dah mengajar benda gitu,"aku mengetuk kepala Yoshi.

"Well~Like father like son,"riuh wad itu dengan gelak tawa kami.

"Uwekk!,"ha sudah Nini nangis.

"Uwekk!,"lah Yoshida pula nangis.

"Shh~Appa ada kat sini,"wow boss kami sungguhlah pandai dalam bab sebegini ye.Anak terus diam.

"Aku harap,korang boleh tolong aku jagakan diorang dua.Aku bukan tahu sangat dalam bab-bab macam ni,"aku dan Asahi mengangguk.

"Nana,walaupun awak dah takda,
awak jangan risau.Saya tak akan cari pengganti awak.Walaupun kita kahwin awak macam terpaksa,
awak masih layan saya dengan baik.
Terima kasih Nana.Permulaan yang agak ganjil tetapi pengakhiran yang agak menyedihkan.Takpa,awak dah tinggalkan saya dengan dua cahaya mata yang bermakna bagi saya dan juga awak.Nana Miracle,I love you,"

"Maknanya,nanti aku jadi isteri kau nombor 1,Haruto jadi isteri kau nombor 2 lah ni?,"aku memandang Asahi pelik.Dia ni dah kenapa?

"Jadi uncle lah pandai!Bukan isteri!
Apo ni!,"

"Sama jelah tieww,"balas Asahi.

"TAK SAMA!," jawab aku dan Haruto serentak.

Kami melepaskan gelak tawa di dalam wad itu dengan galak sekali.





















THE END 🐯

Monday
3 January 2022
12:54 a.m.

🎉 You've finished reading 𝐀𝐁𝐒𝐐𝐔𝐀𝐓𝐔𝐋𝐀𝐓𝐄 복습 [𝐘𝐨𝐬𝐡𝐢] ✓ 🎉
𝐀𝐁𝐒𝐐𝐔𝐀𝐓𝐔𝐋𝐀𝐓𝐄 복습 [𝐘𝐨𝐬𝐡𝐢] ✓Where stories live. Discover now