Yera Pov
Laju aku mengatur langkah bersama eomma dan appa.Eomma tak habis-habis suruh aku jalan cepat sikit.Dah laju dah aku jalan,tak kan nak suruh aku naik hoverboard pula.
"Yoshi,"eomma terus lari ke arah anak emas dia tu,ceh.Hidup je lagi budak tu.
"Eomma,"eomma merapati Yoshi.Tiba - tiba eomma mengangkat tangan.Aku ingat eomma nak peluk Yoshi rupanya eomma pukul bahu Yoshi.
"Kamu ni Yoshi.Dah besar panjang pun tak reti nak jaga diri.Kesian dekat isteri kamu,Nana.Ulang-alik di sebabkan kamu je,"aku nak gelak tapi,
takut aku pula yang kena,tahan jelah."Aww sakitlah eomma.Haishh nak buat macam mana,"Yoshi mengusap bahu dia.
Nana menyalami tangan eomma dan appa.
"Nana sihat?,"Yoshi menjeling Nana.
"Ceh,Yoshi yang sakit.Eomma tanya Nana buat apa,"omel Yoshi.
"Yang kamu jeoulous kenapa?,"appa menyampuk.
Aku membuat thumbs up kepada Yoshi.Tulah,sibuk lagi time orang tua cakap kan dah kena.
"Ish diamlah kau,"Yoshi menjeling aku.Pfft-Kau ingat aku kisah?
Pintu di buka dari luar.Asahi dan Haruto muncul.
"Erk, selamat sejahtera makcik,pakcik dan...unnie?,"serentak Asahi dan Haruto.
"Tak apasal kena ada tanda soal tu?,"
aku memandang rakan Yoshi."Sebab dia confused nak panggil kau makcik ke unnie,"aku mencubit peha Yoshi.
"Haish kamu dua ni.Kat sini pun nak gaduh lagi.Eomma tarik telinga sorang-sorang nanti,baru kamu dua reti nak diam,"aku dan Yoshi menjeling antara satu sama lain.
Aku melihat Asahi yang sedang minum air.Hensem juga dia tu.Aku menepuk bahu Yoshi.
"Eh Yoshi kawan kau Asahi tu hensem ah.Bagi aku weihh,"tersedak Asahi.
Haruto menepuk belakang Asahi."Kau ni kawan aku pun nak rembat.
Tengoklah boss dia pun hensem,
pengikut boss dia pun mestilah kena hensem juga,"Haruto memandang Asahi dengan senyuman sinis."Baru orang puji hensem,kalau orang minta kahwin dengan kau mahu pengsan terus kau,"badan Asahi di usap.
"Kalau nak gay pun janganlah depan aku.Aku ni innocent tahu tak,"Yedam memandang Asahi dan Haruto.
"Eh mana boleh,Haruto aku punya,"
sampuk Yoshi."Ouh Haruto awak punya?Lepastu saya nak campak mana?,"Nana pula menyampuk.
"Erk...,"Yoshi hilang kata.
"Ha ha tak tahu ayok Nana marah ha ha tak tahu.Tidur luar lah kau lepas balik dari hospital,"aku usik Yoshi.
Tiba-tiba Nana ingin termuntah.
"Eh Nana,"aku menuju ke arah Nana.
Dia terus berlari keluar daripada wad Yoshi.Aku mula mengangkat kening kepada Yoshi.
"Mana aku tahu,"balas Yoshi.
"Dah ada isi ke?,"appa soal.
"Eh,erk entah,"aku memandang Yoshi.
"Apa kau?,"
"Waishh aku bakal jadi auntie ke?,"
sakat aku."Mengarutlah kau!,"eomma keluar daripada wad untuk melihat keadaan Nana.
"Waishh seriouslah Yoshi bakal jadi appa?Wuishh baby kita dah matang lah Asahi,"Yoshi membaling bakul ke arah Haruto.
"Kang nanti ada yang makan kaki aku kang ha kau ni,"Haruto memutarkan mata di hadapan Yoshi.
TBC...🐯
Friday
31 December 2021
01:18 a.m.
YOU ARE READING
𝐀𝐁𝐒𝐐𝐔𝐀𝐓𝐔𝐋𝐀𝐓𝐄 복습 [𝐘𝐨𝐬𝐡𝐢] ✓
Fanfiction𝐅𝐢𝐫𝐬𝐭 𝐁𝐨𝐨𝐤 𝐓𝐑𝐒 🐯 Known as GONE FOREVER 𝙼𝚊𝚏𝚒𝚊 𝚕𝚎𝚖𝚋𝚞𝚝?𝙺𝚘𝚛𝚊𝚗𝚐 𝚙𝚎𝚛𝚗𝚊𝚑 𝚍𝚎𝚗𝚐𝚊𝚛 𝚖𝚊𝚏𝚒𝚊 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚕𝚎𝚖𝚋𝚞𝚝? 𝙰𝚔𝚞 𝙽𝚊𝚗𝚊 𝚍𝚊𝚗 𝚊𝚔𝚞 𝚍𝚒 𝚌𝚞𝚕𝚒𝚔 𝚘𝚕𝚎𝚑 𝚜𝚎𝚔𝚞𝚖𝚙𝚞𝚕𝚊𝚗 𝚖𝚊𝚏𝚒𝚊 𝚢𝚊𝚗𝚐 𝚝𝚊...